fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פסח בטבע

במהלך חג הפסח, תקיים רשות הטבע והגנים פעילויות והפעלות רבות בכל רחבי הארץ, כולל מיזם "נושמים תרבות" בשיתוף מפעל הפיס שבמסגרתו יופיעו מאות אמנים שונים בגנים הלאומיים ושמורות הטבע, והדרכות מיוחדות של מדריכי משרד התיירות במגוון אתרים שונים
פסח בטבע (צילום: מאור בכר)
פסח בטבע (צילום: מאור בכר)

במהלך חופשת חג הפסח, תקיים רשות הטבע והגנים שלל פעילויות והפעלות רבות בכל רחבי הארץ. בצל הנחיות הקורונה והתו הסגול הכניסה לאתרים תתאפשר רק בתיאום ביקור מראש באמצעות אתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים. זאת בין היתר על מנת להימנע מעומסי מטיילים בלתי צפויים ומהתקהלויות.

רשות הטבע והגנים תציב כ-70 תחנות מידע והסברה בכניסה למסלולי הטיול המבוקשים במגוון שמורות וגנים לאומיים ברחבי  הארץ, בהן המטיילים יוכלו לקבל הדרכה והכוונה למסלולי הטיול , תזכורת על כללי הטיול הבטוח ומידע על ערכי הטבע, הנוף והמורשת באזור.

כמו כן יחולקו למטיילים שקיות לאיסוף האשפה. מידע מפורט על תחנות המידע באתר האינטרנט של הרשות. על מנת לאפשר למטיילים להגיע וליהנות ממגוון האתרים והפעילויות, הרחיבה רשות הטבע והגנים את שעות הפעילות במספר אתרים פופולאריים, ככה שיותר מטיילים יוכלו לבקר באתרים אלו במהלך חופשת החג.

נושמים תרבות בגנים הלאומים

חוויה בולטת ומלהיבה במיוחד היא מיזם "נושמים תרבות", המתקיים בשיתוף ובמימון מפעל הפיס, ב-12 גנים לאומיים ברחבי הארץ. במסגרתו מאות מוזיקאים, שחקנים, רקדנים, אמני קרקס, פסלי אדם, ג'אגלרים, זמרי אופרה ועוד יופיעו בשבילי טיול בגנים לאומיים נבחרים  ויספקו למבקרים חוויה ייחודית ומעצימה עוד יותר באתרי הטבע והמורשת. 

 

נושמים תרבות (צילום - דור פזואלו)
נושמים תרבות (צילום – דור פזואלו)

בגן הלאומי בבית שאן, העיר האבודה סקיטופוליס תואר במיצגים אור-קוליים שיקימו לתחייה את ההתרחשויות ההיסטוריות שקרו בעיר במשך אלפי שנה. בנוסף למיצגים האור-קוליים יחכו באתר גם אומני קרקס, שחקנים, פסלים חיים ונגנים. המיצגים יוצגו בכמה סבבים במשך הערב כדי לעמוד בהנחיות משרד הבריאות וכדי שמגוון רחב של מבקרים ייהנה מהם.  הפעילות תתרחש בימים שני-חמישי, בשעות 18:30-22:30. בימים אלה האתר יהיה פתוח בשעות 8:00-23:00. ההשתתפות היא ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם לבעלי מנויי 'מטמון'. יש לתאם ביקור לפני ההגעה לאתר.  

בגן הלאומי ציפורי, יוכלו המבקרים להנות לאור לפידים ברחוב הרומי העתיק ממוסיקה בתיאטרון ומשלל אומני רחוב. הפעילות תתרחש בימים שני-חמישי, בין השעות 17:00-21:00. ההשתתפות היא ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם לבעלי מנויי 'מטמון'. יש לתאם ביקור לפני ההגעה לאתר. 

חפירה ארכיאולוגית בציפורי ומרכז מבקרים חדש במגידו

בגן הלאומי ציפורי תתקיים גם פעילות של "יוצאים לחפש את האפיקומן" ובמסגרתה המשפחות שיבקרו בגן הלאומי, יצאו למסע ברחבי העיר ציפורי בעקבות שירה של נעמי שמר "ארבעת האחים". כמו כן, במהלך היום תתקיים סדנאות חפירה ארכיאולוגית ללא תשלום וסדנת יצירה בתשלום סמלי. הפעילות תתרחש בימים שני עד חמישי 29.3-1.4 בשעות: 10:00-15:00. ההשתתפות היא ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם לבעלי מנויי 'מטמון'. יש לתאם ביקור לפני ההגעה לאתר.  

גן לאומי ציפורי (צילום: גליה בכר)
גן לאומי ציפורי (צילום: גליה בכר)

 בתל מגידו יוכלו המבקרים להנות ממרכז מבקרים חדש ובו עשרות ממצאים הארכיאולוגיים באמצעים אינטראקטיביים מרהיבים. התוכן מונגש גם לכבדי שמיעה ולבעלי לקויות ראייה. האתר מונגש לבעלי מוגבלות בתנועה. הפעילות תתרחש בימים שני עד חמישי 29.3-1.4, בשעות 10:00-14:00. ההשתתפות היא ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם לבעלי מנויי 'מטמון'. יש לתאם ביקור לפני ההגעה לאתר.  בנוסף לכך, המטיילים יוכלו ליהנות מפעילות של מדריכי משרד התיירות שיעשירו את חווית הביקור באמצעות הדרכות מעניינות על מוקדי העניין.

לפרטים נוספים והזמנה יש להיכנס לאתר רשות הטבע והגנים.

לחדשות נוספות בידיעון עפולה וידיעות הגליל לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות