fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צפו בסרטון מרגש – צבי ים שנפגעו מפסולת פלסטיק שוחררו חזרה לים

ברשות הטבע והגנים מבקשים מהציבור לגלות ערנות לצבי ים פצועים ופגועים בחופים ובלב הים ולדווח על כך בהקדם למוקד הרשות שמספרו 3639* לקבלת הנחיות כיצד לנהוג.
הסתבך ברשת. צילום: אולגה ריבק רשות הטבע והגנים

שני צבי ים חומים צעירים, שנפגעו מפסולת פלסטיק, שוחררו חזרה לים. לאחר שיקום ממושך במרכז הארצי להצלת צבי ים של רשות הטבע והגנים. השניים שוחררו ביום שני מול חוף מכמורת. מסירה בלב הים בשיתוף עם תלמידי ותלמידות בית הספר מבואות ים.

צב אחד, שזכה לשם לוויתן, נמצא על ידי עובדי אסדת לוויתן בלב הים. כשהוא צף על פני המים באופן לא טבעי ומסובך כולו בשק פלסטיק שנכרך על גופו. מציאת הצב הפגוע דווחה לרשות הטבע. ובעקבות זאת חבר לעובדי האסדה אלון פן, פקח היחידה הימית של רשות הטבע והגנים. שפינה אותו להמשך טיפול במרכז הארצי להצלת צבי ים של רשות הטבע והגנים.

הצב השני, דוד שמו, נמצא גם הוא מסובך כולו בפסולת פלסטיק בלב הים. מול שמורת הטבע גדור על ידי דוד יוספיאן. תושב האזור, שדיווח על כך מיד למוקד רשות הטבע והגנים.

שני הצבים זכו לטיפול מסור ומקצועי על ידי צוות המרכז הארצי להצלת צבי ים. ועם שיקומם והתאוששותם במשך מספר חודשים שבו כאמור חזרה לטבע הפתוח.

מצאתם צבי ים בפסולת – אל תנקו

במרכז הארצי להצלת צבי ים נמסר לחדשות נתניה: "כאשר אתם מוצאים צב ים מסובך ברשת/חבלים/שק פלסטיק. אל תשחררו את הפסולת מהצב באופן עצמאי. ואל תחזירו אותו הצב חזרה לים. שחרור לא מקצועי של הפסולת עלול לגרום לנזק חמור עוד יותר. זה וחייב להתבצע ע"י איש מקצוע מוסמך במרכז להצלת צבי ים".

ניצלו. צילום אולגה ריבק רשות הטבע והגנים

עוד מסבירים: "ההסתבכות בפסולת פלסטיק יכולה לגרום לחסם ולנמק בגפה. ולהצטברות של רעלים וחיידקים. כל עוד החסם חונק את הגפה, הרעלים נשארים בה. אם משחררים את החסימה בצורה לא מבוקרת, הרעלים מתפשטים אל תוך הגוף ועלולים להרוג את הצב. שחרור מבוקר מהשק תוך כדי מתן טיפול רפואי, נועד למנוע את ההרעלה. כמו כן, הצבים הצעירים האלה מותשים לאחר מאבק בשק שאליו הם קשורים. הם רזים מאוד כי לא יכלו לאכול כראוי, ולכן שחרור שלהם ישר חזרה לים עלול להסתיים במותם מתשישות ומצב גופני ירוד".

ברשות הטבע והגנים מבקשים מהציבור לגלות ערנות לצבי ים פצועים ופגועים בחופים ובלב הים ולדווח על כך בהקדם למוקד הרשות שמספרו 3639* לקבלת הנחיות כיצד לנהוג.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות