fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רק בית הספר נעמי שמר הצטרף בינתיים לתכנית "מגן חינוך" בנתניה

היום, בשעה תשע בערב, ייערך מפגש הסברה בזום על התכנית. שי בראון: "אני מעריך שמחצית מבתי הספר בנתניה ישתתפו בתוכנית"
מגן חינוך- היום בזום | צילום: באדיבות עיריית נתניה
מגן חינוך- היום בזום | צילום: באדיבות עיריית נתניה

כדי לענות לשאלות ההורים בנוגע לתוכנית "מגן חינוך", החליט ועד ההורים העירוני בנתניה בשיתוף העירייה-לערוך מפגש בזום. שבו יוכלו ההורים, להכיר את התוכנית. שמטרתה: עריכת בדיקות שבועיות לגילוי קורונה, לילדים הלומדים במערכת החינוך. ולכל מי שנכנס לתוך בית הספר.

תוכנית זו, כך מסבירים במשרד הבריאות, נועדה על מנת לשמור את מערכת החינוך פתוחה. באמצעות גילוי מוקדם של נגיף הקורונה. על ידי בדיקות שגרתיות, שייערכו מידי שבוע בביתי הספר.

את התוכנית מובילים משרד החינוך, משרד הבריאות ומשרד הביטחון גם יחד. כאשר התנאי לקיום התוכנית: הסכמת רוב ההורים בבית הספר, לעריכת בדיקות קורונה שגרתיות אלה-בתוך בית הספר עצמו. ובאופן קבוע. כלומר: אי אפשר להכיל אותה על כל בתי הספר בעיר, באופן גורף. וזה נתון לשיקול דעתם של ההורים.

יו"ר ועד ההורים העירוני שי בראון, לחדשות נתניה: "בינתיים, רק בית הספר נעמי שמר הביע את הסכמתו לביצוע תכנית זו".

 

מחכים למשרד הבריאות, שי בראון | צילום: באדיבות שי בראון
שי בראון | צילום: באדיבות שי בראון

בדיקה מותאמת לילדים

תוכנית "מגן חינוך", כאמור, נועדה כדי למנוע את התופעה המוכרת של בתי ספר ו/או כיתות הסוגרים את שעריהם, בעקבות גילוי חולי קורונה מאומתים. או שתלמידים רבים מתוכם, נמצאים בבידוד.

לפי הרציונאל המניע את הוגי התוכנית, שאינה כאמור בגדר חובה-בדיקות קורונה שגרתיות יכולות לצמצם או למנוע את שרשראות ההדבקה.

ולפיכך, באם יש רוב של הורים המסכימים להחלת התוכנית, היא תתבצע באופן קבוע.

הדרך: בדיקות חד שבועיות לילדים וכן לכל באי בית הספר. כאשר הילדים הנבדקים, ילוו על ידי אחד המורים. ויזוהו על פי מספרי תעודות הזהות שלהם.

זאת ועוד: בשעת הצורך, ניתן לערוך בדיקות אלה, גם פעמיים בשבוע.

הבדיקה לילדים, אגב, לא תתבצע במטוש דרך האף. אלא תהיה ידידותית יותר ומותאמת לגילם. ותתבצע דרך הפה.

התשובות של הבדיקות, מהירות. כי זו בדיוק הכוונה. ויינתנו כבר למחרת היום.

יו"ר ועד ההורים העירוני בנתניה, שי בראון: "התוכנית קצת מורכבת ועדיין לא התחלנו להכניס אותה לתוך בתי הספר. בשלב הזה, אנחנו מסבירים אותה להורים. ופותחים במה לשאילת שאלות. ואני מעריך שלפחות מחצית מבתי הספר בנתניה, ישתתפו בתוכנית".

 

 

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות