fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קורונה: הדרך של ציפי קפל מאיטליה עוברת בבידוד

חברת המועצה ציפי קפל חזרה אלינו מאיטליה בהוראת משרד הבריאות, היישר לכמה ימים של בידוד בבית. אל דאגה, היא ממשיכה לטפל לכם בבעיות, ואוטוטו זה נגמר
קורונה. ציפי קפל הצביעה בבידוד.

חברת המועצה ציפי קפל חזרה אלינו מאיטליה בהוראת משרד הבריאות, היישר לכמה ימים של בידוד מפני קורונה בבית. אל דאגה, היא ממשיכה לטפל לכם בבעיות, ואוטוטו זה נגמר

חברת מועצת העיר ציפי קפל הצביעה בבחירות בעמדה מיוחדת – באוהל ל"מבודדי הקורונה" באזור התעשייה פולג. היא חזרה מטיול קרנבלים בצפון איטליה ונכנסה על פי ההוראות שקיבלה לבידוד: "רבים חזרו מאיטליה ולא נכנסו לבידוד. אני רואה זאת כחוסר אחריות".

חברת המועצה ציפי קפל-בריאה שנשמעת להוראות

"אין לי תסמינים של מחלת הקורונה, אני בריאה לגמרי, אך אני נשמעת להוראות וממלאת את חובתי הציבורית", אומרת קפל שחזרה בשבוע שעבר מטיול בן חמישה ימים לצפון איטליה לטיול קרנבלים: "התוכנית הייתה להשתתף בארבעה קרנבלים. הספקנו להיות בקרנבל המסכות בוונציה, ובקרנבל הניוק ובקרנבל הבובות, אז נודע לנו על התפרצות הקורונה באיטליה וחברת הטיולים רימון שינתה את מסלול הטיול ללוגאנו בשוויץ. הייתה אווירה טובה, נטולת פחד או היסטריה. לא נראו אנשים ברחובות עם מסכות אבל, ממשלת איטליה אסרה על קבוצות מטיילים להיכנס למקומות המוני קהל כמו למשל: לחוות הפרמז'ן ולמוזיאונים שהיו בותכנית".

חברת המועצה ציפי קפל-טיול מוצלח באיטליה
חברת המועצה ציפי קפל-טיול מוצלח באיטליה

ביום האחרון הם חזרו מלוגנו למילאנו: "טיילנו שם אבל אז כבר ראינו קבוצות של חיילים ושוטרים ברחובות כמו בכניסה לקתדרלה דואומו. טיילנו ברחובות, ישבנו בבתי קפה, עשינו קניות וכל זה ללא מסכות. ברחובות לא היו המונים ולא לובשי מסכות. כשהגענו לשדה התעופה נאמר לנו שיהיה תור ארוך וייקח לנו הרבה זמן להיכנס. מה שקרה הוא שלא היו בשדה אנשים והכל התקדם מהר מאוד. בשדה התעופה לא נראו אנשים או אנשי צוות עם מסכות וגם לא עם כפפות".

בטיסת אל-על ארצה המצב כבר היה שונה: "הדיילות לבשו מסכות וכפפות רק בחלוקת המזון. ורוב הנוסעים היו ללא מסכות. מיד לאחר הנחיתה, בכניסה לטרמינל המצב הובהר לאשורו. ואוירת הקורונה היתה באויר. השדה היה ריק מאנשים לעומת היום בו נסענו, אז לא נמצא מקום לשבת לקפה".

האם נבדקתם בביקורת הגבולות או קיבלתם הוראות מיוחדות?

"כשנחתנו קיבלנו הודעה ממשרד הבריאות שם נכתב שכל מי שהגיע מאסיה צריכים להיכנס לבידוד וגם מאיטליה ואם יש תסמינים של שיעול וחום צריכים לגשת לעמדת מד"א באולם הנוסעים בשדה התעופה. רוב הקבוצה עברה ללא בדיקה או הוראות מיוחדות והייתה לנו תחושת הקלה. אני הייתי בין האחרונים בעמדת בדיקת הדרכונים ונמסר לנו שהיות והגעתי ממילאנו עלי להיכנס לבידוד. שאלתי אותם איך יכול להיות שכל הקבוצה שהייתה איתי עברה ללא דרישת בידוד. אמרו לי שההוראות משתנות בכל רגע".

והקבוצה שלך?

"כשהגעתי למסוע לחכות למזוודות לא הבנו את פשר ההחלטה הזאת והחלטנו ביחד לבדוק למחרת מה כל הקבוצה צריכה לעשות כדי לא לסכן אחרים. וכך, רק בבוקר התקבלה ההוראה ממשרד הבריאות שכל מי שהגיע מאיטליה חייב להיכנס לבידוד".

חמישה ימים בבידוד. איך את מסתדרת?

"אין בעיה ויש זמן לעשות דברים מהבית דרך הטלפון. משפחה מביאה לי אוכל ומשאירה אותו ליד הדלת וזה מאוד פשוט. הבת שלי מביאה אוכל טוב והחותנת שלחה לי ארוחת שבת מעולה. גם חברתי מירה אנגל דואגת ולאה עין הבר מפנקת".

כחברת מועצה יש לך הרבה מטלות ופגישות.

"ביטלתי פגישות רבות וזו הייתה פרוצדורה לא פשוטה. אני בקשר עם תושבים ועוזרת להם לפתור בעיות. אני עושה הרבה דברים בבית שבימים רגילים אין לי זמן להתעסק בהם ועכשיו אני חושבת שאולי אעלה על הכתב משהו על היותו של האדם לבדו כשהוא מודע לרוחו ולמעמדו בעיני עצמו ובעיני משפחתו והחברה".

מה חסר לך במיוחד?

"החופש ללכת באוויר הצח, הליכה בים ומכון הכושר וכמובן לחבק את הנכדים".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות