fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שנה למותה: ערב לזכרה של אפרת דואני מימון ז"ל

אישה השראה. צוואתה היתה לאפשר המשך פעילותו של מרכז לא"ה שהקימה במתנ"ס ריבלין

במלאות שנה למותה של  אפרת דואני מימון מי שהקימה את מרכז לא"ה לנשים מחלימות מסרטן הפועל במתנ"ס ריבלין תתקיים  אזכרה לזכרה ביום חמישי בשעה 20:00 במתנ"ס ריבלין.

מאז מותה של אפרת מנהלת את מרכז אפרת לא"ה בתה שליו.

אפרת נפטרה ממחלת הסרטן כשהיא בת 44 במותה. השאירה בעל שאול הצלם ושני ילדים. (בנה הצעיר רועי נפטר ממחלה).

כשפתחה את המרכז  ספרה: "זה קורה. זה כאן. רגע לפני יריית הפתיחה למרכז לא"ה, לפני נשימת הרווחה, נרגשת יותר מתמיד. המיזם שנולד ממציאות מעוותת ומתממש בצעדי ענק. הקמת מרכז פעילות לנשות נתניה והשרון המתמודדות והמחלימות ממחלת הסרטן. מרכז שייתן מענה לצורך הנפשי שיש לו קשר ישיר בסיכויי ההחלמה ובניצחון על הסרטן".

אפרת עבדה בסמינר הקיבוצים שם היתה במשך 21 שנים מנהלת חשבונות. היא עשתה הסבה מקצועית והפכה למפיקת הארועים של הסמינר ואחראית על השכרת החללים של המוסד. גם את ארועי המרכז שהקימה הפיקה כמו מסיבות, ימי כייף וטיולים.

אפרת דואני מימיון. אישה השראה

"בהפוגה בין כימוטרפיה לטיפולים ולניתוח רציתי לחפש פעילות כמענה לצורך נפשי לו הייתי זקוקה. חיפשתי בנתניה ולאחר שראיתי שאין מרכז כזה בכל השרון החלטתי לייזום ולהקים מרכז תמיכה שייתן מענה לצורך הנפשי של הנשים המחלימות והמתמודדות עם מחלת הסרטן שטרם חזרו למעגל העבודה". אמרה.

מרכז לא"ה פועל במתנ"ס קרית השרון באופן קבוע וסדיר. אחת לשבוע בימי שני מתכנסות הנשים למפגשים הכוללים מגוון של סדנאות, הרצאות וטיפולי טיפוח והכל על ידי תורמים ומתנדבים. אפרת פעלה למסד את ההתארגנות לעמותה וזאת לאחר שנתקלה בקושי לגייס תרומות. "החזון שלי הוא שהמרכז הזה ישמש מקום גם לנשים שחולות במחלות קשות אחרות. היום מגיעות למרכז באופן קבוע 30 נשים מנתניה ומושבי הסביבה. ובנוסף לפעילות במתנ"ס אנחנו יוצאות לטיולים בארץ ובחו"ל כאשר כל הפעילות בעיקרה ממומנת על ידי תרומות. למדתי על עצמי שברגע שאני נתקלת בקושי, בסירוב זה מאתגר אותי. כך היה בהקמה וכך גם בטיול לחו"ל. אני לא מוותרת."

הקמת המרכז היה חשוב לאפרת. לדבריה זה המקום להאיר ולשמח את הנשים שיצאו ממעגל העבודה ונשארו ללא סדר יום קבוע עם טיפולים וקושי. נשים שנפגעו מהמחלה הן פיסית והן נפשית ולא הצליחו לחזור לעבודה. "יש נשים שמגיעות לכאן במהלך הטיפולים, שנמצאות בשלב של אי השלמה עם הגזרה. כאן הן מקבלות מקום חם ומחבק ובלי לדבר כל הזמן על מר גורלנו. מקום שמעצים שאולי יגרום למישהי לעשות שינוי בחיים".

ובקשתה היתה לתרום למרכז ולעשות מעשי חסד לטובת הנשים המחלימות מסרטן: "לתרום בתדירות של אחת לשבוע, שבועיים, חודש או באופן חד פעמי בתחומים הבאים: העברת שעורי יוגה, פלדנקרייז, פילאטיס, עיצוב הגוף, דמיון מודרך, תזונה נכונה, סדנת בישול, איפור, צחוק, ציור, רייקי , פנג שוי, כלכלה נכונה, סדנת עיצוב תכשיטים, חשיבה חיובית, מאפים לבוקר וכל אשר נראה לכם מתאים להאיר את המסע הנכפה על הנשים המחלימות בעל כורחן".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות