fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עירית נתניה לעליון:  בית המשפט שגה בהחלטתו

עירית נתניה והועדה לתכנון ובניה נתניה הגישו ערעור לבית המשפט העליון על החלטתו של המחוזי בגין תכנית פינוי בינוי מתחם בורוכוב הרב קוק
עורך דין ראובן פרנקו

עירית נתניה והועדה לתכנון ובניה נתניה הגישו ערעור לבית המשפט העליון בשבתו כבית דין לערעורים  מנהליים על החלטתו של המחוזי בגין תכנית פינוי בינוי נת/552/32/ב  מתחם בורוכוב – הרב קוק. בית המשפט המחוזי מרכז התבקש לקבוע כי התכנית ראויה להיכלל  בחריגים של הוראות המעבר של תכנית ההתחדשות העירונית החדשה.

בהחלטתו קבע השופט אורן שוורץ כי התכנית נכללת בהוראות המעבר של המדיניות החדשה של העיריה. הוא קובע שההחלטה באשר להבאתה של התכנית להליך של הפקדה אם בכלל, תובא להכרעתה של הועדה המקומית או ועדת המשנה.

העירייה לעליון: בית המשפט המחוזי שגה

בערעור שהגישה לבית המשפט העליון טוענת עירית נתניה כי בית המשפט שגה בהחלטתו מכמה סיבות. העיריה טוענת שהעתירה מוקדמת, בית המשפט לא דן על סיכום הפגישה עם מהנדס העיר. בית המשפט לא דן בכך שהתכנית בסמכות הועדה המחוזית ועדיין קיימת. כמו כן הוא שגה בכך שקבע שהתכנית נמצאת בהוראות המעבר. ושגה שקיבל את העתירה בחלקה כאשר לא הוכחה בפניו כל עילה מנהלית אשר הצדיקה את התערבותו.

עירית נתניה עתרה לבית המשפט העליון בלי שהביאה את הנושא לדיון בוועדה המקומית לתכנון ובניה.

חבר המועצה עו"ד אדיר בנימיני שהוא חבר בוועדת המשנה לתכנון ובניה: "אני סבור שבמקרים כאלה בטרם מוגש ערעור בפסק דין ראוי שחברי הועדה לתכנון ובניה שבשמם מוגש הערעור לעליון יקבלו עדכון בהליך חשוב זה. אומנם הסמכנו בתחילת הקדנציה את הלשכה המשפטית בערכאות אך, לא צריך למנוע מאתנו את הזכות להיות מיודעים ומעודכנים להגשת הערעור בשם הועדה".

עו"ד ראובן פרנקו: פרויקט מתחם בורוכוב – הרב קוק נכלל בחריגים שנקבעו במסגרת מדיניות העירייה

עו"ד פרנקו ראובן שמייצג את התושבים בפרויקט פינוי בינוי מתחם בורוכוב – הרב קוק, עתר בשמם לבית המשפט המחוזי ומייצג אותם בבית המשפט העליון.  "אין בערעור כל חדש. מדובר במחזור טענות של העיריה והוועדה המקומית שנטענו בביהמ"ש לעניינים מנהליים ושנדחו ע"י ביהמ"ש".

על פי פסק הדין שניתן בביהמ"ש לעניינים מנהליים, התוכנית החלה על פרויקט מתחם בורוכוב – הרב קוק נכללת בחריגים שנקבעו במסגרת מדיניות העירייה בפרויקטים של פינוי בינוי בנתניה. "למרות שבימ"ש קבע שלא הייתה סמכות למהנדס העיר וגורמי התכנון להתייחס לתוכנית כאילו 'אינה קיימת'. הוא הורה להחזיר את התכנית לדיון בוועדה המקומית, תוך שהוא נותן לעירייה סולם "לרדת מהעץ" עליו טיפסה, החליטה העירייה להגיש את הערעור לעליון. לגרור את הדיירים המתגוררים בדירות רעועות, לעוד סבב של הליכים משפטיים מיותרים והפעם בביהמ"ש העליון. מטרת העיריה היא להתיש את התושבים ולגרום להם להיכנע לדרישותיה". כך עו"ד פרנקו בתשובה לעתירה

עוד מוסיף עו"ד פרנקו: "העירייה עושה שימוש בכספי ציבור של אותו ציבור בו היא נלחמת, לניהול הליכים משפטיים יקרים וממושכים, על מנת להתיש ולהיאבק באותו ציבור מוחלש, אותו היא אמורה לשרת. העירייה יודעת שאין לתושבים אלו אמצעים כספיים ויכולות להיגרר להליכים נוספים. במקום להטות להם אוזן קשבת ולפתור את הסוגיה שביהמ"ש הכריע בה לטובת התושבים, גוררת אותם להליכים נוספים ממושכים ויקרים. נראה שהגורמים שהחליטו להגיש את הערעור מטעם העירייה אינם שמים לנגד עיניהם את טובת התושבים וחבל שכך".

תגובת עיריית נתניה:

הערעור הוגש על פרשנותו השגויה של בית המשפט המחוזי שקבע שתכנית נת/ 552/ 32/ב שהוגשה כתכנית בסמכות הועדה המחוזית עדיין קיימת בהליכי תכנון וכי לוועדה המקומית הסמכות להפקידה, זאת בניגוד לעמדת הועדה המחוזית אשר כלל לא נשמעה בהליך המשפטי. הערעור לבית המשפט העליון נועד, בין היתר, על מנת לקבל הכרעה מהו ההליך הנכון שעל פיו הועדה המקומית לפעול.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות