fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שבוע הספר העברי בנתניה – מופעי תרבות ומפגשים ספרותיים

לצד ההופעות החיות יתקיימו בשבוע הספר העברי בספריות, בכיכר ובמרכזים קהילתיים סדנאות יצירה והצגות לילדים עם מיטב כוכבי הילדים
אמיר דדון. שבוע הספר העברי | צילום: יח"צ

שבוע הספר העברי יתקיים בין התאריכים 17-7 ביוני. יתקיימו במהלכו עשרות מופעי תרבות, מפגשי ספרות, שעות סיפור וסדנאות יצירה מבית מוסדות תרבות ופנאי מובילים בעיר.

בין האירועים השונים יתקיימו מפגשים פרונטליים עם אמנים ויוצרים עכשוויים. כאלה שהעניקו למילה הכתובה משמעות ביצירה המוסיקלית. תתקיים הופעה חיה עם אמיר דדון בהיכל התרבות העירוני (8.6). מפגש ספרותי מעורר השראה בו גיל חובב מספר על אליעזר בן יהודה בנעלי בית (9.6). וכיתת אמן עם האמנית והיוצרת יובל דיין (13.6)

בנעלי בית. גיל חובב | צילום: יח"צ

שבוע הספר העברי עם מיטב כוכבי הילדים

לצד ההופעות החיות יתקיימו ברשת הספריות העירוניות. ספריית הכיכר והמרכזים הקהילתיים סדנאות יצירה והצגות לילדים עם מיטב כוכבי הילדים. יתקיים שוק "קח תן" ומופע לילדים ומשחקי רצפה במוזיאון בית הבאר.

במסגרת פעילות היכל התרבות העירוני בשבוע הספר העברי מוזיאון לתולדות העיר יקיים מגוון פעילויות. נחזור לשנות ה-60 באמצעות ספרי הזיכרונות האישיים. שהוותיקים בינינו החזיקו קרוב לליבם. יתקיימו סדנאות "גרפיטי" לצעירים ומבוגרים בעקבות סיפור. מרתון צילום יתקיים בעקבות שירים. יתקיים סלון ספרותי הכולל מפגש עם סופרים ויריד ספרים לדוברי רוסית וצרפתית. ומופע שירה של הזמרת והמלחינה רחלי וולשטיין במופע מקורי לשירי משוררות מקומיות.

מינוי בספריות בחינם לתושבי נתניה

כחלק מהליך עידוד הקריאה בקרב ילדים ובני נוער רשת הספריות יצאה במיתוג חדש ומרענן. עם סדרה מוגבלת של כרטיסי קורא, סימניות וכיוצ"ב בדמויות של גיבורי על. שאוירו במיוחד לטובת הפרויקט על ידי אמנים בני המקום: אלירן מלכה וענת רז.
תושבי נתניה זכאים למינוי ללא תשלום ברשת הספריות העירוניות. פרטים באתר www.sifrianet.org.il או בוואטסאפ שמספרו 053-4246013 ילדים ובני נוער עד גיל 18 מחויבים ברישום על ידי ההורה.

על שבוע הספר העברי: משה קייזלר ובני אפריים

משה קייזלר, מנכ"ל העמותה לחינוך בלתי פורמלי: "מילים מאפשרות ליצור דברים גדולים. למילה, רצף של אותיות, ובהן הכוח לברוא את המציאות התרבותית-חברתית שלנו. ובכך להשפיע על חברה טובה יותר. שבוע הספר העברי הוא מאורע תרבותי חשוב מאין כמוהו לכלל תושבי העיר בכל הגילאים. אני מברך על שיתוף הפעולה הפורה בין כלל מוסדות התרבות המובילים בעיר ומזמין את התושבים להצטרף לחגיגה בלתי פורמלית של יצירה ופעילויות תוכן מעוררות השראה".

בני אפרים, מנכ"ל עמותת היכל התרבות העירוני: "התרבות מקורה במילה. התיאטרון המעלה מחזות, מופעי הזמר שמקורם בשירים, המוסיקה והציור המהווים שפה בפני עצמה יוצרים את העוצמה התרבותית והשפעתה הנפלאה על כולנו. שבוע הספר העברי ממחיש את היותה של המילה בכלל ושל המילה הכתובה בפרט, יוצרת תקשורת בינאישית, מרחיבה אופקים ומעשירה את חיינו. זו הזדמנות נהדרת לכל משפחות תושבי העיר על נעריהם וטפם, לגעת במילים ולגעת באנשים באמצעות שפע הספרים ושפע פעילויות התרבות היוצאות מהמילה הכתובה וחוזרות אליה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות