fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"משרד האוצר רוצה שדוווקא בתקופה הזו בתי החולים יהיו בתי תמחוי"

לקראת קריסה: אסיפות חירום התקיימו ב-7 בתי חולים ציבוריים בארץ ובניהם גם בשלושת בתי החולים בנצרת הנמצאים על סף קריסה כלכלית בשל אפליה תקציבית.
פרופ׳ פהד חכים. צילום: יח"צ בית החולים
פרופ׳ פהד חכים. צילום: יח"צ בית החולים

מאות רופאים, אחיות ואנשי צוות השתתפו הבוקר באסיפות חירום ב-7 בתי חולים ציבוריים שעומדים על בשל אפליה תקציבית מול בתי החולים הממשלתיים. אסיפות החירום התקיימו בבתי החולים הדסה, שערי צדקה, לניאדו, מעייני הישועה ושלושת בתי החולים בנצרת- האנגלי, הצרפתי והמשפחה הקדושה.

על סף קריסה. צילום: יח"צ בית החולים
על סף קריסה. צילום: יח"צ בית החולים

 

"אנו רוצים שוויון עם בתי החולים האחרים בכל דבר"

דר חרבגי מנהל בית חולים האיטלקי אמר: "בתי החולים בנצרת נותנים שירות רפואי כל ימי השנה ולכן התקציב המבוקש הינו לא רק בזמן מצוקה או חירום ואנו רוצים שוויון עם בתי החולים האחרים בכל דבר ובכל זמן" .

דלילה חורי עוזרת מנכ״ל בית חולים המשפחה הקדושה: "בית החולים החליט להתגייס למאבק הצודק והחיוני של בתי החולים הציבוריים מתוך צורך שמגיע להם זכויות שוות לבתי חולים ממשלתיים בתקציבים" .

דר חרבגי. צילום: יח"צ בית החולים
דר חרבגי. צילום: יח"צ בית החולים

מנהל בית החולים האנגלי בנצרת פרופ׳ פהד חכים: ״שעון החול שלנו אזל. בשנה האחרונה פנינו לכל גורם אפשרי בממשלה שיעזור לנו. לא היה ח״כ אחד שלא הפכנו כל אבן כדי להגיע אליו, אבל משרד האוצר רוצה שדוווקא בתקופה הזו בתי החולים יהיו בתי תמחוי, שנבוא ונתחנן לקצבה כדי להמשיך לחיות. אנחנו מבקשים שוויון ולמטופלים שלנו מגיע שוויון״.

מנהל בית החולים הצרפתי בנצרת ד"ר נאיל אליאס פנה לעובדים והסביר להם על המאבק רב השנים להשיג שוויון זכויות ועל ההבטחות סרק שהיו לאורך שנים מהאוצר. "הגיע הזמן להשוות אותנו לבתי חולים הממשלתיים כי החולה המטופל בנצרת שווה זכויות בדיוק כמו החולה בתל אביב״.

 

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות