fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תרגול מציל חיים באקדמית עמק יזרעאל

המכללה האקדמית עמק יזרעאל העמידה את מרכז הסימולציות הרפואיות, המשמש בשיגרה להכשרת אחים ואחיות אקדמאיים, לטובת תרגול של צוותים אזרחיים ורפואיים שיוכלו לתת מענה בתרחישים של אירוע רב נפגעים.
אושרה שמואל ניר וצמרת צדקה מצוות מרכז הסימולציה באקדמיה | צילום: האקדמית עמק יזרעאל

"הפער בין היכולות בתרגול הראשון לתרגול השלישי היה ממש דרמטי". כך סיפרה רומי בר, שהיתה חובשת קרבית בשירות הצבאי הסדיר, ולקחה חלק בתרגול של צוותי החירום היישוביים של קיבוץ מזרע וקיבוץ הסוללים, שהתקיים במרכז הסימולציה של האקדמית עמק יזרעאל.

ביישובים רבים הבינו שיש חשיבות עצומה לכוחות מקומיים במתן מענה ראשוני רפואי באירוע רב נפגעים, ויזמו תרגולים כדי לרענן את הידע שהשתכלל לאורך השנים בטיפול בנפגעי טראומה.

שרי לוי מנכ"לית האקדמית עמק יזרעאל הדגישה את הרצון של המכללה להענות לבקשה באופן מהיר. "הפעולות הרפואיות שיעשו בדקות הראשונות לאחר אירוע רב נפגעים, וגם הפעולות הרפואיות לשימור חולים במידה ויש קושי לפנותם מידיית לבית חולים, הן שיקבעו אם נפגעים יחיו או ימותו. לכן ברור שהתגייסנו מיידית לתת מענה לבקשות לתרגול".

הצוות המקצועי של מרכז הסימולציה באקדמית עמק יזרעאל הכשיר לטובת התרגולים שלל בובות חשמליות חכמות שעימן הצוותים מתרגלים תרחישים כגון צורך בהחדרת טובוס לקנה הנשימה, הנחת ח.ע, החדרת עירוי לזרוע ולראות ועוד. במרכז המשוכלל ניתן גם לצלם את התרחיש ממספר זוויות ולאחר מכן לנתחו. בשבועות הקרובים יגיעו לתרגל במרכז הסימולציה גם רופאים שבשיגרה לא עוסקים בתחום, וסטודנטים לרפואה. אין ספק שתרגול מקצועי יכול להציל חיים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות