fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אמא לא משוגעת

באולם התרבות בגבעת עדה נערך אירוע מודעות לבריאות הנפש במסגרת "סינמנפש" לסרטים אודות בריאות הנפש
"סינמנפש" בגבעת עדה
"סינמנפש" בגבעת עדה
  • מאת ויקי כהן לב

אולם התרבות בגבעת עדה התמלא עד אפס מקום השבוע בעת הקרנת הסרט "אמא לא משוגעת". הקרנת הסרט נערכה במסגרת "פברואר יוצא מן הכלל" וכן במסגרת "סינמנפש" בו מוקרנים סרטים המוקדשים לבריאות הנפש.

הסרט "אמא לא משוגעת" מספר את סיפורה של אישה הסובלת ממחלת נפש – הפרעת אישיות גבולית ועל התמודדותה האמיצה עם המחלה. בתום הסרט נערך שיח בהשתתפות גיבורת הסרט אמירה ויוצר הסרט מרדכי ורדי.

בסרט מספרת אמירה כיצד שיתפה את מיכאל בסוד מחלתה וכיצד כבר בפגישתם השנייה לקחה אותו אל המטפל שלה, כדי שיסביר לו על מצבה הנפשי. מיכאל לא נבהל, מחליט להתחתן איתה והם הורים לארבעה ילדים וחיים על הקצה. מיכאל מכיר היטב את הדרך אל חדר המיון ואל המחלקה הפסיכיאטרית. אמירה מחליטה להפסיק להסתיר את מחלת הנפש שלה – הפרעת אישיות גבולית ומחליטה לחשוף את מצבה בפני הקהילה ביישוב שבו היא מתגוררת.

כאישה דתייה היא מוצאת גם שהמגבלות ההלכתיות מקשות עליה, מה שדוחף אותה ללכת וללמוד כדי לקדם שינוי תודעה ביחסם של הרבנים ופוסקי ההלכה כלפי המתמודדים עם מצוקות נפשיות. הסרט מלווה את אמירה במאבק הדרמטי להישאר בחיים, לגדל את הילדים ולבחון את השאלה – מה זה בעצם להיות נורמלי?

לאחר הסרט התקיים שיח עם אמירה גיבורת הסרט ומרדכי ורדי יוצר הסרט בשיתוף פעולה עם צוות פעילי סינמנפש, מתנ"ס בנימינה גבעת עדה ותכנית עמיתים, הפועלת למען שילובם בקהילה של אנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית בתחומי הפנאי, החברה, התרבות והקהילה. היה מרתק!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות