fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתוק להם: חברת הממתקים כרמית חגגה 50 שנים בחנוכת מפעל חדש בצפון

ניר ברקת, שר הכלכלה והתעשייה, התייחס באירוע ה-50 לחברת כרמית ליוקר המחייה: "גם אם זה קצת יכאב, המטרה היא אחת - להוריד את יוקר המחייה"
בשורה מתוקה. שר הכלכלה ניר ברקת עם נשיא חברת כרמית לני סאקסטיין צילום: נאו מדיה

ניר ברקת, שר הכלכלה והתעשייה, הוזמן להיות אורח כבוד לרגל חגיגות 50 שנים של חברת כרמית וטקס השקת מפעל חדש שנחנך בנוף הגליל. במהלך האירוע התייחס השר ליוקר המחייה ואמר: "שנים ארוכות שהתרגלנו שאנשים, מפעלים ויבואנים, מעלים מחירים. ולמה? כי הם יכולים. אני מתכוון להילחם מלחמת חורמה ולשנות את התרבות הזו, לפתוח את דלתות המדינה לתחרות, לאפשר לאנשים לרכוש בזול בחו"ל ולהביא מוצרים לארץ, לעודד את התעשייה המקומית, כמו שעושים באירופה על פי הצורך. מה שטוב לאירופה, טוב גם לישראל. וזה אומר לעודד תמיכה ישירה בחקלאות ובמפעלים רלוונטיים, ולאפשר פתיחת תחרות. אני נחוש יחד עם משרד הכלכלה לעשות שינוי גדול, גם אם זה קצת יכאב, המטרה היא אחת – להוריד את יוקר המחייה, להפחית את מחירי מוצרי הצריכה, למחיר שבו מעמד הביניים והמעמד החלש יוכלו להתמודד עם האתגר הגדול. לשם כך נבחרנו, אתם תראו אותנו שם, גם אם המשמעות לעשות צעדים שהם יותר קיצוניים כדי להגיע למטרה".

השנה מציינת חברת כרמית 50 שנה להיווסדה, 50 שנה של תוצרת ישראלית מתוקה ומשובחת שהחלה בחנות קטנה בנמל התעופה בן גוריון – אותה הקים בשנת 1973 לני סאקסטיין (היו"ר הנוכחי) אשר עלה מדרום אפריקה, עם מעט אמצעים אבל עם חזון גדול לבנייה ולפיתוח הארץ. סאקסטיין הפך את כרמית לגאווה של תעשייה ישראלית שנמצאת כיום בחוד החנית של הכלכלה הישראלית. מדובר על מפעל שוקולד ענק, השני בגודלו בישראל, המייצר 10,000 טון שוקולד בשנה ומספק שוקולד לתעשייה המקומית ואף מייצא לחו"ל. החברה עוסקת בפיתוח מוצרים חדשים, ומשיקה מגוון טעמים ייחודיים, המותאמים לכלל המגזרים ולחיך הישראלי. כרמית הינה היצרן היחידי בארץ והגדול ביותר בשוק הכשר העולמי.

במסגרת חגיגות ה-50 חנכה החברה מפעל חדש באזור התעשייה ציפורית, בנוף הגליל, המשתרע על שטח של כ-14 אלף מ"ר. מפעל שמביא את הבשורה הישראלית המתוקה למאות עובדים באזור הצפון ולמיליוני טועמים בארץ ובעולם.

לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות