fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לראשונה בצפון: הופקדה תכנית 'פינוי בינוי' להקמת  778 יח"ד בנוף הגליל

צילום: דוברות נוף הגליל

 

 

רחוב תירוש בנוף הגליל עומד להפוך בשנים הקרובות מאוסף של בניינים ישנים לשכונת מגורים חדשה ואטרקטיבית

הגורם למהפך הוא מתחם פינוי בינוי "תירוש" ראשון בצפון שהופקד השבוע בוועדה המחוזית צפון ומתקדם בצעדי ענק לשלב התחלת ביצוע המתוכנן בקיץ 2023.

התכנית כוללת הקמת  778 יחידות דיור במקום 120 הדירות הקיימות. הוועדה המחוזית הגדירה אותה כ"פורצת דרך" ו"מנפצת את תקרת הזכוכית על התחדשות עירונית בפריפריה".

אריאל בבלי, מייסד והבעלים של קבוצת בראל: "כמי שנולד וגדל בעיר, זוהי עבורי סגירת מעגל אמיתית. אנו רואים בהקמת שכונת הדגל של הצפון משימה לאומית, אשר תשאיר את צעירי העיר ותמשוך אליה אוכלוסייה חזקה מכל אזור הצפון ותשפר משמעותית את איכות חייהם של הדיירים הקיימים. לשם כך יצרנו כאן תמהיל דירות מגוון הפונה לכלל הקהלים, לצד מרחבים ציבוריים חכמים, חללי עבודה רב תכליתיים, מתחמי ספורט ופנאי, משרדים, בילוי ומסחר, הכל מתחת לבית, נגיש, קרוב, זמין.

 

במרכזה של התכנית עומד הקשר האורבאני בין הפארק העירוני הגדול  – נופארק  ומתחם המגורים החדש, באמצעות שטח ציבורי ירוק משמעותי  המשתרע לכל אורך הפרויקט. בקרבת נופארק יוקמו שני מגדלי מגורים בני 17-25 קומות, ובקרבת רחוב תירוש, יבנו מבנים  בגבהים של 14-15 קומות. לאורך רחוב תירוש, תוכננו כיכרות מוצלות, ומתחמי מסחר שכונתיים, שיאפשרו עירוב שימושים ושירותים שכונתיים בקרבת המגורים. בתכנון הנופי הושם דגש על קישוריות שבילי הולכי רגל ואופניים אל השכונות הסמוכות, ובין המפלסים השונים במתחם עצמו, תוך מתן מרחבי שימוש, צל ומשחק רבים.

הקמת הפרויקט יוצרת התכנות כלכלית לשיפור וקידום משמעותי של תשתיות עירוניות ומבני ציבור אשר יבנו על ידי היזמים. במסגרת זו יוקמו מעונות יום וגני ילדים, בית כנסת, מבנה רב תכליתי, מבנה ספורט, מגרשי ספורט מתקני משחק ושטחים ירוקים. כמו כן יפותחו כבישים, מדרכות ותשתיות עירוניות בהיקף הפרויקט לרווחת כלל דיירי השכונה. מהעירייה נמסר כי מתחם תירוש הוא הראשון שיוצא לדרך בתכנית ההתחדשות העירונית אבל אחריו יש עוד רשימה ארוכה הכוללת מתחמים רבים שנמצאים בשלבי תכנון מתקדמים."

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות