fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המיזם המרגש של חניכי תנועת הצופים בנוף הגליל

בעקבות משבר הקורונה והבידוד והסגר שנכפה על העולם כולו, יזמו חניכי שבט איריס בנוף הגליל מיזם ובו הם מקיימים חגיגות ימי הולדת לקשישים
פרויקט ימי ההולדת של שבט איריס. (צילום: יעקב זנדר, באדיבות תנועת הצופים)
פרויקט ימי ההולדת של שבט איריס (צילום: יעקב זנדר, באדיבות תנועת הצופים)

הקורונה הביאה לעולם לא מעט נזק בתחום הבריאותי ובתחום הכלכלי, אך גם בתחום החברתי היא פגעה קשות כשהותירה לא מעט קשישים בבדידות. בעקבות כך, חברי שבט איריס של תנועת הצופים בנוף הגליל, ייזמו מיזם מרגש ובו הם מקיימים חגיגות ימי הולדת לקשישים בעיר, זאת תחת הנחיות והגבלות מחמירות.

במספרת המיזם, מספר חניכים מהשבט, מתנדבים ממתנ"ס יקינטון וליצנים רפואיים, יצאו פעם בשבוע אל הקשישים והפתיעו אותם לרגל יום הולדתם.

"מה שהניע את הפרויקט הוא המצב שהמוני קשישים נמצאים לבד בביתם בלי חברה במצב שלא היה לפניו בעולם אז מטעם העירייה ומתנ"ס קהילתי יקינטון פנו אלינו ולעוד פעילים חברתיים בשכונה לפרויקט שקצת יעלה לקשישים חיוך על הפנים. התגייסנו שכב"ג שבט איריס, הפעילים החברתיים של שכונת הר יונה ואנחנו הש"ש, כתבנו ברכות, הבאנו מתנות ורמקול ויצאנו כל יום חמישי לקשישים שבאמת היה אפשר לראות שהעשר דקות-רבע שעה של היום הולדת שבשבילנו זה היה ממש בקלות איך זה שימח אותם וריגש אותם וביחד הראנו את הטוב בתקופה שהרבה פעמים נראית כ"אדם לאדם, זאב" ", אמר שון שלמה אחוון, חניך בשבט.

מבצע חלוקת שמיכות לחורף

בנוסף לכך וכחלק מאימוץ התושבים הוותיקים, ערכו חברי שבט הצופים המקומי גם מבצע לחלוקת שמיכות חמות לחורף לקשישים נזקקים בעיר. המבצע נערך מטעם הקרן לידידות וחברת עמידר. בנוסף לשמיכות חולקו גם תווי שי לקניית מוצרי מזון.

מיזם זה, מצטרף למבצע חלוקת השמיכות נוסף של השבט, שנערך קודם לכן בשיתוף פעולה עם עיריית נוף הגליל.

"בצופים ובכללי בחיים האישיים של כולנו ערבות הדדית היא משהו שמניע את החיים שלנו וגם בגלל זה החלטנו לצאת לשנת שירות שהיא שנת התנדבות בקהילת נוף הגליל ובשבט איריס. כששמענו על חלוקת השמיכות לקשישים ולמשפחות נזקקות ישר נרתמנו מתוך ידיעה שצריכים אותנו ואנחנו מודעים לזה שהמשבר הכלכלי לא פסח על העיר והם ככל הנראה באמת צריכים את השמיכות וחוץ מזה אנחנו מאוד נהנים להגיע ולהתנדב בקהילה המדהימה הזו", הוסיף אחוון.

מבצע חלוקת שמיכות. צילום: יפית פיין
מבצע חלוקת שמיכות (צילום: יפית פיין, באדיבות תנועת הצופים)

 

 

 

לחדשות נוספות בידיעון עפולה וידיעות הגליל לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות