fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אנחנו לא מבדילים בין אנשים לפי גזע ודת, אלא עוזרים למי שצריך"

TED יזמים חברתיים מתוצרת מקומית של קהילת הבוסתן בנוף הגליל הפגיש ארבעה יזמים הפועלים למען נוף הגליל ותושבי הגליל.
משה גרוסמן. צילום: דוברות
משה גרוסמן. צילום: דוברות

הבוסתן – קהילה משותפת בנוף הגליל, ממשיכה לפעול ולקיים מפגשים גם בתקופת הסגר. במקום לקיים את המפגש המסורתי בסוכה של משפחת בקלי, ציינו ב-"בוסתן" את החג במפגש ב-"זום" כיאה לימי הסגר. הם ערכו את המפגש בסגנון "טד" (TED), שבו יזמים חברתיים סיפרו על פעילותם.

בערב דיברו הישאם סלימאן – שחקן ובמאי, רים יונס בקלי ומרגנית אופיר גוטלר – פעילות בפורום האזרחי לקידום הבריאות בגליל, ומשה גרוסמן – המייסד והמנכ"ל של עמותת נעל"ה (נצרת עילית למען הזולת).

הדוברים, שלושה מהם תושבי נוף הגליל, שיתפו בפעילותם למען תושבי הגליל. יותר מ-50 איש, ממגוון אוכלוסיות, השתתפו בערב.

"אשמח להיות סוג של גשר בין הקהילות"

"בשבילי להיות חלק מהפעילות של הבוסתן, וחלק מערב כזה, זה מאוד מיוחד, ומאוד מתחבר למה שאני עושה ביומיום שלי. כולנו כאן מרגישים שמחה על האפשרות להיפגש הערב עם אנשים שלאו דווקא היינו נפגשים איתם אלמלא היה הסגר. וזה דבר חיובי בתוך משהו שלילי. אמר משה גרוסמן במהלך הרצאתו בבוסתן.

גרוסמן הוסיף: "אני לא חושב שאני צריך לשנות משהו במי שאני, בתור אדם דתי או חב"דניק בגלל שאני נמצא בתוך החברה שלכם. בשבילי זה כבוד וכייף להיות חלק. אני אשמח להיות סוג של גשר בין הקהילות. כמו שרואים בשם של העמותה "נצרת עילית למען הזולת", חשוב לנו לכבד את הזולת, כפי שהוא, זה לא משנה מיהו ומה הרקע שלו. אנחנו לא מבדילים בין אנשים לפי גזע ודת, אלא עוזרים למי שצריך. אני רואה הרבה אנשים ששותפים לפעילות שלנו בעזרה לתושבים. אני גם יודע שאנשים מהבוסתן מכל הקהילות יצאו גם בסגר הראשון וגם בסגר השני לעזור לאחרים, וזה מה שגורם לאנשים להסתכל חיובי על אנשים ששונים מהם".

גרוסמן הביא כדוגמה: "יש כאן בינינו איש מקצועי בתחום המשפטי שהיה מוכן לתת מהזמן שלו בהתנדבות, גם כשהיה עמוס מאוד, לייעוץ עבור משפחה חרדית שלא הייתה להם אפשרות לממן לעצמם ייעוץ משפטי. כשאני סיפרתי למשפחה שהם קיבלו יעוץ בחינם מאדם ערבי, ושהוא ידע שזה עבור יהודים חרדים, הם התפלאו: "וואו! באמת?!". הוסיף גרוסמן.

"אני רוצה להגיד לכם, בתור אחד שעובד יום יום בעזרה לזולת, הדבר הזה שובר מחסומים, הדבר הזה גורם לזה שאנחנו יכולים להיות מדינה טובה יותר ובריאה יותר", אמר לסיכום.

 

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

כבר הורדתם את האפליקציה של ידיעות הגליל וידיעון עפולה? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

אנדרואיד: לחצו כאן!

אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות