fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ד"ר (למנהל עסקים) רפאל תמיר תירם, עו"ד פלילי

ד"ר (למנהל עסקים) עו"ד רפאל תירם הוא אחד מפרקליטי הפליליים הייחודיים בישראל, המשלב את שלושת תחומי המומחיות הנדרשים להגנה מנצחת: עריכת דין, חקירות פרטיות וניסיון בעבודה משטרתית
ד"ר רפאל תמיר תירם. צילום: עצמי
ד"ר רפאל תמיר תירם. צילום: עצמי

רפאל תמיר תירם עבד במשך שנים כקצין משטרה – ראש צוות חקירה מיוחד במחוז תל אביב, השתתף בחקירות מפורסמות ומתוקשרות, ביניהן: רצח מלה מלבסקי (הרשעתן של חוה יערי ואביבה גרנות 1985) ורצח כרמלה בלס אחות בביה"ח "וולפסון" (הורשע עו"ד שמעון חרמון 1983).

עו"ד תירם מנהל משרד עורכי דין עצמאי המתמחה במשפט האזרחי והפלילי ומעסיק עורכי דין נמרצים ומקצועיים וכן בבעלותו משרד חקירות פרטיות. משרד עורכי הדין מספק הגנה, תביעה ייעוץ וליווי משפטי בתחומי הנזיקין, התעבורה, המקרקעין, האזרחי, הפלילי ובתחום הצוואות והירושות.

"בהיבט הפלילי, אנחנו מייצגים נאשמים ביניהם רוצחים ואנסים, רק במידה שהמעשה נעשה שלא בזדון או באם הנאשם הופלל, ואני באופן אישי מוודא את האמת העומדת מאחורי המקרה".

כיצד אתה מאמת זאת?

"בטרם אני מחליט אם לקבל תיק הגנה של מקרה אונס מעשים מגונים או רצח, אני משוחח ארוכות עם הנאשם ומבצע לו בדיקת פוליגרף כדי לאמת את דבריו. באם נמצא כי הוא דובר אמת וכי המעשה לא נעשה בזדון, אקח את התיק ואספק לו את ההגנה המשפטית הטובה ביותר".

מה חשוב לדעת כשעורכים בדיקת פוליגרף? 

"הפוליגרף מבוסס על אופן ניסוח השאלות שהנבדק נשאל, וחשוב מאוד שמבצעי בדיקות הפוליגרף יהיו בעלי ידע ייעודי בניסוח נכון ומדויק של השאלות. כיום אני עורך הדרכות לבודקי פוליגרף להכנת השאלות. חשוב לדעת, שעל אף שלא ניתן להשתמש בתוצאות בדיקת פוליגרף כראייה משפטית, עדיין ניתן להציג את התוצאות בפני השופט בנסיבות מסויימות".

מהו אם כך, רצח שלא בזדון?

"רצח שלא בזדון יכול להתרחש לדוגמה, כאשר נהג רכב דורס למוות רוכב אופניים או קורקינט או הולך רגל. על אף שיש את עניין שזו עבירה חמורה, אם למשל, רוכב האופניים היה תחת השפעה ורכב בצורה רשלנית. אדם פרץ אל הכביש והגיח ללא אזהרה מול הרכב, אלו מקרים שיכולים להיחשב כהריגה. מתוך תפישת היושרה האישית שלי, אני לא אייצג נהג שפגע וברח, גם אם הדבר נעשה בשוגג".

באילו סוגי עבירות פליליות אתם מייצגים?

"אנו מייצגים בעבירות של אלימות במשפחה, בין בעל ואשה ואלימות בכלל, כאשר תמיד אייצג את הצד הצודק (לאחר ביצוע בדיקת פוליגרף). לעולם לא אייצג אישה שאומרת שבעלה היכה אותה מבלי לוודא שהוא אכן עשה זאת. מתוך ניסיוני הרב כקצין משטרה, טיפלתי במקרים בהם נשים היו מבצעות חתכים בגופן וטוענות שהבעל שלהן חתך אותן.

"דוגמה לתיק פלילי מורכב – ייצגתי אישה מוכה, שבעלה פתח לה תיק במשטרה בתואנה שהיא מתנהגת באלימות כלפי הילדים. התקנו מצלמות בביתה והוכחנו שהבעל לוקח את סירי האוכל שהאישה בישלה לשבת, שופך אותם לפח האשפה במטבח וצועק על האישה "למה עשית זאת?" כדי שהילדים שישבו בסלון ישמעו, ויחשבו שהאם היא זו שנוהגת בצורה אלימה. הוכחנו באמצעות הצילומים מקרה נוסף, בו הבעל מעמיד מגהץ רותח במסדרון והולך בשקט לחדרה של התינוקת, צובט אותה ובורח כדי שהיא תבכה, האם רצה לקראת בתה, נתקלת במגהץ ונכווית ממנו. מורכבות התיק היתה להוכיח שהבעל נוהג באלימות כלפי אשתו ולא האישה היא האלימה, במיוחד כיוון שהוא היה מנהל בית ספר מכובד ובעל תארים והיא היתה עקרת בית פשוטה. הצלחנו להרכיב הגנה איכותית שהרשיעה אותו וזכתה אותה מכל אשמה ולסגור את כל התיקים שנפתחו לה במשטרה.

"אנו מייצגים מקרים של פגיעות בקטינים, גניבות, עבירות תעבורה (למעט פגע וברח), הונאה של גופים, וכל מה שקשור לתחום הפלילי והאזרחי בכללותם".

עו"ד רפאל תירם, ד"ר למנהל עסקים, שימש בעברו מנכ"ל עמותת 'כינור דוד' למלחמה בסמים במשך עשור. הוא שימש כסגן  ראש מועצת פרדסיה בין השנים: 1998-2003 וכממונה על הביטחון ביישוב. משנת 1998 עו"ד תירם הוא בעל תואר ד"ר למנהל עסקים ומרצה אורח בפקולטות לקרימינולוגיה בבר אילן ואריאל.

משרד עורכי דין רפאל תירם

כתובת המשרד: גד מנלה 1, כניסה 1 קומה 4, נתניה

טלפון: 072-22235501, 052-2640791

אימייל: rafaellaw@tiram.co.il

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות