fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפלגת קרוז ראשונה בעולם תצא מחיפה. פליקס גרץ מסביר

לאחר תקופה ארוכה בה לא טיילנו, חברת קרוזים בינלאומית כבר מתכוננת להוציא הפלגת קרוז מחיפה לקפריסין ויוון. הלכנו לשאול את פליקס גרץ מה הוא חושב על זה
פליקס גרץ חולם על טיולי קרוזים. צילום גרץ

זוכרים שהקורונה החלה על אוניית קרוזים באיי יפן?  שתעשיית טיולי הקרוזים התמוטטה כמו כל מה שקשור בתיירות. אז חברת קרוזים בינלאומית כבר מתכוננת להוציא הפלגת קרוז מחיפה לקפריסין ויוון. האם זו הסנונית של טיולי הקרוזים בעולם? והיא מתחילה בארץ. הלכנו לשאול את פליקס גרץ, אם זה סימן למה שהולך לקרות בקיץ הקרוב.

"עדיין מוקדם לחשוב על זה. וקשה לי להאמין שבשנה הזאת זה יקרה. כל עוד אין טיסות הכל מוטל בספק. ההפלגה של רויאל קרביין מחיפה מיועדת לאנשים שחוסנו עם תו ירוק. הם יפליגו לקפריסין ויוון לשבוע. אבל אינני יודע מה מצב הקורונה במקומות אלה. זו אכן סנונית וזו החברה הראשונה בעולם שעושה את זה. ויש לה סיבה טובה להתחיל בישראל. כי בה רוב האוכלוסיה כבר מחוסנת". אומר גרץ לחדשות נתניה

קרוזים כתחביב

גרץ, 45 נשוי ואב לשלושה, תושב נתניה מעל עשר שנים. לאחר פוטר מעבודתו במפעלי נייר חדרה – אמניר, שם עבד 23 שנים כמנהל שרות חוץ וקשרי לקוחות – הוא מצא לעצמו תחביב.

"משנת 1998 אני אימצתי לי כתחביב להפליג באניות נוסעים – קרוזים. התחלתי בנמלי הים התיכון ומאז אני משתדל להפליג בכל שנה. היינו כבר במרוקו, באיים הקנריים בארה"ב בקריביים ובאיי הים התיכון".

אם בעבר הוא היה קונה את הקרוזים מסוכני נסיעות בארץ אז לאחר שלמד הוא יודע לתכנן לעצמו לבד: "חפרתי באינטרנט, קראתי בפורומים שונים וראיתי שיש אופציות לקנות הפלגה במחיר זול דרך אתרים בארה"ב, קנדה ורוסיה. בתחילה חששתי ועכשו אני כבר מרגיש בטוח וקונה דרכם והמחיר מדבר בעד עצמו".

מה עשית  בשנת הקורונה?

"היה לי זמן לתכנן ולחלום על קרוזים"

מה אתה הכי אוהב בקרוזים?

"בדרך כלל אני נוסע עם חברים וזה סוג של נופש אחר כאשר כל יום מטיילים בעיר אחרת, מדינה אחרת. אוכל יש בשפע, מסעדות ברמה, בערב מתלבשים יפה להופעות וריקודים, יש קזינו ובריכה וממש לא משעמם. אני אוהב מאד את המפגש עם תיירים מארצות אחרות וזו הזדמנות גם להכיר וגם ליצור קשרים".".

לכל תקופה בשנה יש קרוזים מתאימים?

"כן, לים הבלטי מתאים לצאת ביולי אוגוסט, לים התיכון כל השנה למעט בחורף אם קר. לאיים הקנריים נובמבר עד פברואר , בריטניה ואירלנד יוני אוגוסט

למי זה מתאים?

"קרוזים נכנסו חזק בעיקר בין אנשים מבוגרים 60-70 בעיקר. זו אוכלוסיה שבישראל היא כבר מחוסנת. זו אוכלוסיה שיש לה כסף. אבל לדעתי הקרוזים האלה עכשו – הם יקרים מאד".

 

 

 

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות