fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בסוף השבוע: ר' מהגלבוע יסיים קורס מכונאים מוטסים של צה"ל

בין מסיימי קורס מכונאים מוטסים גם סמ"ר ר' , בן 21, מתגורר במועצה האזורית גלבוע. מתחביביו של ר' הם לנגן בגיטרה ולבלות עם חברים. ר' הוא בעל תעודת הנדסאי אלקטרוניקה והיה בתנועת הנוער "בני המושבים".
הגשים חלום. סמ"ר ר' (צילום דובר צה"ל
הגשים חלום. סמ"ר ר' (צילום דובר צה"ל

בסוף השבוע עתיד להגיע לסיומו קורס מכונאים מוטסים מספר 44. הקורס אורך כשמונה חודשים והינו מחולק לשלושה שלבים.

בין מסיימי הקורס יהיה גם סמ"ר ר' , בן 21, מתגורר במועצה האזורית גלבוע. מתחביביו של ר' הם לנגן בגיטרה ולבלות עם חברים. ר' הוא בעל תעודת הנדסאי אלקטרוניקה והיה בתנועת הנוער "בני המושבים".

"רציתי לטוס והתפקיד עניין אותי"

הוא התמיין לתפקיד עוד לפני הגיוס ומספר: "רציתי לטוס והתפקיד עניין אותי, לדעתי זה תפקיד עם המון חשיבות, לא הרבה יודעים על כך. מבינה חברתית הוא מספר על חבר'ה מאוד מגובשים שהיו אתו בקורס. ר' מספר על התפקיד שהוא תמצית הטוב מבחינת מוסריות כי מהותו הוא לחלץ ולהציל אנשים. מכונאי מוטס הינו חלק מצוות האוויר הנכלל במסוק למד הקברניט וטייס המשנה והוא מפקד תא המטען של מסוק הסער.

מבין אחריות התפקיד: הפעלת מערכות המשימה, תפעול תא המטען והמערכות בתא הטייס, זיהוי תקלות וסיווגן תוך כדי טיסה. בנוסף המכונאי אחראי על העמסת, הושבת והורדת לוחמים, נוסעים או פצועים אל המסוק וממנו, ומסייע לצוות בהכנת משטחי נחיתה.

כמו כן המכונאי המוטס הוא איש המערך הטכני המאומן בטיפול בתקלות המסוק ביצוע סבב אחזקה ובדיקות כתנאי להמשך המשימה, כאשר המסוק מחוץ לבסיס האם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות