fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכבי נתניה סיימה עונה מאכזבת, נאלצת לשחרר שחקנים אך מביטה בתקווה לעונה הבאה

מכבי נתניה מסכמת עונה. המסננת בהגנה, האכזבה משחקני מפתח, הנפילה ברכש, ההודעה של אייל סגל. מכבי נתניה מסכמת עונה מאכזבת, נאלצת לשחרר שחקנים אך מביטה בתקווה לקראת העונה הבאה שבפתח
צילום ברני ארדוב, באדיבות מועדון הכדורגל מכבי נתניה

מכבי נתניה מסכמת עונה. המסננת בהגנה, האכזבה משחקני מפתח, הנפילה ברכש, ההודעה של אייל סגל. מכבי נתניה סיימה עונה מאכזבת, נאלצת לשחרר שחקנים אך מביטה בתקווה לקראת העונה הבאה שבפתח.

אחרי שנתיים רצופות בפלייאוף העליון מכבי נתניה מסכמת עונה בה קיוו בקבוצה להיות המרעננת הרשמית של הליגה. מאז ההפסד בגמר גביע המדינה ב-2019 ועד שהחלה עונת 2019/20 דיברו במועדון כי למרות עזיבת עלי מוחמד, הרכש שביצע אייל סגל וכלל, בין השאר, את הבן האובד אלמוג כהן ואת רועי קהת ממכבי חיפה, יוביל את הקבוצה לכל הפחות לפלייאוף העליון. אך רצונות לחוד ומציאות לחוד. מכבי נתניה צנחה לפלייאוף התחתון, ולסיכום העונה נפרט כאן את הסיבות לעונה פושרת ומאכזבת של היהלומים.

רועי קהת צילום ברני ארדוב, באדיבות מועדון הכדורגל מכבי נתניה

הנפילה ברכש

במכבי נתניה יש היררכיה ברורה בשנים האחרונות: סלובודן דראפיץ' מסתכל על שחקני ההגנה ושי ברדה על שחקני התקפה. סקאוט המועדון עובר על דרישות המאמנים ומסנן לפי הצרכים. ברגע שהשמות עולים על הנייר, שני המאמנים מתכנסים וצופים ביחד. אחרי קבלת ההחלטה, השם או השמות הנבחרים עוברים למנכ"ל המועדון ניב גולדשטיין שבודק אם הקבוצה יכולה לעמוד בעלויות.

בקבוצה לא חסכו והשתמשו בכסף שנכנס ממכירת עלי מוחמד לבית"ר ירושלים כדי להעניק לאלמוג כהן חוזה ארוך טווח בשכר הגבוה ביותר בעידן אייל סגל. במקביל, גם קהת קיבל חוזה לשנתיים, רומן גולוברט נרכש מקפריסין תמורת 700 אלף שקלים (פעם ראשונה שנתניה רוכשת שחקן זר), בורחה הררה הגיע עם רזומה יפה מהליגה הספרדית השנייה ומיליון שקלים שולמו לרמת השרון על רון אשכנזי ועידן שדה, שהושאל חזרה לקבוצה ממנה הגיע. לזכות המאמנים ייאמר שהם הודו שנפלו ברכש ולקחו אחריות. מצד שני, מי שנמצא בראש הפירמידה תמיד חוטף.

מאמנים צילום ברני ארדוב, באדיבות מועדון הכדורגל מכבי נתניה

כישלון במשחק ההגנה

את ההתקדמות של עלי מוחמד אי אפשר היה למנוע בשל הסעיף בחוזהו, אבל עזיבת ברנקו ורגוץ' היתה טעות. הבלם הקרואטי, שחתם באנורתוזיס פמגוסטה, מרשים למדי באי השכן. ההחלטה להשאיר את טים הויבך, שלא מרשים ובחלק מהמשחקים היה פצוע או חולה, לא הוכיחה את עצמה. תוסיפו לכך את הטעות באי צירוף מגן ימני בכיר והאמון המוגזם בדולב אזולאי ותבינו שנתניה לא חיזקה את החולייה הכי בעיתית שלה. אם לא דני עמוס היציב, המצב היה גרוע יותר.

נתניה הקבוצה השישית בקטגוריה הלא מחמיאה של ספיגת שערים. לשם השוואה, בשנתיים האחרונות נתניה סיימה את העונה כולה עם 29 שערי חובה. העונה, בתום משחקי הפלייאוף התחתון, נתניה עם מאזן לא מחמיא של 46 שערים, כשרק אשדוד (47), הפועל תל אביב (52) ורעננה (62) ספגו יותר (הפועל חיפה ונס ציונה עם מאזן ספיגות זהה לנתניה).

אי תיאום ציפיות בין שני המאמנים לגבי סגנון המשחק

מכבי נתניה העניקה לאוהדים שלה ובכלל לאוהדי הכדורגל הישראלי הנאה אין סופית בעונות הקודמות עם שיטת היהלום. המבנה היה ברור, כל שחקן ידע בדיוק מה הוא צריך לעשות – אבל בקיץ דראפיץ' וברדה החליטו לשנות. השניים, שכל מה שנגעו בו עד העונה הצליח, טעו בדרך. הם נזכרו לשנות בחזרה רק אחרי עשרה מחזורים. עד אז נתניה צברה 6 נקודות ב-9 משחקים, מתוכם ניצחון בודד על נס ציונה, שלוש תוצאות תיקו וחמישה הפסדים.

הרגע המכריע של העונה: ההודעה של אייל סגל

ב-2 לפברואר הטיל הבעלים של מכבי נתניה אייל סגל פצצה. דווקא בזמן שהקבוצה נמצאה במומנטום, אייל סגל הרים ידיים. הוא הודיע שנעלב מבתי הדין, שקשה לו להחזיק את הקבוצה לבד, שהביקורות שספג גורמות לו נזק ושגורמים כאלו ואחרים שהבטיחו לסייע כספית לא עמדו במילתם.

"העיתוי היה לא נכון. הוציא לנו את האוויר", אמרו שחקנים בקבוצה. בשיחות סגורות סגל לא ראה את זה ככה. כמו תמיד, הוא העביר מסר מהלב, מהרגש, מהבטן. הוא הוציא את נתניה מתקופה חשוכה ומסוכנת לדרך חדשה ובריאה. משכורת בזמן, מחלקת נוער מתפתחת, תנאים שלא היו במועדון שנים, אבל בשורה התחתונה, גם הוא לא חף מטעויות.

מלמד צילום ברני ארדוב, באדיבות מועדון הכדורגל מכבי נתניה

אכזבה משחקני מפתח

גבי קניקובסקי, אלמוג כהן, גיא מלמד ורועי קהת. במכבי נתניה היו משוכנעים שהישראלים המובילים יוכלו להצעיד את הקבוצה להישגים. על הנייר זה נראה מבטיח, אבל בפועל, קהת מעבר לשיא, קניקובסקי סיים את הסיבוב הראשון טוב, אבל מאז לא בא לידי ביטוי אלא רק בראש רשימת השחקנים שמקבלים צהובים. אלמוג כהן ספג ארבעה אדומים, כמו מספר האדומים שקיבל לאורך כל 9 השנים שלו בגרמניה. מצד אחד, הסטטיסטיקה של כהן בחילוצי כדור היא בין שלושת השחקנים הטובים בליגה, כמו גם מאבקי אוויר, אבל מצד שני, לכהן קשה להוביל שאין לידו שחקנים מובילים. גיא מלמד סיים את העונה שעברה עם מספר דו ספרתי של שערים + בישולים, והעונה לא הרשים. למאמנים של נתניה יש חלק גדול בכישלון, אבל אי אפשר להוריד את האחריות מהשחקנים הוותיקים.

מכבי נתניה מסכמת עונה עם הפנים לעונה הבאה

ההכנות של מכבי נתניה כבר בעיצומן. בשבוע שעבר הודיע המועדון כי המנכ"ל ניב גולדשטיין ימשיך במועדון. ממכבי נתניה נמסר: "בעלי המועדון והדירקטוריון סיכמו עם המנכ"ל ניב גולדשטיין על המשך העסקתו במועדון. אנו בטוחים כי ניב, אשר הנהיג ניהולית את המועדון בארבע השנים האחרונות, ובמיוחד בתקופת הקורונה הלא פשוטה, יוביל אותנו בתקופה המאתגרת שלפנינו, תוך המשך פיתוח המותג מכבי נתניה".

גולדשטיין החל לעבוד במספר מישורים: מינוי הצוות המקצועי ובניית סגל הקבוצה המחודש לאחר פגרת הקורונה. בימים האחרונים נמשכו שיחות בין נציגיו של צוות המאמנים, רועי דניאל, לבין מנכ"ל מכבי נתניה ניב גולדשטיין והצדדים לא הצליחו למצוא את המתווה. ההערכה היא כי דראפיץ יישאר בנתניה ואילו שי ברדה יחפש אתגר חדש, לראשונה ככל הנראה כמאמן ראשי. בכל מקרה השיחות בין הצדדים צפויים להימשך וטרם התקבלה החלטה סופית בנושא.

בקרב השחקנים פורסם השבוע כי נתניה שחררה את הויבך, קהת ומלמד. גורם במועדון הסביר: “לאור המציאות הכלכלית החדשה שפוקדת את המדינה בימים אלו וגורמת לחוסר ודאות במשק הישראלי ובענף הכדורגל בפרט, מועדון הכדורגל מכבי נתניה בישר בצער לרועי קהת, גיא מלמד וטים הויבך כי הם אינם בתוכניות המקצועיות לעונה הבאה וכי הם רשאים לחפש קבוצה באופן מיידי".

הקבוצה קרובה לצרף זר חדש בדמותו של החלוץ קווין פרייטר. פרייטר בן ה-25, נמצא ברשימות של היהלומים כבר מחודש ינואר והשיחות עמו הואצו בזמן שהוחלט להיפרד מהחלוץ פאטוס בצ'יראי. בתחילה פרייטר לא רצה להגיע לישראל אבל לבסוף שוכנע על ידי סוכנו איתמר קינן. האחרון כבר הביא לנתניה מספר שחקנים בדמות ג'ונתן בורשטיין. פרייטר שיחק לאחרונה בקבוצת בנגלורו מהודו וקודם לכן במקסיקו יונייטד בארה"ב שם כבש 19 שערים. מכבי נתניה מסכמת עונה מאכזבת.

 

צילומים: ברני ארדוב, באדיבות מועדון הכדורגל מכבי נתניה

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות