fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושבי קרית חיים עדיין סובלים ממפגעי ריח

לאיגוד ערים להגנת הסביבה הגיעו תלונות רבות על מטרדי ריח קשים בעיקר בימי הגשם. בבית הספר דגניה תוצב תחנת ניטור
ריח רע, סירחון
צילום: shutterstock

עובדי איגוד ערים להגנת הסביבה במפרץ חיפה ביצעו בדיקות באזורים, מהם התקבלו תלונות של תושבים על מטרדי ריח קשים, ביניהם שדרות דגניה. בין השאר השתמשו הצוותים במצלמה טרמית לאיתור מקורות דליפה אפשריים של דלקים והשתמשו במכשירים ניידים לניטור האוויר ולניתוח כיווני רוחות. בנוסף,  הזמין האיגוד חברה לביצוע דיגומי אוויר נרחבים באזורים אלו.

לאור העובדה, כי תלונות רבות התקבלו בימי הגשמים העזים, אחת הסברות היא כי קיימות באזורים אלה קרקעות רוויות בדלקים המצריכים טיפול מיידי. לשם כך, מפעל תש"ן יקיים בשטחו סקר קרקע, זאת בנוסף לבדיקות לבחינת כל הרכיבים במפעל לאיתור מקורות דליפה.

יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה, שרית גולן: "האיגוד הפעיל טכנולוגיות שונות לאיתור המפגעים ומקורם ואנו נחושים לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו על מנת לסייע ולעצור את גל הריחות, שתושבי המפרץ סובלים ממנו שנים רבות".

באיגוד הוחלט עוד, כי תחנת הניטור הנמצאת ברגבים תעבור בימים הקרובים אל בית הספר דגניה, וזאת כדי לקבל תמונת מצב טובה יותר על הזיהום בשכונה הסמוכה.

בישיבה שהתקיימה במשרדי האיגוד עם נציגי חברת תש"ן ואנשי המשרד להגנת הסביבה בקשר לאירועי הריח של החודש האחרון בקרית חיים סוכם, כי חברת תש"ן תבצע בימים הקרובים בדיקות אלדר לכל עשרות רכיבי הציוד שבחווה. האיגוד יבצע דיגומים לאורך גדר חוות תש"ן לגילוי מזהמים בעת אירועי ריח. חברת תש"ן תבצע, בתיאום עם רשות המים והמשרד להגנת הסביבה, קידוחים לאיתור קרקעות מזוהמות, אם ישנן. האיגוד ימשיך בבדיקת אתרים פוטנציאלים אחרים כמו הנמל החדש, אתר אימונים של כיבוי אש הממוקם באזור ומפעל ביטום שבאזור.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות