fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צאו אל הנוף

עיריית נוף הגליל קוראת לתושביה לצאת ולטייל בימי חול המועד פסח בנקודות החמד הירוקות בתוך העיר, בפארקים החדשים, בשמורות הטבע, בגינות, ביערות ובערוץ נחל התבור המשודרג
נקודות עניין בנוף הגליל (צילום: מאור בכר)
נקודות עניין בנוף הגליל (צילום: מאור בכר)

במקום לנסוע רחוק מהבית ולבלות בפקקים הארוכים של ימי החג, עיריית נוף הגליל מציעה לתושביה להשאיר את הרכב בחנייה ובמרחק הליכה ליהנות מחיק הטבע והפארקים החדשים בעיר. 

"בשנה האחרונה הוקמו פארקים רבים ושודרגו פארקים וגינות ציבוריות לרווחת התושבים, העירייה השקיעה סכומי כסף גדולים  על מנת שהתושבים יוכלו לצאת ולבלות בפינות החמד בעיר, קרוב לבית", נמסר מהעירייה וצוין כי ברשימת אתרי הבילוי בחיק הטבע העומדים להנאת התושבים. "פארק השקמה בשכונה הדרומית, טיילת יקינטון, טיילת וחורשת עצים ברחוב עצמון, שמורת הטבע בחורשת הנופלים ברחוב עטרה ועוד. כמו כן צוין כי בין אלה מוקם פארק פיקניקים נוסף בסמוך לתע"ש ויהיו בו עמדות גריל לשימוש חופשי של התושבים.

"הטבע נמצא בתוך העיר"

שמורת האירוס הנצרתי

האירוס הנצרתי פורח מהמחצית השנייה של חודש פברואר ועד לתחילת אפריל, כששיא תקופת פריחתו העיקרית היא באמצע חודש מרץ. פרחיו בצבע לבן עד תכלת בהיר, הוא מרושת בעורקים דקים ומנוקד בנקודות קטנות בגוון כהה יותר. באזור גידולו הוקמה שמורת טבע מיוחדת – שמורת האירוס הנצרתי. השמורה שוכנת על מורדותיה המזרחיים של העיר, סמוך לבית העלמין ובה ניתן למצוא גם שלל של פרחים נוספים כדוגמת צהרונים סגולים, עירוני צהוב, פרחי פשתה ורודים ועוד. שימו לב, אין לרדת מהשביל, זאת על מנת לשמור על צמחי הבר הגדלים במקום.

מה רושמים ב־waze: שמורת אירוס נצרתי, נוף הגליל

האירוס הנצרתי (צילום: גליה בכר)
האירוס הנצרתי (צילום: גליה בכר)

יער צ'רצ'יל והר דבורה

למרות השריפה הגדולה שהכתה ביער בחודש אוקטובר האחרון, נראה שהטבע ניצח והצבע הירוק שב ל-18 הקילומטרים של דרך נוף בית קשת. בציידי הדרך צומח יער אלונים עתיק לצד עצי אורן, ברושים וארזים. בתקופת השלטון העות'מאני, נכרתו רוב עצי האלונים ביער על מנת להניע את קטרי הקיטור של הרכבת החיג'אזית, אך בשנת 1946 אנשי קרן קיימת לישראל החלו בשיקום וטיפוח הסביבה.

לאורך עשרות שנים טופח המקום עם אינספור עצים, שבילים חדשים ועוד. בין המקומות שטופחו הוא מצפור יער צ'רצ'יל. המצפור ממוקם בגובה של כ-350 מטרים מעל פני הים והוא משקיף לכיוון עמק יזרעאל, בקעת כסולות, גבעת המורה, הגלבוע, ואפילו על צפון הרי השומרון. בהמשך הדרך, ניתן להגיע גם אל הר דבורה הממוקם בגבוה של כ-437 מטרים מעל פני הים. שמו של ההר, העשוי אבן גיר ודולומיט, מנציח את שמה של דבורה הנביאה, שניצחה בעמק שלמרגלותיו את סיסרא, שר צבאו של יבין מלך חצור.

מצפור יער צ'ר'ציל (צילום: מאור בכר)
מצפור יער צ'רצ'יל (צילום: מאור בכר)

ההר, המיוער בחורש ים תיכוני, הוכרז כשמורת יער עוד בתקופת המנדט הבריטי בשנת 1926. בפסגת ההר, הכשירה קק"ל חניון ובמקום ניצב סלע מרשים המנציח את חתונת היובל של מלכת אנגליה אליזבט השנייה עם הנסיך פיליפ. בנוסף לכך, במקום תצפית מצוינת לעבר עמק יזרעאל ואל הר תבור.

מה רושמים ב־waze: יער צ'רצ'יל/ הר דבורה- היער המלכותי

פארק נחל תבור

עיריית נוף הגליל יחד עם רשות ניקוז ונחלים דרומי וקרן השטחים הפתוחים השלימו לאחרונה את תוכנית הענק להקמת פארק תבור המשתרע על פני כ-30 דונמים. תחילתו של הפארק בשכונת מאליבו (רחוב הורדים), הנמצאת בסמיכות ליער צ'רצ'יל והוא כולל כ-500 מטר של שבילים מונגשים לנכים ועגלות וגשרוני חציית נחל. נחל תבור הזורם בפארק מנקז אליו את מי הגשמים היורדים מן ההר ובעונת החורף הוא מספק מופע זרימות ונוף טבעי מרהיב לתושבי השכונה, העיר והמבקרים.

מה רושמים ב־waze: רחוב הורדים, נוף הגליל ( הכניסה לפארק נמצאת בשביל החוצץ בין בית מס' 13 לגן השעשועים הציבורי)

פארק נחל תבור (צילום: מאור בכר)
פארק נחל תבור (צילום: מאור בכר)

"נוף הגליל כשמה כן היא. יש בה נוף משגע והיא טובלת בירוק מכל עבריה. הטבע נמצא בתוך העיר ולא צריך לנסוע מרחקים על מנת ליהנות ממנו", נמסר מהעירייה. ראש העיר, רונן פלוט, הזמין את התושבים ליהנות מהטבע ולשמור עליו ועל הניקיון. "70% משטחה של העיר הן שמורות טבע ורצועות נוף ירוקות", אמר פלוט וציין כי בימים אלה יוצאת לדרך תוכנית חדשה לשדרוג והכשרה של טיילת חדשה ביער צ'רצ'יל בשיתוף קרן קיימת לישראל.

 

 

לחדשות נוספות בידיעון עפולה וידיעות הגליל לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות