fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אירוע ט"ו בשבט העירוני בחדרה הוקדם משבת לשישי

טו בשבט 1 (צילום לירון גורפינקל-מתנס זכרון יעקב)
טו בשבט 1 (צילום לירון גורפינקל-מתנס זכרון יעקב)

אירוע הנטיעות השנתי לכבוד ט"ו בשבט, שתוכנן להתקיים השנה בשבת, פורסם ברשת על ידי עיריית חדרה ומשך תשומת לב. היו שטענו שמאחר ומדובר באירוע ציבורי של העירייה, לא ראוי לקיים אותו בשבת ובכך להדיר חלק גדול מאוכלוסיית העיר שומרת המסורת. בעקבות תלונותיהם, מיהרה עיריית חדרה לתקן את הודעתה והקדימה את האירוע ליום שישי.

ביום חמישי (10.1) העלתה העירייה פוסט שמזמין את הציבור החדרתי להשתתף באירוע הנטיעות בפארק נחל חדרה, בסימן 128 שנים להקמת העיר. התגובות הזועמות לא איחרו לבוא והאשימו את העירייה ב'כפייה חילונית' ובהדרתם של אלפי שומרי מסורת, דתיים וחרדים. מאידך, תושביה החילוניים  של העיר, ברכו על האירוע והביעו שמחה על כך שהעירייה מתחשבת גם בצרכיהם ומארגנת פעילויות ביום החופש היחיד בשבוע, בעיר שבדרך כלל כמעט לגמרי סגורה בשבת.

פחות מיממה לאחר הפרסום ובעקבות לחצם של תושבים וגם חברי מועצה דתיים, הודיעה העירייה כי בהוראת ראש העיר גנדלמן, הוקדם האירוע ביממה ויתקיים ביום שישי, על מנת לאפשר לכלל הציבור להשתתף בנטיעות ולציין את יום הולדתה של העיר.

תגובת העירייה: בעקבות פנייתם של עשרות אזרחים שומרי מסורת, שטענו כי קיום האירוע בשבת ימנע מהם מלהשתתף במצוות הנטיעות, הורה ראש העירייה צביקה גנדלמן להקדים את האירוע ב-24 שעות על מנת שכל תושבי חדרה יוכלו להשתתף בנטיעות לכבוד ט"ו בשבט, מועד שבו חוגגים גם את יום ההולדת לעיר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות