fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מגדל העמק: יתרת 17 מגרשי "בנה ביתך" ישווק בתנאי המכרז הקודם

צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

 

 

ראש העיר אלי ברדה רשם הישג כאשר הצליח להשוות את את אחוזי העדפה לתושבי העיר בשיעור של למעלה מ-50% גם במכרז הנוסף לשיווק 17 מגרשי "בנה ביתך" גם עבור מחוסרי ומשפרי דיור שיוכלו להתמודד במכרז

 

בשנת 2017 פרסם מנהל מקרקעי ישראל מכרז ל-90 מגרשים לבנייה צמודת קרקע בשיטת "בנה ביתך". עם סיום המרכז נותרו כ-17 מגרשים נוספים שעתידים לצאת למכרז נוסף בקרוב. העיכוב בשיווקם נבע בעקבות שינוי תנאי המכרז על ידי מינהל מקרקעי ישראל שלא אפשרו למשפרי דיור להתמודד ובוודאי לא בשתי הגרלות – האחת לתושבי העיר והשנייה לכלל הציבור. ראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה לא הסכים לשינוי בתנאי המכרז ופנה לשר השיכון והבינוי הקודם, זאב אלקין, ולינקי קוינט מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, בדרישה שלא לשנות את תנאי המכרז ולאפשר עדיפות לתושבי העיר כולל למשפרי דיור והשתתפות בשתי הגרלות. בסופו של דבר הצליח ברדה לשכנע אותם לקבל את דרישתו. מתוך 17 מגרשים, שניים יוקצו לנכים, 4 למשרתי מילואים, 6 לתושבי מגדל העמק ו-5 מגרשים לכלל הציבור, כאשר גם מחוסרי דיור וגם משפרי דיור יוכלו לגשת למכרז. חשוב לציין כי תושב מגדל העמק יוכל להשתתף במרכז על 6 המגרשים שהוקצו לתושבי העיר ובמידה ולא יזכה יוכל לנסות שוב ב-5 המגרשים לכלל הציבור.
כזכור, במרכז הראשון על 90 המגרשים תנאי המכרז הראשונים העניקו 20% עדיפות לתושבי העיר בלבד ועל כך הוסיפו תנאי קשוח נוסף שעל המשתתפים להיות מחוסרי דיור. ראש העיר אלי ברדה הסכים עם ההחלטה בטענה כי תושבי מגדל העמק מחכים כבר שנים למכרז של מגרשים לבנייה עצמית ולא ייתכן שאחוזי העדיפות יעמדו על 20% בלבד.

ברדה החל להיאבק לשינוי תנאי המרכז ולאחר מספר חודשי מאבק, הצליח ברדה לשכנע את המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ארז קמיניץ לעלות את אחוזי העדפה מ-20% ל-50% לתושבי העיר כאשר התנאי לייעד אותם רק למחוסרי דיור הורחב ויכלול גם את משפרי הדיור.

ראש העיר אלי ברדה אמר לאחר קבלת ההחלטה המשמחת: "רשמנו עוד הישג בנושא מגרשי בנה ביתך לתושבי מגדל העמק. נמשיך להילחם למען האינטרסים של תושבי העיר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות