fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

״זיכרון בסלון״ של נוף הגליל

עיריית נוף הגליל, באמצעות תכנית "עולמות" ברשת המרכזים הקהילתיים "פסיפס", קיימה השבוע שורה של מפגשי "זיכרון בסלון" לציון יום הזיכרון לשואה 2023
זיכרון בסלון צילום: דוברות עיריית נוף הגליל

בבניין העירייה, בתנועות הנוער, במרכז הצעירים, במרכזים הקהילתיים, במכינת תבור, בבית קק"ל למצוינות, במועדוני נוער  ובבתים פרטיים של תושבי העיר, התקיימו במהלך השבוע מפגשי "זיכרון בסלון" להנצחת סיפוריהם האישיים של שורדי השואה מקרב תושבי העיר, באמצעות בני משפחותיהם.

עיריית נוף הגליל פתחה את סדרת המפגשים ב"סלון" מתחם המוזיאון בבניין העירייה. האירוע שהתקיים ביום ראשון השבוע וכמו כל המפגשים אורגן על ידי תכנית "עולמות" בהובלת רחל סיאני. "השנה, התכנית כללה  גם מפגשים סגורים של "זיכרון בסלון" עם אנשי עדות ומפגשים מיוחדים שהתקיימו במהלך כל השבוע לתלמידי כיתות ה'  – ו' בהשתתפות אנשי עדות." סיפרה מנהלת "עולמות", רחל סיאני .

לצג הגופים הציבוריים , המועדונים והארגונים השונים, גם תושבים רביפ פתחו את בתיהם למפגשי זיכרון אינטימיים במהלכם נחשפו לסיפורי הגבורה ואומץ ליבם של שורדות ושורדי השואה המתגוררים בעיר.

ראש העיר, רונן פלוט ": לצערנו הרב, מספרם של שורדות ושורדי השואה פוחת משנה לשנה, וחלה עלינו חובה מוסרית, חברתית והיסטורית להמשיך את מפעל ההנצחה ולפרסם את סיפורי הגבורה של השורדות והשורדים, את סיפורי משפחותיהם שנרצחו באכזריות על ידי הנאצים, ואת סיפורו של העם היהודי, משואה לתקומה. למיזם "זיכרון בסלון" יש חלק חשוב בהנחלת הזיכרון, זהו אחד    המיזמים החשובים לתיעוד ולהנצחת הסיפורים האישיים שעומדים מאחורי המספר המפלצתי שישה מיליון"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות