fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניתים שהיו בדובאי מספרים על בילויים ועסקים

טכנולוגיה, תיירות כשרה משרד עורכי דין ומסלולי טיולים. נתניתים מספרים מדובאי
אבישי פריז . טכנולוגיה בדובאי

אבי ללום, אבישי פריז ויוני כהנא נסעו לעשות עסקים בדובאי. מדריכי הטיולים מוטי סבאג, נעמי ניר יהל ולינה וסטפריד נסעו ללמוד מסלולים שם. הנה מה שהם מספרים לנו על השבוע הראשון אחרי הטיסה המסחרית הראשונה לדובאי.

האמירויות הן הלהיט בחודש האחרון. קבוצות גדולות של מדריכי תיירים נסעו ללמוד מסלולים בעיקר את דובאי. אנשים עסקים נסעו ליצור קשרים ועסקים. אנשים נסעו לתערוכות וישראלים. הרבה ישראלים חושבים שהם ימצאו באמירויות את מה שיש בתאילנד.

דובאי. צילום נעמי ניר יהל

מוטי סבאג, מדריך טיולים בחברת מילניום – וגם מרחבים ומדבריות ואטרקציות נדירות

מוטי התכונן לקראת הנסיעה שלו לאמירויות, נסיעת לימודים של חברת התיירות. הוא למד על המקום, על התושבים, על הטבע, על האטרקציות, על בתי המלון, על הרגישות של התושבים המקומיים, על הזרים הרבים שעובדים שם. על הבטיחות וגם על מקומות השופינג. לפני שבוע הוא הצטרף לטיסה המסחרית הראשונה שיצאה בנמל התעופה בן גוריון לדובאי.

הטיסה המסחרית הראשונה לאמירויות.

הטיסות מישראל כרגע הם מטרמינל 1 עד 12.12. לנמל התעופה בן גוריון צריך להגיע עם הצהרת בריאות מודפסת מראש ממשרד הבריאות אחרת יש עיכובים בתור לשער לטרמינל עוד ליד המדרכה.

כמו כן יש למלא באתר של חברת התעופה "פליי דובאי" פרטים מלאים מינימום 48 שעות לפני הטיסה מאין צ'ק אין. מי שלא מגיע מוכן לשדה התעופה ולחברת התעופה לא נכנס לשדה ולא עולה על הטיסה. והיו כאלו.

במטוס יש למלא פרטים באנגלית או ערבית. פרטים מלאים על מלון, טלפון אימייל ועוד. בהגעה בטרמינל בדובאי עושים בדיקת קורונה חינם. מטושים  באף בשני הנחיריים,  כולל המלצה להורדת אפליקציה לנייד על מנת לקבל תשובות. או שתקבלו אותם באס אם אס או במייל. בעקרון הכול עובר קל חלק והכול באמת ברגוע רק סבלנות וסובלנות לכולם!

מוטי סבאג אירוח קבוצה באמירויות

לא רק דובאי המצוחצחת

מוטי סבאג בניגוד להרבה אחרים נסע למספר אמירויות גם כאלה שלא מוכרות כמו דובאי ואבו דאבי. אמירויות אוטנטיות נידחות עם מסורת. טיולים בכפרים ובדיונות שרק גי'פים יכולים לבצע זאת. בין עדרי גמלים, בדואים, כפריים,  שווקים וגם טיפוס טראק בהרים ובוואדיות. מקומות עם קמפינג לטיילים.

את כל אלה אפשר לראות באמירויות ולא רק את דובאי הנקיה המצוחצחת הבינלאומית היוקרתית. אלא הם מרחבים ומדבריות ואטרקציות נדירות.

מי שמגיע לדובאי המערבית והמצוחצחת יכול לטעום קצת מדבר בחצי יום של טיול ספארי במדבר בדיונות עם גי'פים ספארי גמלים סוסים בזים פולקלור וארוחת ערב.

דובאי מאד נוחה ובטוחה. יש בה מוניות רכבות קלות וכל כלי תחבורה ובכל מקום ומקום. מיליונים הושקעו בהתמודדות מול ועם הקורונה. סימונים מדבקות כביש שביל ותור המציינים מרחק חברתי וכולם כולם מכבדים ועוטים  מסיכות.

מזג אוויר כרגע אביבי ונעים. האוכל מגוון מאוד מאוד וטעים. רק דבר אחד צריך לעשות והוא לא להתבלט, לא להרעיש, לא לצעוק, לא להתווכח ולכבד בנימוס. וכך יעבור בשלום החופש, הטיול  והטראק. אני מציע לכל מי שמתכוון להגיע לאמירויות קודם להפנים את עניין ההתנהגות, לכבד את האנשים ואת המקום.

מוטי נמצא בדובאי בדיוק כשפורסמה אזהרת מסע בעקבות ההתנקשות במדען האירני. הוא אף התראיין בערוץ 13

"אנחנו קבוצה של מדריכי תיירות שמטיילים ולומדים את היעד החדש".

האם קיים חשש מנקמה אירנית שתבוא דווקא באמירויות?

"לא הגיעה אלינו אזהרת מסע או אזהרה כל שהיא. אנחנו מסתובבים בחופשיות. הישראלים מתגוררים פה בבתי מלון מסויימים, כולם מסתובבים ואני לא רואה מקום לדאגה. אין חשש. הכל רגיל אנשים קמים בבוקר לטיולים, אנשים הולכים לקניות".

עו"ד אבי ללום – שיתופי פעולה בין משרדי עורכי דין

משלחת בכירים מפירמת עורכי הדין הבינלאומית אברהם ללום  ושותף יצאה בתחילת השבוע לפגישות עסקיות באיחוד האימריות ביחד עם מספר משרדי עורכי דין וחברות נדל"ן.

בראש המשלחת עמד עורך הדין אברהם ללום ועורך הדין פואד דואד שותף המחלקה הבינלאומית שכבר מלווים מספר חברות שכבר פועלות שם במספר תחומים

אבי ללום: "במהלך הפגישות הנ"ל נחתם הסכם שיתוף פעולה עם אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים באיחוד האמירויות. כמו כן נידונו שיתופי פעולה בתחומים שונים כמו: נדל"ן חברות היי טק והשקעות בקרנות בישראל ובמדינות נוספות. התקבלנו בחום ובכבוד והוחלט על שיתוף פעולה. חברות ישראליות יכולות לגדול וזה מדהים דווקא בזמנים כאלו. הדלת שנפתחה למשקיעים ישראלים וחברות היא הזדמנות"

אבי ללום שיתוף פעולה בדובאי

נעמי יהל-ניר מדריכת טיולים בחו"ל  – דובאי היא הכי הכי

"יצאתי לנסיעת הכנה יחד עם עוד ארבעה מדריכים. קלטנו שבע קבוצות מטיילים שהגיעו בטיסה מיוחדת של אל על שאורגנו על ידי חברת מילניום. בין הנוסעים מדריכים רבים שמכשירים עצמם להדרכה באמירויות. הטיול שלנו מבקר באתרים החשובים של דובאי ובנוסף בשלוש אמירויות: שארג'ה, ראס אל חיימה ופוג'יירה.

אוהבת את החזון והביצוע של החלום

"אם ארצה להגדיר את הטיול בדובאי אשתמש במילה 'הכי'. היא הכי גבוה. הכי יפה. הכי מיוחדת. או לחילופין כמו בשיר any thing you can do i can do better.  מדינה מחליטה ועושה. מכירים את בנין קרייזלר בניו יורק? הדובאים התקנאו בו קנו זכויות ובנו את תאומי קרייזלר. מדהים.  אני אוהבת את החזון והביצוע של החלום. את הדיוק בפרטים. הבתים בעיר העתיקה הם בני 200 שנה. השווקים הצבעוניים. הסדר והנקיון המופתי. הפיכת המדבר לגן פורח".

נעמי יהל ניר רגילה לנסוע בחורף עם קבוצות לאוסטריה וגרמניה לאלפים לשלג. והשנה? "

"ויתרנו השנה על השלג והסקי באלפים, אך לא על שלג. 'סקי דובאי' בקניון האמירויות הוא אתר סקי שכולל הכל. אפילו קישוטי החג כבר במקום".

נעמי יהל ניר מתכננים טיולים בדובאי

הכל מוזהב. גם המסגרת.

"המסגרת היא אתר חדש בעיצוב ייחודי בדובאי. THE FRAME  הוא בעצם מוזיאון לתולדות דובאי. הקרנות תלת מימד. מוזיאון אינטראקטיבי ייחודי המחבר את העבר ההווה והעתיד. שני מגדלים בגובה 150 מטר מחוברים ביניהם על ידי מסדרון זכוכית שאורכו 93 מטר.  הזכוכית החלבית הופכת לשקופה ברגע שדורכים עליה. צד אחד פונה לדובאי החדשה והצד השני משקיף לדובאי הישנה. מרשים".

אחד האטרקציות של טיולי מילניום הוא שיט במפרץ הפרסי.

"דובאי היא כמו כל אשה. דובאי של הלילה היא יפה לפחות כמו דובאי של היום. השיט במפרץ הפרסי ויופיה של המרינה עם ארוחה על הספינה הם אופציה שנבדקת עכשו על ידי החברה".

כולם מדברים על דובאי. אבל יש עוד אמירויות מעניינות?

"אמירות א-שארגה, שוכנת  16 ק"מ לחופי הים הפרסי ו- 80 ק"מ לעומק היבשת. על שטח של  2600 קמ"ר שוכנת א-שארגה שהוכרזה בשנת 1998 כבירת התרבות הערבית. גרים בה שני מיליון תושבים. הדרך מדובאי עוברת בשטח מדברי בו יש  130 מ"מ גשם בממוצע בשנה.  תוך נסיעה הופתענו מארמונות גנים ירוקים ופרחים. מסתבר שזוהי האוניברסיטה של שארג'ה. צמודה אליה האוניברסיטה האמריקאית ובסך הכל יש בשארגה 30 אוניברסיטאות  ובאמירויות בכלל 100 אוניברסיטאות. מסגד חדש נפתח בשנת 2019 והוא פתוח למבקרים לא מוסלמים. מוזיאון לתרבות האיסלאם מרתק בעיקר בהיבט התרבותי: מתמטיקה, כימיה, גאוגרפיה, מגלי ארצות, רופאים מדענים והוגי דעות. הנמל העתיק מרתק ובנמל החדש פוגשים אניות נושאות מטען שקנו כאן ומועדות לאיראן.

תיירות כשרה דובאי יוני כהנא

יוני כהנא עיסקי תיירות כשרה

יוני כהנא  עסקים בתחום התיירות הכשרה

לאחר שפתח בתי מלון בפאפוס בקפריסין, בכרתים וביוון וגם באתרי סקי בצרפת הגיע יוני כהנא לדובאי לפגישות עבודה בנושאי תיירות כשרה.

יוני כהנא: "יש כאן הרבה ישראלים. מקבלים אותנו מאד יפה ומכבדים יש כאן הרבה עוצמה  ואני משער שהאמירויות אולי יחליפו את תאילנד אבל לא את יוון וקפריסין. טיילתי בינתיים רק בדובאי אבל הוזמנתי לראס אל-ח'ימה.

לינה וסטפריד מדריכת טיולים – ה"דבר הבא" עבור המטייל הישראלי.

דובאי הוא יעד שיכולנו רק לחלום עליו לפני שנה. אבל ממש בימים אלו החלום הפך למציאות כשעשרות מדריכים, ואנוכי בתוכם, נחתנו בטיסה מסחרית ראשונה של חברת אל על ובטיול המאורגן הראשון, אי פעם כאן, על אדמת העיר דובאי שנמצאת במדינת איחוד האמירויות הערביות.

לינה וסטפריד בדובאי. הכל זהב

מרגע הנחיתה  לא הפסקנו להתפעל ולהשתאות  מהעובדה איך במקום מדברי לוהט, קמה לה עיר מודרנית ששמה לה כדגל, את המילה "הכי". כי כל דבר כאן הוא הכי. המגדל הכי גבוה בעולם, גן הפרחים הכי גדול וצבעוני,  גלגל ענק הכי גדול, הקניון הכי גדול, ואפילו נמצאה כאן טבעת זהב, בשוק הזהב המפורסם, שנחשבת לגדולה מסוגה בעולם.

דובאי מפתיעה בגודלה, חדשנותה. האנשים בה לבביים, אדיבים ולמרבה הפלא כבר שולטים ברזי השפה העברית.

כל אחד ימצא בדובאי את מבוקשו. יש בה מגוון של אטרקציות, למבוגרים, כמו לילדים. יש את דובאי הרומנטית, ויש את דובאי הלילית. בעיר יש שפע מסעדות, בתי קפה, ברים ופאבים. ניתן גם לצאת לסיורי יום מחוץ לעיר, לאמירויות השכנות, כמו שארג'ה, פוג'יירה, בשביל להתחבר לצדדים אחרים שיש לאיחוד האמירויות להציע כמו נופים מדבריים, רכסי הרים, ערים עתיקות שמצביעות על מורשת תרבותית עשירה.

אין שום ספק שאיחוד האמירויות יהפוך להיות ל"דבר הבא" עבור קהל המטיילים הישראלי.

אבישי פריז בדובאי

תערוכת טכנולוגיה  Gitex  בדובאי – אבישי פריז

אבישי פריז, 38 מנתניה, מנכ"ל חברת רונלייט יבואנית מוצרי טכנולוגיה נמצא בדובאי בכנס טכנולוגיה Gitex "לא טיילתי מחוץ לדובאי. אנשים מאוד נחמדים, הכל נקי, מסודר ומאורגן. יש תחושת בטחון בכל מקום

האם דובאי תתחרה בארצות אליהן מעדיפים ישראלים לצאת לנופש?

אבישי פריז: "אני מאמין שהאמירויות יחליפו את טורקיה / יוון וכו' מאחר והטיסה קצרה כ-3 שעות,  מזג אוויר מצויין  (במיוחד בתקופה הזו), שלל אטרקציות, מסעדות מעולות, מלונות ושופינג".

מה קרה לישראלים שנתקעו בשדה התעופה בגלל הויזות?

אבישי פריז:  "לגבי הויזה, הכל עדיין משתנה ברמה יומית ויש כל הזמן עדכונים. עד סוף החודש אמורים לבטל לגמרי את הויזה ואז לא אמורה להיות בעיה. בינתיים זה פשוט מצריך תשלום נוסף"

השארו מעודכנים בדף הפייסבוק של חדשות נתניה

הורידו את האפליקציה החדשה שלנו:
✅לינק הורדה למערכת אנדרואיד: https://bit.ly/32fziut
✅לינק הורדה מחנות אפל: https://apple.co/3hhtF3o

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות