fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושב נתניה שרף רכב כמחאה על מות סלומון טקה – וקיבל תשעה חודשי עבודות שירות בלבד

גזר הדין שניתן היום, במסגרת הסדר טיעון, התחשב בתהליך השיקומי שעשה הנאשם. שקבל אחריות מלאה על מעשיו
הוריו של סלומון טקה. צילום: דורון גולן

גזר דין של תשעה חודשי עבודות שירות ושישה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, ניתן היום בבית משפט המשפט המחוזי בתל אביב. לתושב נתניה, בן 28. שבמהלך הפגנות המחאה על מותו של סלומון טקה בתל אביב, הצית רכב. ושרף אותו כליל. עורך דינו של הנאשם, עו"ד משה אורן, אמר לשופט בני שגיא אחרי מתן גזר הדין, שלמעשה אישרר את הסדר הטיעון שבמסגרתו ניתן "מאז המקרה והאירוע, ולקיחת האחריות של הנאשם, הוא החל בדרך של שיקום. ונמצא בעיצומה. אני מקווה, שמכאן ייצאו רק דברים טובים".

הנאשם עצמו, הודה לתביעה ולבית המשפט. ואמר אחרי מתן גזר דינו: "זה לא מובן מאליו. העבירה היא סופר קשה ואני מבין זאת. על הרכוש אני משלם, ואני רוצה להודות. אני עליתי על דרך המלך. העבירה, הייתה בלהט הדברים. תודה רבה על ההזדמנות שניתנה לי".

 

עו"ד משה אורן | צילום: אמציה
עו"ד משה אורן | צילום: אמציה

 

הצטייד בבנזין והצית

הדבר אירע בתאריך 2.7.19. בשעה שבע בערב בקירוב. כאשר ברחבי הארץ, כזכור, התקיימו הפגנות מחאה. על רקע מותו של בן העדה האתיופית, סלומון טקה. במסגרת ההפגנות, חסמו המפגינים כבישים מרכזיים. ובכלל זה, בתל אביב. ברחוב גבעת התחמושת, הסמוך לקניון עזריאלי. שם אירע מקרה ההצתה, עליו ניתן היום לנאשם מנתניה-גזר הדין.

בדיוק בשעה זו, כפי שעולה מכתב האישום האישום, בעיצומה של ההפגנה, נסע יורם בן יעקב ברכבו. מסוג מאזדה. כאשר בשלב מסויים, קפץ על רכבו אחד המפגינים וניפץ את השמשות. לאחר ניפוץ השמשות של הרכב, התקהלו בקרבתו מפגינים נוספים. כשהם משולהבי יצרים. והנהג חסר הישע, יורם בן יעקב, חולץ מהרכב על ידי המשטרה.

אבל בכך לא תמה הפרשה. כיוון ששעתיים לאחר מכן, כאשר הרכב עמד ריק, הגיע אליו הנאשם. כשהוא מצוייד בבקבוק של בנזין. ואיתו יחד, אדם נוסף. וכשהוא רעול פנים, ניגש הנאשם אל הרכב. שפך לתוכו את הבנזין-והצית. ואחרי שהצצית את הרכב, נמלט מהמקום.

אלא שהוא נתפס על ידי המשטרה, מייד לאחר שהשליך הצידה את בקבוק הבנזין.

במסגרת הדיון על מתן גזר הדין, הגישה התביעה לבית המשפט את גיליון ההרשעות הקודמות של הנאשם מנתניה. שהאחת מהן, ניתנה לו עוד כשהיה קטין. ההרשעות האלה, כללו שלל עבירות רכוש, איומים, תקיפה ואלימות. והוא נשפט בגינן לשמונה חודשי מאסר בפועל. ולאחר מכן, גם ל-20 חודשי מאסר.

הנאשם, כך צויין בפרוטוקול, הודה כבר מלכתחילה, בהצתת הרכב. ולקח אחריות על מעשיו.

 

הוא נכנס לנו ללב

התביעה, התייחסה לפני מתן גזר הדין לחומרת העבירות שביצע הנאשם. אשר הצית את הרכב. לדבריה, כפי שאלה נכתבו בפרוטוקול, "מדובר בהתנהלות בריונית, עבריינית וחמורה. שלא יכולה להסתתר מאחורי הזכות לחופש הביטוי או הזכות להפגנה". ועוד הוסיף השופט בני שגיא, כי מדובר במעשה שתוכנן מראש. היכול להיקרא פיגוע פלילי.

ועל מתחם הענישה המקובל בעבירה מסוג זה, אמרה התביעה: "בד"כ, אנו מבקשים לקבוע שתי שנות מאסר עד ארבע שנות מאסר. ובמקרה זה, ניתן לקבוע מתחם של 18 חודשי מאסר עד ארבע שנות מאסר".

אלךא שבמקרה זה, הוסיפה התביעה כי יש להביא בחשבון את הנתונים המיטיבים עם הנאשם. כגון מאמציו לשוב למוטב. "פגשנו את הנאשם, והוא נכנס לנו ללב. הנאשם מנסה לעשות דרך ולוקח אחריות על המעשה. "אני מעריכה את גישת הנאשם ובא כוחו", הוסיפה התובעת. "לנאשם ישנן קבלות, על דברים טובים שעשה".

השופט בני שגיא, קבל היום כאמור את הסדר הטיעון. וגזר על הנאשם עונש, שהוא לקולא. אחרי שאישרר אותו.

"דומה כי במקרה הייחודי שלפני כעת", אמר, "התקבצו להם יחדיו מספר נתונים. אשר צירופם הוביל את התביעה לעמדה ראויה, בדבר סטייה ממתחם העונש ההולם. מטעמי שיקום. לאור האמור לעיל, ראיתי לנכון לאמץ את עמדתם המשותפת של הצדדים".

 

 

 

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות