fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אם האוצר לא יתקצב, חופי הרחצה לא ייפתחו

ארבע מועצות אזוריות הודיעו למשרד הפנים כי אין בכוונתן לפתוח את חופי הרחצה גם כאשר יתיר זאת משרד הבריאות. בין החופים שלא ייפתחו: בית ינאי, מכמורת, נעורים, נווה ים, נחשולים, דור, קיסריה, ניצנים, זיקים, בצת, אכזיב ושבי ציון
חופי הרחצה בנהריה | צילום: משטרת ישראל

חופי הרחצה במועצות האזוריות לא ייפתחו עד שהאוצר לא יתקצב את עלויות התפעול

ארבע מועצות אזוריות הודיעו למשרד הפנים כי אין בכוונתן לפתוח את חופי הרחצה גם כאשר יתיר זאת משרד הבריאות. הסיבה: הוצאות כלכליות כבדות מדי. בין החופים שלא ייפתחו: בית ינאי, מכמורת, נעורים, נווה ים, נחשולים, דור, קיסריה, ניצנים, זיקים, בצת, אכזיב ושבי ציון.

המועצות האזוריות חוף אשקלון, מטה אשר, חוף הכרמל ועמק חפר, המתחזקות 70 ק״מ רצועת חוף, הודיעו למשרד הפנים כי לא יפתחו את עונת הרחצה.

לדברי ראשי המועצות האזוריות, מאז יישום חוק הרחצה בחינם אותו הוביל השר אריה דרעי ולפיו הכניסה לחופים בארץ תהיה ללא תשלום, העול הכלכלי נשען על הרשויות המקומיות והדבר הוביל לגירעונות כבדים, שאין ביכולתן של הרשויות לעמוד בהם.

במכתב ששיגרו הבוקר שי חג׳ג׳ יו״ר מרכז המועצות האזוריות, משה דוידוביץ, מטה אשר, אסיף איזק, חוף הכרמל, ד״ר גלית שאול, עמק חפר ואיתמר רביבו, חוף אשקלון, ציינו כי התקציב לתפעול חופי הים אמור להיות בבסיס התקציב ולא ייתכן כי מדי שנה נצטרך לחזר על הפתחים על מנת לקבל את התקציב.

לדברי ראשי המועצות, העובדה שאינם יכולים לגבות מחיר בכניסה, הוביל לכך שכמות ההכנסות בחופים ירדה והרשויות נדרשו לכסותה מקופתם הפרטית. עוד הוסיפו כי עלויות הניקיון, הפיקוח, החנייה והביטוחים, נופלות על כתפי הרשות מבלי שמשרד הפנים והאוצר תיקצבו זאת.

״אנו מעריכים כי לאחר הקורונה יגדל ביקור האוכלוסייה בחופי הים, היות וזה המשאב היחידי בחינם".

העול הכלכלי נופל על המועצות האזוריות

שי חג'ג', יו"ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים: "תחזוק רצועות החוף כרוכה באחריות גדולה ובמשאבים רבים, והמועצות האזוריות לא יכולות לתחזק את החופים על חשבון מתן שירותים לתושבים ומצופה ממשרד האוצר לתקצב את הפעלתם של החופים".

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר: "בכל שנה מחדש אנו נאלצים להיאבק על כניסה חופשית של עם ישראל לחופי הים. והשנה בפרט, כאשר אפשרויות הבילוי בקיץ הצטמצמו משמעותית עקב הקורונה והמשבר הכלכלי החמור.

חופי הים הם הבילוי החינמי היחיד עבור מיליוני אזרחי ישראל. אין באפשרות המועצות האזוריות לשאת בעלויות העצומות של הפעלת עשרות קילומטרים של חופי ים. למועצות האזוריות אין כל הכנסה מחופי הרחצה אלא הוצאות בלבד.
ללא סיוע של המדינה לא נוכל לפתוח את החופים".

"לא נוכל לפתוח את חופי הרחצה"

איתמר רביבו, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון:
"לאור מצבם של החופים זיקים וניצנים עקב נזקי החורף האחרון ובהיעדר תקצוב הולם שיאפשר את תחזוקם והפעלתם, לא תתאפשר פתיחת עונת הרחצה וחופי הים במועצה האזורית חוף אשקלון".

ראשת המועצה האזורית עמק חפר, ד"ר גלית שאול: "לחופי הים בעמק חפר מגיעים בכל קיץ מאות אלפי אזרחים מכל המדינה. בהתאם לזאת, עלות תחזוקת החופים מגיעה למיליוני שקלים בשנה. לא ייתכן שהנטל הזה ייפול על הרשות המקומית ובכך ייגרע מרמת השירות שהיא נדרשת לספק לתושביה בעבור הארנונה שהם משלמים. זה נכון תמיד, ונכון במיוחד בתקופה מאתגרת זו של עידן הקורונה בה המשאבים מצטמצמים ומוגבלים

החופים הם משאב לאומי – בבעלות המדינה ועל כן המענה לתחזוקתם צריך להינתן על ידי המדינה, בראייה לאומית כוללת. ללא מימון הולם אשר יכסה את ההוצאות האדירות – לא נוכל לפתוח את החופים במועד שנקבע״.

ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, אסיף איזק:
"רצועת החוף שלנו היא הארוכה ביותר בארץ, ומגיעים אליה למעלה מ- 2 מיליון מבקרים בכל שנה. זו כמות עצומה של אנשים, שמצריכה טיפול ותחזוקה: שירותים, פינוי אשפה, חנייה, אכיפה כנגד מפגעי רעש וזיהום ועוד, בהיקפים גדולים מאוד.

בשבוע אחד של רחצה בחופים, אנו נדרשים לפנות כמות זבל שמקבילה לכמות האשפה הביתית שמיוצרת בכל המועצה במשך חודש. משבר הקורונה רק מחדד את האתגרים הכלכליים של המועצות מצד אחד, ואת הצורך העצום של תושבי ישראל להשתמש במשאב הטבע היחידי שעוד ניתן בחינם בארצנו, חופי הים הציבוריים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות