fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קריפטו – מדריך למתחילים

מטבע קריפטו הוא סוג של מטבע דיגיטלי או וירטואלי, המשתמש בטכנולוגיית קריפטוגרפיה (הצפנה) לצורך אבטחה. מדובר בהמצאה מהפכנית, שעשויה לבשר על סטייה מהותית מכסף מסורתי, מכיוון שמטבעות אלה קיימים רק באינטרנט, ללא בנק מרכזי או גוף מנהל שמסדיר אותם.
צילום: FREEPIK

אם אתם מעוניינים להבין מה זה קריפטו – הכנו לכם מדריך קצר אך מקיף.

בלוקצ'יין

עמוד השדרה של כל מטבע קריפטוגרפי הוא חידוש טכנולוגי המכונה בלוקצ'יין. בעיקרו של דבר, בלוקצ'יין הוא ספר חשבונות מבוזר שמתעד את כל העסקאות ברשת של מחשבים. כל עסקה מתווספת ל'בלוק' ומקושרת לקודמתה, ובכך יוצרת 'שרשרת' (צ'יין). השקיפות של מערכת זו, והעובדה שלא ניתן לשנות את הנתונים המתועדים, הופכים אותה לבטוחה במיוחד ועמידה בפני הונאה.

ביטקוין

הסיפור של מטבעות קריפטו התחיל עם ביטקוין, המטבע המבוזר הראשון, שהוצג על ידי אדם לא ידוע (או קבוצת אנשים) שהשתמש בשם הבדוי Satoshi Nakamoto, בשנת 2009. המטרה של ביטקוין הייתה להציג עתיד מבוזר, נקי משליטה ממשלתית או התערבות של צד שלישי, פרטיות מוגברת, אבטחה מתקדמת ונגישות גלובלית. נכון להיום, ביטקוין הוא עדיין המטבע הקריפטוגרפי הידוע והנפוץ ביותר.

סוגים נוספים

למרות שביטקוין עשוי להיות היחיד ששמעתם עליו, יש אלפי מטבעות קריפטוגרפיים אחרים שצצו בעקבותיו. חלקם, כמו Ethereum, הם למעשה לא רק מטבע אלא גם פלטפורמה לבניית יישומים מבוזרים וחוזים חכמים. אחרים, כמו ריפל, שואפים לחולל מהפכה בתחום של עסקאות בנקאיות בינלאומיות. ישנם אפילו 'סטייבל קוינס' שמצמידים את ערכם לנכס יציב כמו זהב או דולר אמריקאי כדי למזער את התנודתיות.

כרייה ואימות של קריפטו

היבט ייחודי אחד של מטבעות קריפטוגרפיים הוא האופן שבו הם נוצרים או 'נכרים' (כן, כמו פחם). התהליך כרוך בפתרון חידות חישוביות מורכבות על ידי משתמשים, אשר בכך מאמתים עסקאות ומוסיפים אותן לבלוקצ'יין. 'כורים' שפותרים בהצלחה חידות אלו מתוגמלים במטבעות קריפטו, וכך כולם מרוויחים. עם זאת, תהליך הכרייה עשוי לדרוש צריכת אנרגיה ניכרת, מה שמעורר ויכוחים לגבי ההשפעה הסביבתית שלו.

השקעה בקריפטו

בשנים האחרונות, מטבעות קריפטו הפכו לנכסים פופולריים להשקעה. אנשים רבים קונים מטבעות קריפטוגרפיים בתקווה שערכם יעלה עם הזמן. עם זאת, התנודתיות הגבוהה של שוק מטבעות הקריפטו פירושה פוטנציאל לרווחים והפסדים משמעותיים כאחד, אז חשוב להפעיל שיקול דעת לפני ובמהלך השקעות.

השפעות והשלכות

הפוטנציאל של מטבעות קריפטו לעצב מחדש את הפיננסים הגלובלי הוא עצום. התחום החדש יכול להרחיב משמעותית את הגישה לשירותים פיננסיים ולהפוך אותם לזמינים לכל אדם עם חיבור לאינטרנט, ללא קשר למיקום גיאוגרפי. עם זאת, התחום גם מתמודד עם אתגרים. אי ודאות רגולטורית, חששות אבטחה ופוטנציאל לשימוש לרעה הם חלק מהבעיות המשמעותיות שעומדות בפני מטבעות קריפטוגרפיים.

לסיכום

כעת אתם מבינים מזה קריפטו ואיך הוא מחולל מהפכה בתפיסת הכסף שלנו. עתיד התחום הוא ללא ספק אחד ההיבטים המרגשים ביותר של עולם הפיננסים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות