fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כל מה שאתם צריכים לדעת על כאבי ראש ופנים

כאב ראש הוא מצב שכיח במיוחד שכן, מרבית האנשים סובלים מספר פעמים במהלך חייהם מכאב ראש ברמה כזו או אחרת. בעוד כי במרבית המקרים הדעה הרווחת היא כי כאב ראש הוא דבר יחסית מינורי, ראוי לציין כי ביכולתו לשבש לכם את כל התכנון היומי ואף גם להשבית אתכם ולגרום לכם לחוסר נוחות קיצונית ועל כן, במקרים בהם כאב ראש חוזר תמיד נרצה לוודא כי יש בידינו את כל האמצעים האפשריים למניעתו. על כן, החלטנו לרכז עבורכם בכתבה הבאה את כל מה שתצטרכו לדעת אודות כאבי ראש וכאבי פנים.
צילום: FREEPIK

סוגי כאבי ראש

בעת בה אנו מדברים על כאבי ראש ופנים ואמצעי הטיפול בהם, ראוי לציין קודם לכן כי קיימים מספר סוגים של כאבים אלו ועל כן, חשוב להכיר אותם לפני הכל. תחילה, אחד מסוגי כאבי הראש השכיחים ביותר הוא כאב ראש כרוני, כאב ראש אשר מופיע באופן יחסית תדיר ויכול להשפיע על ילדים ומבוגרים כאחד.

למעשה, כאב ראש כרוני יכול להתפתח אצל אנשים הסובלים ממיגרנות והסיבות לקיומו אינן תמיד ברורות, זאת בעוד כי נמצא ששימוש יתר בתרופות עשוי להביא לבואו של כאב ראש שכזה. נוסף על כך, קיים כאב ראש מסוג תעוקתי, כאשר בעצם מדובר על כאב ראש המתואר בתור תחושת לחץ ומועקה כבדה בצד אחד של הראש, אם כי לעיתים הכאב מורגש בכל רחבי הראש. לעיתים, כאב ראש תעוקתי נובע ממתח רב על שרירי הצוואר ואף על המפרקים, זאת בעוד כי במקרים מסוימים הוא יכול להיגרם גם ממתח נפשי רב. יתר על כן, מיגרנה נחשבת לסוג כאב הראש המוכר והשכיח ביותר, כאשר מדובר על כאב ראש חזק במיוחד שבדרך כלל מורגש על ידי "פעימות" וגם מלווה בתופעות אחרות כמו בחילה וסחרחורות אשר מלוות את הסובל למשך כל היום.

הטיפול בכאבי ראש

למרבה המזל, הודות להתפתחות הכבירה בתחום הרפואה המודרנית קיימים מספר פתרונות למצבים שונים של כאבי ראש ופנים. לדוגמא, לכאב ראש מסוג מיגרנה קיים טיפול תרופתי ייעודי אשר ביכולתו להפסיק התקף כאבים בתוך זמן קצר משעה. כמו כן, חשוב לציין כי כל מקרה של כאבי ראש ופנים חוזרים נובע מסיבות שונות וכל גוף הוא שונה ועל כן, לפני התאמת הטיפול הרצוי למניעתם של מצבים לא רצויים אלו עליכם להתייעץ עם הרופא שלכם ואף גם עם מומחים לכאבי ראש על מנת לקבל תוצאות טובות. נוסף על כך, ראוי לציין כי במקרים של כאבי ראש אשר נובעים מלחץ על השרירים והמפרקים או של כאבי צוואר המקרינים אל עבר הראש, פיזיותרפיה יכולה להיות פתרון נהדר ופרקטי במיוחד ועל כן, מומלץ מאוד לשקול אפשרות זו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות