fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הוגש כתב אישום נגד השוטר שירה בסלומון טקה

קצין המשטרה שירה בסלומון טקה ביוני האחרון מואשם בגרימת מותו ברשלנות. בכתב האישום נטען כי השוטר פעל בניגוד לנהלים וכי נלקחה בחשבון העובדה כי הותקף באבנים על ידי המנוח בטרם ירה
הפגנת בני העדה האתיופית ביוני האחרון | צילום: משטרת ישראל
הפגנת בני העדה האתיופית ביוני האחרון | צילום: משטרת ישראל

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח"ש) הגישה היום, שלישי, לבית משפט השלום בחיפה כתב אישום נגד קצין משטרה מתחנת זבולון בגין גרימת מותו ברשלנות של סלומון טקה ז"ל בקרית חיים ביוני 2019. ההחלטה התקבלה לאחר בחינה מעמיקה של חומר הראיות, שקלול מכלול נסיבות האירוע והטענות שנשמעו בהליך השימוע. הודעה על כך נמסרה לבאי כוחם של משפחת טקה ז"ל.

בכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רונן יצחק וליאת יונניאן, נאמר, כי קצין המשטרה גרם ברשלנות למותו של טקה ז"ל. רשלנותו באה לידי ביטוי בעיקר בכך שביצע ירי לעבר האספלט, ולא הסתפק, לכל היותר, בירי אזהרה באוויר לצורך נטרול הסכנה שבפניה עמד, והכל בניגוד לפקודות המשטרה המחייבות בנושא ולנוהלי המשטרה בנוגע לירי, שאינם מתירים ירי לעבר הקרקע, בנסיבות ובאופן בהם פעל הנאשם.

סלומון טקה ז"ל | צילום: אורון טובי

על נסיבות האירוע נכתב בכתב האישום, בין היתר: "…בשלב זה, שלף הנאשם את האקדח, דרך אותו, כיוונו לעבר הנערים וסלומון, במטרה להרתיעם, צעק לעברם להתרחק לאחור ומיד לאחר מכן, כיוון את אקדחו אל האספלט, במרכז הכביש, סמוך לשמאלו של סלומון  ומעט לפניו, וירה ירייה אחת, בודדת. האירועים שפורטו בסעיף זה התרחשו תוך שניות בודדות. הקליע אשר פגע באספלט התפצל כתוצאה מהפגיעה במשטח האספלט הקשיח, וליבת הקליע ניתזה היישר מהאספלט אל בית שחי שמאל של סלומון וחדרה אל גופו. סלומון והנערים נסו לאחור, תוך שסלומון אוחז בחזהו, ולאחר ריצה של מספר מטרים בודדים, חזרה לכיוון הפארק, התמוטט סלומון, בעודו מדמם. אזרחים שחשו לזירה שניות לאחר הירי, לרבות שכנה שעיסוקה ברפואה דחופה, ביצעו החייאה בסלומון וניסו לעצור את הדימום הרב. צוותי רפואה שחשו למקום המשיכו במאמצי ההחייאה וסלומון הובהל לבית החולים. כל המאמצים להצילו עלו בתוהו והוא נפטר כתוצאה מהלם תת נפחי עקב מעבר הקליע דרך כלי הדם הגדולים בבית החזה והריאות".

בהחלטה על הגשת כתב האישום נלקחה בחשבון העובדה כי הנאשם היה במקום עם בני משפחתו וכי הותקף באבנים על ידי המנוח ונערים אחרים ואף נפצע בטרם השתמש באקדחו, אך במכלול הנסיבות נמצא, כאמור, כי יש מקום להעמידו לדין. פרטיו של השוטר אסורים בפרסום והוא ומשפחתו נמצאים תחת אבטחה מחשש שייפגעו.

סנגורו של השוטר, עו"ד יאיר נדשי, מסר, כי הגשת כתב האישום תתברר כטעות בבית המשפט. לדבריו, כתב האישום אינו מבוסס מבחינה עובדתית ומשפטית והוגש מתוך לחץ שהופעל, ככל הנראה, על מקבלי ההחלטות.

לאחר מותו של טקה פרצו אירועים אלימים בקריות שהתפשטו לכל רחבי המדינה כחלק ממחאת בני העדה האתיופית, הטוענת ליחס מפלה נגדה על ידי המשטרה. בעקבות ההפגנות הקימה המשטרה מטה מיוחד לטיפול בנושא ומניעת יחס מפלה כלפי בני העדה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות