העיר שנפגעים בה הכי הרבה הולכי רגל בתאונות דרכים לכל אלף תושבים היא בת ים, יותר מכל עיר אחרת בארץ, כך עולה מבדיקה שערכה עמותת אור ירוק לרגל שבוע הבטיחות בדרכים. ניתוח נתוני היפגעות הולכי הרגל נעשה על פני שלוש השנים האחרונות (2018-2020) לכל אלף תושבים, בערים מעל 50 אלף תושבים הכוללות את עפולה.

בעפולה נפגעו 102 הולכי רגל בשלוש השנים האחרונות (2018-2020), 1.73 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בהשוואה לכל אלף תושבים. עפולה מדורגת במקום השלישי במסוכנות להולכי רגל.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הולכי רגל הם אוכלוסייה פגיעה במיוחד. אין להם שלדת הגנהאו כריות אוויר שיגנו עליהם כמו בכלי הרכב. ולכן, האחריות לבטיחותם של הולכי הרגל מוטלת על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ובעיקר על ראשי הרשויות והערים, הם יודעים היטב איפה נפגעים הולכי הרגל ומהן נקודות התורפה שמסכנות אותם. באותם מקומות יש לתת עדיפות לבטיחותם שלהולכי רגל על פני כלי הרכב באמצעות ריסון מהירות הנסיעה ומיתון התנועה. מדינת ישראל מסוכנת להולכי הרגל ואת המציאות הזאת חייבים לשנות על ידי שינוי סדרי העדיפויות לטובת בטיחות הולכי הרגל".

בראש המדינות המסוכנות להולכי רגל

דו"ח של המועצה האירופית לבטיחות דרכים (ETSC) חושף כי ישראל נמצאת במקום הרביעי והגרוע בשיעור הולכי הרגל ההרוגים, מכלל הרוגי תאונות הדרכים. המחקר בדק את שיעור הולכי הרגל ההרוגים במהלך שלוש שנים (2016-2018) בכל מדינות אירופה וממנו עולה כי שיעורם של הולכי הרגל ההרוגים מכלל ההרוגים בתאונות דרכים בישראל, נאמדב-32% בממוצע.

מניתוח הנתונים עולה כי הבעיה המרכזית של ישראל נעוצה בעיקר בהיפגעותן של שתי אוכלוסיות מרכזיות – ילדים (0-14) ואזרחים ותיקים (65+). שתי האוכלוסיות הללו נהרגות בשיעור כפול מהממוצע במדינות אירופה.

בהשוואה לממוצע הולכי הרגל ההרוגים במדינות אירופה לפי כלי רכב, בולטים בעיקר כלי הרכב הכבדים מעל 3.5 טון (42% יותר מהממוצע ומקום חמישי והגרוע) והאוטובוסים (כמעט פי שלושה מהממוצע ומקום שני והגרוע).