fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פיילוט חדש בנתניה: סיירת נשים. כדי למנוע את הרצח הבא.

סיירת נשים יוצאת לדרך בהנהגת אורלי קאופמן. במתכונת חדשנית של קו חם, שמובילות נשים נפגעות אלימות
אורלי קאופמן | צילום: באדיבות אורלי קאופמן
אורלי קאופמן | צילום: באדיבות אורלי קאופמן

פיילוט חדש של קו חם נגד אלימות כלפי נשים, יוצא לדרך בנתניה. תחת הכותרת "סיירת נשים". וכותרת המשנה: 'יש מוצא'. על המיזם: אורלי קאופמן. לשעבר-אישה מוכה. שהתוודעה למיזם ביהוד מונוסון, בחודש נובמבר האחרון. ביחד עם עו"ד שירי חגואל סיידון. סגנית ומ"מ ראש עיריית נתניה. המשמשת גם יו"ר הוועדה למיגור אלימות בעיר. ועוד לוקחת חלק בפיילוט: מנהלת עיר ללא אלימות בנתניה, נגה אהרוני גולן. ביום שלישי השבוע, יקבלו 10 המתנדבים שיפעילו את הקו החם, הדרכה. ובאפריל הקרוב, יתחיל לפעול הקו. שיפעל 24/7, במתכונת הקו החם בער"ן.

 

שירי חגואל סיידון | צילום: רן אליהו
שירי חגואל סיידון | צילום: רן אליהו

 

השכנים לא מתקשרים

ההוגה של המיזם, אורלי קאופמן, היא דמות מוכרת בעיר. אישה מוכרה בעברה, שרק לפני ארבע שנים-יצאה ממקלט לנשים מוכות. ביחד עם שלושת ילדיה: היום בני 12, 11 ושש.

"בזמנו", היא אומרת בראיון איתה לחדשות נתניה, החלטתי שאני מראה לכולם שאפשר לצאת מזה. אז במשך שנה, לא עבדתי. ובעיקר שיקמתי את עצמי ואת הילדים שלי. אחר כך יצאתי לעבוד בניהולך רשתות ומערכות מידע ולמדתי לתואר ראשון במדעי ההתנהגות. ובמקביל, אני עוזרת לנשים לצאת ממעגל האלימות. בעזרת קבוצת פייסבוק שהקמתי לצורך עניין זה. בשם "ויהי אור".

ככאמור, במהלך חודש נובמבר האחרון נחשפה אורלי קאופמן למיזם "סיירת נשים" ביהוד מונוסון. ביחד עום עו"ד שירי חגואל סיידון. והשתיים החליטו לייבא אותו לנתניה.

אורלי קאופמן: "נשים הסובלות מאלימות, אינן נוטות תמיד להתלונן במשטרה. וגם השכנים ששומעים צעקות מהדירה, לא מתקשרים. אנחנו. באמצעות הפיילוט, נעשה את הקשר. בין הנשים לבין גורמי הטיפול והחוק. המתנדבים שיוכשרו, שמונה נשים ושני גברים, יאיישו את הקו החם. יכילו, ויסבירו. וכאשר יהיה מדובר במקרה חירום שבו נדרשת התערבות, אני זו שאעשה את החיבורים. ואנסה לשכנע את הנשים נפגעות האלימות- להסתייע".

ועוד אומרת אורלי קאופמן: "כבר הייתה לי ולמתנדבים האחרים-פגישה עם המשטרה בנושא. וגם עם מחלקת הרווחה בעיריית נתניה".

עו"ד שירי חגואל סיידון: "הזמנתי את אורלי קאופמן לוועדה, שאני עומדת בראשה. וכן את כל ארגוני הנשים ונציגים מהמשטרה ומחלקת הרווחה. ואורלי אמרה שמאוד חשוב לה להקים סיירת נשים. הרעיון הוא מעולה בעיני, והחלטנו להוציא את זה לפועל. אז הקמנו את הסיירת. המורכבת גם מנשים שנפגעו בעצמן. והופכות להיות השגרירות. אני מאמינה שנוכל לצמצם, למנוע מקרי אלימות ולתת מרחב בטוח

 

 

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות