fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הבוקר: תמיכה פומבית במאבק הגמלאים נגד הקיצוץ בפנסיות

ראש עיריית נוף הגליל, רונן פלוט, מחזק את ידיו של יוסי דוד, יו"ר הסתדרות הגמלאים במרחב העמקים הצפוני, שמייצג את גמלאי העיר ומנהל את המאבק למענם * "אל תשליכני לעת זקנה זה לא בקשה, אלא ציווי", הסביר * יוסי דוד: "נשמיע את קולנו וניאבק על הזכות שמגיעה לנו לחיות ולהתפרנס בכבוד"
הגמלאים בהפגנה הבוקר (צילום עצמי)
הגמלאים בהפגנה הבוקר (צילום עצמי)

הבוקר (יום שלישי, 10/11) יצאו אוטובוסים מנוף הגליל למחאת הגמלאים בכיכר המדינה בתל אביב, כנגד הפגיעה בקצבות הפנסיה. יוסי דוד,  תושב נוף הגליל המכהן בתפקיד יו"ר הסתדרות הגמלאים במרחב העמקים הצפוני, עומד בראש ארגון המחאה בקרב גמלאי העיר והאזור.

"אנחנו נצא להפגנה בכפוף למגבלות הקורונה, נשמיע את קולנו וניאבק על  הזכות שמגיעה לנו לחיות ולהתפרנס בכבוד", הסביר דוד והוסיף כי הוא מצפה שנבחרי הציבור ופרנסי העיר והאזור יצטרפו למאבק ויתמכו בו באופן פומבי. "לא יכול להיות שהמדינה תפגע בזכויות הבסיסיות של אנשים שתרמו לחברה, עבדו כל חייהם והגיעו לגיל פנסיה כשכל רצונם הוא לחיות בכבוד ולהתפרנס מעשרות שנות עבודתם", הסביר דוד.

ראש העיר רונן פלוט הרים את הכפפה והצהיר  פומבית על תמיכתו במאבקם הצודק של הגמלאים. "משבר הקורונה פגע בעיקר באוכלוסיית הגמלאים שנאלצה להסתגר בבתים ולהיות מנותקת מהמשפחה המורחבת והחברים כך שמבלי להתייחס לנותני הפנסיה באחוזים כאלה או אחרים חשוב שבעת משבר הקורונה, המדינה תעמוד על משמר בריאותם של האנשים המבוגרים ותגיע אתם להבנה, על מנת שלא ייסעו באוטובוסים ולא ישתתפו במחאה שכרוכה בהתקהלות אשר עלולה לסכן את בריאותם", אמר פלוט והוסיף כי המשפט אל תשליכני לעת זקנה הוא לא בקשה, אלא ציווי חשוב מאין כמוהו.

"הגיע הזמן שנדע לכבד את הזקנים"

יו"ר ההסתדרות הגמלאים במרחב העמקים הצפוני יוסי דוד ציין כי המאבק הינו בעיקר על הפגיעה בפנסיה הצוברת של קרנות הפנסיה הצמודות, שעדיין מתוכנן בהן קיצוץ של 1.2 אחוזים.

לדבריו בעשור האחרון נשחקו הפנסיות הקצובות ב- % 27  בשל הצמדתן למדד ולשכר הממוצע. דוד ציין כי המאבק של הסתדרות הגמלאים בישראל הינו בשיתוף ארגוני ועדי גמלאים בדרישה להעלאת קצבאות הזקנה והצמדתן לשכר הממוצע במשק וכן עצירת האפליה מטעמי גיל. "הנשיא הנבחר בארה"ב ג'ו בידן  הוא גמלאי בן 78, הגיע הזמן שגם אנחנו נדע לכבד את הזקנים בחברה שלנו".

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים גם בעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות