fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

507 איש חוסנו ביום הראשון בכללית בנתניה. גם אני. כל הפרטים

אתמול (יום ג') חוסנו במוקד במרפאת הכללית עיר ימים 507 מטופלים ועובדי מערכת הבריאות. עמדה נוספת נפתחה היום בעיר ימים.
הבטחתי, קיימתי, התחסנתי. זה לא כאב

מוקד החיסונים של הכללית עיר ימים עובד סביב השעון. כל עשר דקות חיסון. בכדי לענות על הצפיות ולחסם כמה שיותר אנשים הכללית תפתח כנראה מוקד חיסונים נוסף. בינתיים מתחם החיסונים במגדל עיר ימים יפעל גם בימי שישי ושבת החל מהשעה שמונה בבוקר ועד שמונה בערב. רק מי שעבר כבר חיסון – יכול להבין למה זה לוקח זמן. וזה דורש סבלנות.

לחיסון הזה חיכיתי. חשבתי שהוא יביא עלינו את השפיות. אז בינתיים גם כשמחסנים רק את האוכלוסיה הבוגרת והחולה התורים הם לחודש הבא ויותר. המוקדים מוצפים בקריאות אבל האחיות עובדות ומזריקות. וזה לוקח זמן. הציבור לחוץ ולוחץ וכועס על הזימונים לחודש הבא ולעוד חודשיים. בנתניה קיים כרגע מוקד חיסונים אחד במרפאת הכללית עיר ימים אליו מגיעים מטופלים של הכללית מחדרה, כפר סבא ועוד.

אז כשצריך לחסן את כל תושבי המדינה זה יקח זמן. האוכלוסיה המבוגרת היא הראשונה, היא מונה אלפים מתושבי נתניה, כולם יקבלו זימונים ויתחסנו. שבוע אחד עדיין לא עבר המערכת לומדת על עצמה ואני מאמינה שזה יזרום מהר יותר כבר בשבוע הבא.

ד"א ארז ליבל: אנו משקיעים מאמצים רבים בכדי להבטיח תורים מהירים לכלל המטופלים

נתניה:

אתמול (יום ג') חוסנו במוקד שבמרפאת הכללית עיר ימים 507 מטופלים ועובדי מערכת הבריאות. היום אנו צופים להגדיל את כמות המתחסנים שכן נפתחה עמדה נוספת במרפאת הכללית עיר ימים. החל מהיום במרפאת עיר ימים מחסנים במקביל  בשמונה עמדות.

מתחם חיסונים של הכללית בעיר ימים

אזור השרון:

במרפאת שועלי של כללית חוסנו אתמול 685 אנשים והיום צפויים להתחסן לפחות  600 איש נוספים.

היום בצהרים כללית פותחת מוקד חיסונים חדש בקניון כ"ס הירוקה, בו אנו צופיים לחסן כ 300 איש עד שעות הערב. מחר  נוכל לחסן לפחות עוד כ- 700 איש, שכן החיסונים יינתנו כבר  משעות הבוקר.

ביום ראשן, ה 27.12 אנו צפויים לפתוח מוקדי חיסון בהרצליה וברמת השרון בשעות הצהרים.

הכללית. עמדת כניסה מעבירים כרטיס

תיאום התורים הוא בכפוף למשרד הבריאות שמקצה את מנות החיסון

חדרה ואזור השומרון:

אתמול נפתח מוקד במרפאת אל דהר של כללית שבאום אל פאחם, שם חוסנו 150 איש והיום אנו צפויים לחסן שם כ- 400 מטופלים.

 כללית פותחת היום בצהרים, מוקד חיסונים במרפאת כללית –  חדרה אזורית וביום ראשון יפתח מוקד במרפאת קדם שבבאורתיים.

אנו צופים כי במרפאת חדרה נחסן כבר היום למעלה מ 300 מטופלים ועובדי מערכת הבריאות.

הכללית . עמדה 7

ד"ר ארז ליבל, מנהל מחוז שרון שומרון : "מבצע החיסונים התחיל בהצלחה רבה. אנו משקיעים מאמצים רבים בכדי להבטיח תורים מהירים לכלל המטופלים, כשבני 60 מעלה בעדיפות ראשונה. המבצע החל מוקדם מהמתוכנן, ובשל הביקוש הגבוה זמני ההמתנה עלולים להיות ארוכים. אנו מבקשים להתאזר בסבלנות ופועלים על מנת שכל הפונים יקבלו מענה. חשוב להבין כי תיאום התורים הוא בכפוף למשרד הבריאות שמקצה את מנות החיסון, וככל שנקבל יותר מנות ובמקביל נפתח יותר מוקדים, כך תתרחב גם זמינות התורים והאפשרות להתחסן. חשוב לי להודות לכלל הצוותים שלנו שעובדים לילות כימים על מנת לתת מענה לפניות הרבות וכדי לחסן בבריאות ובמקצועיות ברחבי המחוז".

הכללית. אחרי החיסון קובעים תור במזכירות

פטריסיה צימרמן, מנהלת הסיעוד במחוז ומנהלת מבצע חיסוני הקורונה: "האחיות שלנו עובדות  בשיא המרץ, על מנת  לתת מענה מקצועי ויעיל במוקדי החיסון. נערכנו למבצע לאומי היסטורי בזמן קצר אך בצורה מיטבית. אנו מחסנים בשלב הזה לפי הנחיות משרד הבריאות ומקווים מאוד שבקרוב נוכל לחסן את כל הציבור."

התחסנתי עם חיוך ותקווה גדולה

חוויות אישיות מהחיסון במרפאת הכללית עיר ימים – עשר דקות כל חיסון

ילדי לחצו עלי להזמין מיד את התור וזה הצליח. הגעתי בשעת בוקר מוקדמת למגדל בקניון עיר ימים. הקניון מנומנם, אין מכוניות בחניה, אין אנשים בקניון. השוער בכניסה הנחה אותנו איך להגיע למעלית של המגדל. מעלית אלקטרונית וכרגע כל התפוסה שלה היא למרפאת הכללית בקומה החמישית. מרפאה גדולה ומרווחת שממשיכה לתת שרותים לתושבי עיר ימים פולג. שמונה חדרים – עמדות מיועדים לחיסוני קורונה. בכניסה מעבירים כרטיס, מקבלים מספר ועמדת חיסון יושבים ומחכים שהמספר יופיע על הצג. מעט אנשים ושקט. כל מי שמגיע קיבל זימון לשעה מדוייקת.

נכנסנו לעמדה 7. האחות חפציבה טל מחדרה גוייסה במיוחד לחיסונים. היא נכנסת למחשב, ממלאת שאלון על אלרגיה וטיפולים, שואלת כמה שאלות, מזהה את הבקבוקון ומכניסה את מספרו לתיק האישי. כלומר כל חיסון נרשם במדוייק. חפציבה מכניסה מחט למזרק עם נוזל לבקבוקון, מוציאה את המחט ומחליפה למחט של הזרקה. אני מפשילה שרוול ומחכה. הדקירה בשריר עדינה וכמעט לא מורגשת. חפציבה מנחה אותי לשבת כמה דקות ולנח. ביציאה להכנס למזכירות ולקבל זימון לתור לחיסון המשך בעוד שלושה שבועות.  מאז שהגעתי למרפאת הכללית עיר ימים  ועד שיצאתי ממנה עברו עשרים דקות מהם עשר דקות בחיסון.

זה לוקח זמן למלא שאלון  ממוחשב. האחות צריכה לדייק במילוי, מחוייבת לשאול את כל השאלות וכן, בסופו של תהליך להזריק את החומר מהפלקון הקטן ולדייק במספר הזיהוי שלו.

בתקווה שזה יחסן אותי, שאני אעבור את זה בבריאות ונושא ההדבקה מהקורונה לא ידאיג אותי. יותר מזה אשמח לחזור לשגרה ולהמשיך לחיות כמה שאוכל בטוב ובהנאה.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות