fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בקריות אירעו בעשור האחרון יותר מ-260 תאונות עם רכב כבד

בשנה החולפת נרשמו בקריות 18 תאונות דרכים עם רכב כבד. בעמותת אור ירוק מזהירים כי המחסור בנהגי רכב כבד מוביל לשחיקת הנהגים הקיימים וסכנה בכבישים
משאיות. צילום: פיקסאביי
משאיות. צילום: פיקסאביי

בעשור האחרון (2010-2019) נרשמו בקריות 262 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים, מתוכן שלוש תאונות קטלניות בהן נהרג אדם אחד לפחות. בשנת 2019 בחודשים ינואר עד נובמבר, אירעו בקריות 18 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים.

מעמותת אור ירוק נמסר כי בקרית אתא אירעו בעשור האחרון 121 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים, מתוכן שתי תאונות קטלניות. בקרית ביאליק אירעו 40 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים, מתוכן תאונה קטלנית אחת. בקרית ים אירעו 60 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים. בקרית מוצקין אירעו בעשור האחרון (2010-2019), 41 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים.  בחיפה אירעו בשנת 2019 (ינואר- נובמבר) 57 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים, מהן שתי תאונות קטלניות. בעשור האחרון אירעו בעיר 711 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים, מתוכן 14 תאונות קטלניות.

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2019  התרחשו בכבישי ישראל 1,578 תאונות דרכים במעורבות של רכב כבד  מתוכן 69 תאונות דרכים קטלניות ו-277 תאונות קשות. על פי הנתונים, בתחום הערים והישובים בשנת 2019 אירעו 841 תאונות במעורבות רכב כבד, מהן 27 תאונות קטלניות ו- 103 קשות. בעשור האחרון אירעו קרוב ל-23 אלף תאונות דרכים במעורבות רכבי משא כבדים ברחבי המדינה, מהן 927 היו תאונות קטלניות קטלניות.

מנכ"ל עמותת אור, ארז קיטה: " במקרה של תאונה עם רכב כבד הסיכון לפגיעה קשה וקטלנית גדול. נהגי המשאיות והרכב הכבד שנדרשים לעבוד על הכביש במשך שעות ארוכות בניגוד לחוק הם כפצצה מתקתקת ובכל רגע עלולים לגרום לתאונה רבת נפגעים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להכניס לתוקף את הטכוגרף הדיגיטאלי שימנע מנהגים מקצועיים לעבוד שעות רבות מעל המותר ולסכן את החיים של כולנו בכביש. באירופה כבר מעל לעשור חייבים לעשות שימוש במכשיר הפשוט והחשוב הזה אבל בישראל מתנהגים כמו מדינת עולם שלישי וממשיכים לגרום לאלפי נהגים לעבוד שעות רבות מעל למותר בחוק".

מאפייני המשאיות, המשקל הרב, הנקודות המתות אשר מקשות על זיהוי אופנועים ומרחק העצירה הארוך, מגבירות את הסיכון למעורבות בתאונת דרכים. אחת הבעיות של נסיעת משאיות בתוך התחום העירוני היא כי אין להן מקום חניה מסודר. כך, נוצר מצב שבו נהגי הרכבים הכבדים נאלצים לחנות במקומות מסוכנים, בסביבת האוכלוסייה, בין היתר בקרבת ילדים.

בנוסף, להערכת אנשי מקצוע, חסרים אלפי נהגי רכבים כבדים בישראל. התוצאה של מחסור קשה זה היא שעות עבודה ארוכות במיוחד של נהגי המשאיות. מעסיקים רבים אינם מקפידים על חוק שעות עבודה ומנוחה וכתוצאה ישנם נהגי רכבים כבדים שנוהגים ברציפות במשך 14, 16 ואפילו 18 שעות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות