fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"קחו אתכם את הזבל"! מועצת עמק חפר תבצע אכיפה מוגברת נגד משליכי פסולת.

המועצה האזורית עמק חפר היא מהרשויות הירוקות ביותר בארץ. משלמת מליוני שקלים בשנה מכספי הארנונה על מנת לנקות את החופים ואת אתרי התיירות מפסולת.
ד'ר גלית שאול ראשת מועצת עמק חפר חותמת על האמנה

מסלקים את הפסולת מעמק חפר. ראשת המועצה האזורית עמק חפר, ד"ר גלית שאול, חתמה ביום חמישי השבוע עם יו"ר עמותת "קחו איתכם את הזבל", פרופ' מיכל ציון, על אמנה. מטרתה צמצום האשפה המושלכת במרחב הציבורי. והגברת האכיפה נגד משליכי פסולת. בטקס נכח גם שר החקלאות מר אלון שוסטר.
עמק חפר היא המועצה האזורית הראשונה שחותמת על האמנה. והשנייה בארץ בכלל (אחרי עכו). הפעילות כוללת שני מרכיבים. הראשון – הגברת פעילות החינוך וההסברה בכל הנוגע לשמירה על הניקיון והסביבה. השני: אכיפה מוגברת ואפקטיבית נגד משליכי פסולת.

המועצה האזורית עמק חפר היא מהרשויות הירוקות ביותר בארץ. המועצה זכתה בשלוש השנים האחרונות בתואר הרשות הממחזרת ביותר בתחום האריזות. עם מחזור של 1.6 ק"ג אריזות לבית אב לשבוע.  במועצה ממחזרים באופן נרחב ביותר את כל סוגי פסולת. ובהם פסולת אורגנית, פסולת אלקטרונית, טקסטיל ועוד. בנוסף, המועצה משקיעה רבות בחינוך והסברה ירוקה בבתי הספר ובגני הילדים. וכן בביקורים בבתי תושבים ומתן מידע על מחזור. במועצה גני ילדים ובתי ספר רבים בעלי הסמכה ירוקה.
חופי הים ואתרי התיירות של עמק חפר מושכים אליהם אלפי מבקרים מכל הארץ. המועצה משקיעה מאמצים אדירים ותקציבי ענק בניקיון החופים, נחל אלכסנדר ואתרי התיירות. ואף יצאה בקמפיינים בנושא. החתימה על אמנת הזבל היא צעד משמעותי נוסף של המועצה בתחום הסביבה והניקיון במרחב הציבורי.

משליכי פסולת: "קחו אתכם את הזבל שלכם הביתה"

ראשת המועצה ד"ר גלית שאול: "לצערי אנחנו מתמודדים, כמו בכל הארץ, עם תופעה של השלכת זבל על ידי מטיילים ומבקרים שמגיעים לעמק, והכמויות רק עולות בכל שנה. אנחנו נאלצים לשלם מיליוני ש"ח בשנה מכספי הארנונה על מנת לנקות את החופים ואת אתרי התיירות, על חשבון שירותים לציבור שלנו, ועדיין קשה מאוד להשתלט על כמויות האשפה האדירות האלה.
יותר מכל, אני חושבת שנדרשת כאן אחריות אישית של כל אחת ואחד מהמטיילים והנופשים. לכן ההסברה חשובה כל כך. לצד זאת, נגביר אכיפה כדי שיהיה ברור: בעמק חפר לא מלכלכים.
אני מודה לדבורה יונאי, תושבת מכמורת, על החיבור החשוב שערכה בין המועצה לבין העמותה, שהביא לחתימה על האמנה. אני מקווה שהמאמצים יישאו פרי, ושעמק חפר יוביל מהפכה ארצית בנושא".

פרופ' מיכל ציון, יו"ר קחו איתכם את הזבל: "אני מודה לראשת המועצה על החתימה על האמנה של "קחו איתכם את הזבל". עמק חפר היא המועצה האזורית הראשונה בישראל המצטרפת למיזם, שפועל למיגור הפסולת במרחב הציבורי, ואחריה תצטרפנה עוד מועצות אזוריות רבות. אנחנו מתנגדים למבצעי ניקיון, ומאמינים שהפתרון לזבל שנמצא בחופי הים, בשמורות הטבע ובכלל במרחב הציבורי, יגיע מפעילויות אכיפה מסיביות. אני בטוחה שד"ר גלית שאול, שהיא מומחית בקרימינולוגיה, תצליח לחולל מהפך ברשות שלה, ותהווה ראש חץ לכל ראשי הרשויות בישראל. זרוע נוספת לטיפול בבעיית הזבל במרחב הציבורי היא חינוך החל מגיל גן-הילדים ובהמשך יסודי, תיכון וצבא. הצעירים הם העתיד של כולנו, הם מובילי דעה, והם יהיו חוד החנית בשינוי המיוחל לארץ ישראל יפה ונקיה. אין לי ספק כי הצעירים האיכותיים של מועצה אזורית עמק חפר יהיו ראש החץ במיגור תופעת הזבל ברשות הרבים".

במהלך הטקס אמר שר החקלאות ופיתוח הכפר, מר אלון שוסטר: "אני מברך על מיזם "קחו איתכם את הזבל" אשר מקדם בראשיתו אחריות אישית. לתושבי ישראל מגיע לחיות בסביבה בריאה בטוחה ומקיימת ובמקרה זה הבחירה נמצאת בידיים שלנו. אל לנו לבזבז את השטחים הפתוחים המעטים שנותרו לרשותנו על מטמנות אשפה".

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות