fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המכינה הקדם-צבאית והמדרשה בחנתון גייסו 420 אלף שקלים בקמפיין גיוס ההמונים

הגיעו ליעד: 800 אלף תורמים התגייסו למען המכינה הקדם-צבאית והמדרשה בחנתון שמטרתה להמשיך את הפעילות השוטפת, פיתוח פיזי ועוד. ראש המדרשה, הרב אנדי: "ש לנו עוד הרבה עבודה לפנינו, אבל קיבלנו זריקת מרץ ועידוד להמשך העשייה"
חניכי המכינה הקדם-צבאית | צילום: באדיבות המכינה

מרגש, כמעט 800 תורמים שונים, מישראל והתפוצות, התגייסו בשבועות האחרונים ותרמו למכינה הקדם-צבאית והמדרשה בקיבוץ חנתון, במסגרת קמפיין גיוס המונים שנערך לראשונה, לטובת המשך הפעילות השוטפת, פיתוח פיזי, מלגות ועוד.

המסר הראשי שביקשו אנשי המדרשה והמכינה להעביר הוא "משפיעים מבפנים", וכפי הנראה – הציבור הישראלי נרתם ותרם. כעת, אתר התרומות המאובטח נשאר באוויר, ואפשר להמשיך ולתרום.

ראש המדרשה למנהיגות בחנתון, הרב יואב אנדי: "אמנם נראה שהקורונה מאחורינו, אך השלכותיה ונזקיה ממש לא. אנחנו פועלים במסגרת המגזר השלישי בישראל, שנפגע קשות ונדרש לשיקום ולעבודה מאומצת מאוד. אנו עובדים כל יום כדי לבנות כאן חברה ומדינה איתנה, בריאה ואנושית יותר ולמרות שאנחנו לא "מייצרים" מוצר רווחי, אנחנו מחנכים את הדור הבא. בלי ממון לא ניתן לחנך, לכן יצאנו לקמפיין הגיוס, שהחל בסחרור גדול, המשיך בחיבוק עצום ותמיכה מהשותפים שלנו, והסתיים בהצלחה אדירה. יש לנו עוד הרבה עבודה לפנינו, אבל קיבלנו זריקת מרץ ועידוד להמשך העשייה".

במחזור הנוכחי, התשיעי במספר של המכינה הקדם צבאית בחנתון, כמו גם בקודמים, לומדים חניכות וחניכים מכל הארץ – מאילת והערבה בדרום ועד מטולה ונהריה בצפון, מעיירות פיתוח ומתל אביב וירושלים. הנערים והנערות משתייכים לכל גווני וזרמי היהדות ומרכיבים פסיפס אנושי ייחודי מאוד בנוף הישראלי.

כמו כן, במכינה לומדים מדי שנה חניכים מתכנית "שיבולים" להשתתפות צעירים עם מוגבלות במכינות הקדם צבאיות, כאשר בשנים קודמות היו חניכים עם שיתוק מוחין, מוגבלות ראייה, עם רקע של מחלות נפש, על הספקטרום האוטיסטי ועוד.

במהלך השנה לומדים החניכים תכנים מגוונים על יהדות, ציונות, הומניזם ודמוקרטיה, ונערכות סדרות חינוך במקומות שונים בארץ – ירושלים, יהודה ושומרון, תל אביב וכו', במהלכן נפגשים החניכים עם נציגים מהספקטרום החברתי בישראל.

במחזור ט' ישנם 53 חניכות וחניכים, אולם בשנה הבאה, מספרם צפוי לגדול לכ-80. גיוס הכספים יסייע בהרחבת כיתות המכינה, מלגות לחניכים שמגיעים מרקע כלכלי קשה, טיפוח קשרים עם בוגרים, גיוס מורים ומרצים חדשים ועוד.

מזווית הראיה של החניכים, מספרת איזבלה סנגר אמדו, בת 19, מרעננה, שעלתה לארץ מברזיל, כי "עד שהגעתי למכינה, הכרתי בעיקר את הציבור הדתי והייתי מאוד מחוברת לישראל, לסיפור שלה ולאדמה. מאז, למדתי להכיר עוד חלקים של העם שלנו – חילוניים, קונסרבטיביים, רפורמים וגם מאזורים שונים בארץ כמו יישובים, קיבוצים לכל אורכה ורוחבה שלה – ובנוסף המשכתי ללמוד יהדות מכיוונים שונים דבר שעזר לי להתחבר יותר, בסופו של דבר".

אמה בן שושן, בת 19 ממעלה אדומים, שצפויה לשרת כמדריכת צניחה, מסכימה גם היא שהמכינה עזרה לה בחיבור לישראל כי כעת, היא מכירה אותה טוב ועמוק יותר.

שירה אלוש, בת 19 מנתניה שצפויה להתגייס לקרבי, מוסיפה כי "לפני המכינה הייתי מחוברת לארץ אבל הייתי חלק מבועה דתית ומרעננה, ובמכינה נפתחתי מאוד לקבוצות אחרות בחברה הישראלית, לאנשים שונים ממני ולמקומות חדשים בארץ. זה גם חיזק אצלי מאוד את הסקרנות וההתעניינות בסוגיות בחברה הישראלית ואת תחושת השייכות אליה".

חניכי המכינה הקדם-צבאית | צילום: באדיבות המכינה

 

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות