fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צו מניעה נגד עיריית קרית ים

העירייה מבקשת לסיים את עבודתם של שלושה מצילים המועסקים על ידה. בית המשפט הוציא, לבקשת ההסתדרות, צו מניעה נגד פיטוריהם
עיריית קרית ים | צילום: דורון גולן
עיריית קרית ים | צילום: דורון גולן

בית הדין לענייני עבודה בחיפה הוציא אתמול, ראשון, צו מניעה נגד עיריית קרית ים המונע ממנה לפטר שלושה מצילים. צו המניעה הוצא לבקשת ההסתדרות במרחב חיפה.

במסגרת צעדי ההתייעלות של עיריית קרית ים, החליטה לאחרונה העירייה להביא לידי סיום העסקתם של שלושה מצילים המועסקים כעובדי עירייה. לטענת ההסתדרות במרחב חיפה, בכוונת העירייה להתקשר עם קבלן חיצוני ולהפסיק את העסקת העובדים כמצילים, ופעולה זו פוגעת אנושות בזכויותיהם של העובדים.

חוף זבולון בקרית ים. צילום: דורון גולן

ההסתדרות הכללית החדשה במרחב חיפה פנתה למנכ"ל העירייה יניב שנקר והודיעה כי בכוונתה למנוע רמיסת זכויות עובדים וכי התקשרות זו אינה חוקית. בתגובה לפניית ההסתדרות, פנתה הנהלת העירייה למצילים ומסרה להם במיידית הזמנות לשימוע בפני ועדת פיטורים. ההסתדרות, מצידה, הגישה לבית הדין לעבודה בחיפה בקשה לצו מניעה נגד כוונת העירייה. בבקשה נטען, כי התנהלות העירייה היא בניגוד לסעיף 8 בהסכם הקיבוצי שבין הרשויות המקומיות להסתדרות, ולפיו "מצילים המועסקים בחופי הים יועסקו כעובדי המעסיק ועל פי הוראות ההסכמים הקיבוציים הרלוונטיים". יודגש, כי התקשרות עם קבלן כוח אדם מהווה מיקור חוץ שאינו אותנטי ונוגדת את ההסכמים הקיבוציים.

בית הדין לענייני עבודה בחיפה הוציא צו מניעה זמני נגד פיטורי שלושת המצילים ודיון בנושא נקבע ליום ראשון הקרוב. עד מועד הדיון נאסר על העירייה לקדם את מהלך מיקור החוץ בעניינם של המצילים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות