fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חוגגים סוף שנה בדובאי? מה באמת חשוב לדעת לפני שנוחתים באמירויות?

מוטי סבאג מדריך טיולים כבר מארגן לכם קבוצות שייצאו בקרוב לטיולים באמירויות. מטיול ג'יפים במדבר ועד למוזיאון פרארי בדובאי
מסגד שייח' זאיד באבו דאבי | צילום אראל אלסנר

את סוף השנה מקווים ישראלים רבים לחגוג בדובאי. מוטי סבאג  מדריך טיולים כבר מארגן לכם קבוצות שייצאו בקרוב לטיולים באמירויות. לדבריו אבו דאבי היא ירושלים ודובאי היא תל אביב וחשוב שתזכרו את זה.

מיום ה- 26 לחודש פברואר ועד היום מוטי סבאג מקרית השרון שעובד כמדריך טיולים ברחבי הגלובוס נמצא בחל"ת. מוטי לא יושב בטל בחודשים הללו. הוא נמצא כבר באמצע שנת לימודים במכללת מכון וינגייט בקורס מורי דרך בישראל. אבל לא רק. בין לבין מתנדב בעמותת המלאכים של שניר לעזרה לזולת ונתינה וגם לחיילים בודדים.

עם הסכם השלום התארגנו החברות לתכנן טיולים

עם חתימת הסכם השלום הוא חושב קדימה ומתכנן את הטיולים הבאים לאמירויות. כבר סוגר שתי קבוצות מטיילים לאמירויות שהוא עומד בראשן. האחת לתחילת דצמבר והשנייה לסוף דצמבר בחגיגות סוף השנה. הטיולים הם עם החברה הגיאוגרפית ועם חברת מילניום שבשתיהן הוא עובד.

מוטי סבאג הוא מדריך טיולים ברחבי העולם כ- 27 שנים בעיקר ליעדים אקזוטיים וגיאוגרפיים כמו אלסקה, גרינלנד, בהוטן, פטגוניה פרו לפלנד איסלנד ניו זילנד מרוקו ועוד. הוא מצא שמאד מתאים לו במסגרת החל"ת והלימודים להתמחות בטיולים לאמירויות: "מדובר בארצות ערביות שלא היו במצב מלחמה עם ישראל וכאשר יש אינטרס של שלום זה מבטיח. כמו כן כנראה זה יתאים לי במסגרת הלימודים להעדר לשבוע ימים ליעד שאפשר להגדיר אותו כקרוב מאד מרחק כשלוש שעות כמו לרומא למשל. כמובן בכפוף לתחלואה נמוכה מאוד  בישראל ובאמירויות ושרק נשכח כבר מהקורונה".

ניצל את החל"ת ללמוד איסלם והסטוריה של האמירויות

את תקופת הקורונה והסגרים ניצל סבאג, 59 נשוי ואב לארבעה ללמוד איסלם, מזרח תיכון והמפרץ הפרסי. מהתקופה הפרה היסטורית ועד להסכם השלום, עובר על תקופות בהיסטוריה, אתרים ארכיאולוגים בממלכות, נסיכויות ואמירויות שכיום זו מדינה אחת מאוחדת עם שבע אמירויות שיש לה הרבה יותר מה להציע מאשר סוויטות פאר ושופינג בקניוני ענק.

"חמש מתוך האמירויות הן אוטנטיות, עם תרבות ערבית של המפרץ הפרסי, מפרץ עומן בהן שומרים על התרבות הערבית, צניעות ומסורת. השתיים האחרות הן אבו דאבי ודובאי והפרברים שלהם.

אבו דאבי היא המקבילה לירושלים. היא הבירה, עיר יותר דתית שיש בה מסגדים ורשמיות. דובאי היא יותר תל אביב עם מגדלים כולל הגבוה בעולם וקניוני קניות אינסופיים".

השבוע התבשרנו שבעלי דרכון ישראלי לא יצטרכו ויזה להיכנס לאמירויות.

"זה מקל על הכניסה והתהליך כולל קבוצות מטיילים. אני עדיין לא הייתי שם אלא בטיסת ביניים בלבד. טסתי בחברות התעופה שלהם שהן מצויינות".

בקרוב אתה תצא עם שתי קבוצות מטיילים. איזה סוגי טיולים אפשר לעשות באמירויות שהן לא רק קניות ומגדלים עד השמיים?

אפשר לטייל על גמל. מוטי סבאג

"אתחיל בטיול גיאוגרפי מקיף שאיננו רק דובאי ואבו דאבי בלבד. מגיעים איתי לאמירויות לטיול ג'יפים במדבר דיונות וגם לפסגות ההרים ונוף כולל ספארי . שם אנחנו עושים טיול של חצי יום סוג של ספארי במדבר בדיונות האינסופיות. בערב עושים חאפלה במדבר עם מוסיקה ופולקלור בעת שקיעה כולל ארוחת ערב.

טיול אחר הוא לאתרים של אונסקו שהם אתרים ארכיאולוגיים עם היסטוריה בת אלפי שנים של תרבויות מקומיות ונוודי מדבר. כולל הבדואים. וביקור במוזיאון הלאומי ותרבויות האיסלם, בשווקים הענקים והאותנטיים עם גלריות בעיר עתיקה. יש באזור מקומות לצלילה עם שנורקל, אלה נמצאים בגבול עומאן, יש אפשרות לשייט בספינות מפרץ לאורך הפיורדים.

הישראלים מחפשים פאן, רוצים לחגוג בדובאי בילויים וקניות

"אפשרי גם טיול משפחות ליד אבו דאבי יש שם אי בשם 'יאס איילנד' עם אתרים אתגריים של מוזיאון וסימולטור של רכב פרארי, טיול לילדים ונוער בלונה פארק כמו בארצות הברית של האחים וורנר ברוס, עולם המים כמו בדיסני ובמתקן ענק של מקפצות. ויש עוד אטרקציות מיוחדות חדשות שנפתחות ,

ואפשרי גם טיול עצמאי – רק לקנות כרטיס טיסה. טיול לשופינג, לנופש ולקניות בלי קבוצה ובלי מדריך. על המחירים אני יכול להגיד שהם כמו בישראל ולעיתים אף זולים יותר. כמובן בהתאם לשירותי התיירות מפני שיש גם מלונות שבעה כוכבים באלפי דולרים ללילה.

ממה הישראלי צריך לחשוש באמירויות?

כמדריך שטייל עם קבוצות ישראליות גם בארצות ערביות האם יש לך חששות לגבי המשמעת של הישראליים בטיולים לדובאי ולאמירויות. איך זה יראה ומה התוצאות שיכולות לנבוע מהתנהגות לא ראויה?

"כמדריך ישראלי יהודי, אני הכי מפחד מההתנהגות הישראלית הוולגרית, הבורגנית והשכונתית. לפני שמגיעים לאמירויות אנחנו צריכים להפנים לפני שאנחנו עולים על המטוס, שאנחנו הולכים להיות השגרירים הכי טובים של ישראל והעם היהודי. אני פחות דואג בקבוצות המטיילים המאורגנות עם קהלים מבוגרים המודרכות ומלוות על ידי מדריך ישראלי ומדריך מקומי כולל נהג, חממה תיירותית, שלרוב איין בעיות למעט פה ושם. אני כן דואג מאוד מהבודדים, צעירים, פורקי עול, משפחות, וכאלו שלא מכבדים ולא מעניין אותם למעט הם ומה ששילמו והנאתם בלבד ובכל דרך, בפחות התחשבות.  דואג מאלה שלא מכירים את תרבות האיסלאם וערב, כאלו שיתווכחו ויצעקו בשוק או בחנות.  תדעו שאין ויכוחים על מחירים בבתי הכול בו. בשוק אפשר בעדינות".

למה אתה מתכוון?

"כשנוחתים למשל אין להתווכח, אין להיות סאחבק, בלי נשיקות ובלי חיבוקים. להתנהג ברגוע ממש כמו ביפן. שקט ,לכבד, לא לבלוט. דבר חשוב שיש לזכור זה הצניעות והכבוד לאנשים, למקום ולמרחב הציבורי. אסור למשל ללכת חשוף גוף או בגד ים או לא צנוע בלבוש בלובי בבית המלון, אלא רק בים או בבריכה. יש להתלבש בצניעות כשמבקרים במוזיאונים, בחנויות כלבו, במגדלי הבניינים, בנסיעות במונית. אוטובוסים ובכלל בשווקים.

אפשר לחגוג בדובאי, אבל יש לכבד את התרבות

שווה להפנים שיש להתנהג שם כמו בירושלים, כמו בבית כנסת כנסיה ומסגד. לכבד את המקום, היכן שיש איסור עישון או איסור לצלם לא להתחכם. ויש הרבה איסורים שכאלו. יש לקרוא לברר מראש מה כן ומה לא".

לא רחמנים ולא סלחנים

"מי שנתפס למשל בגניבה – הם לא רחמנים ולא סלחנים (וגם ממשלה ופוליטיקה לא יעזרו) יש להזהיר את המטיילים הישראלים על כך כי דובאי ואבו דאבי מרושתות במצלמות בכל מקום בכל חנות בכל פינת רחוב. לעיתים יש גם חיישנים. אין קזינו באמירויות וטוב שכך. אלכוהול מותר רק במסעדות ובבתי אוכל מיוחדים לתיירים. בטח לא ברחוב ובציבורי.

כמו כן כנוהל שגרתי יש לבדוק מראש שאין ולא לקחתם מישראל סמים כל שהם, מריחואנה או תחמושת נשק בטעות בתרמיל הנסיעות. אם יהיו צרות עם הישראלים הם יסגרו את הכניסה. הם יסמנו אותנו כפי שקורה וקרה במדינות אחרות בעולם.

זו מדינה ערבית ויש בה תשעה מיליון עובדים זרים שרובם מארצות מוסלמיות במזרח הרחוק. האם יש מקום לפחד?

"הם בעיקר ערבים סונים ויש קצת שיעים. יש קצת אירנים גולים או עובדים והרבה אחרים שהם לא מקומיים. רק מיליון הם ערבים בני המקום בני השבטים.

קניות ומגדלים צילום מיכאלה ברית

לחגוג בדובאי במקום בטוח שאין פשע

אין מקום לפחד כי כמעט ואין פשע באמירויות. אין סמים, אין רצח ואונס,  העונשים על פשעים כאלה הם מאד מאוד כבדים וטוב שכך. אפשר לומר שהמקום מאד בטוח".

והמחירים?

"כמו בישראל וקצת פחות. מחירים שווים לכיס הישראלי,

כמה עולה טיול של שבוע ימים?

זה תלוי ברמת בתי המלון. יש טיול של החברה הגיאוגרפית מקיף בשלוש אמירויות, הכול כלול ברמת בתי מלון חמישה כוכבים דה לקס במחיר 2,900 דולר. הטיולים נעשים בקפסולה של עד 25 אנשים בלבד.

יש טיול בחברת מילניום תיירות במחיר של 2450 דולר ויש במחיר של 1,850 דולר בהתאם לרמת בתי מלון  חמישה כוכבים או ארבעה כוכבים מבוסס על חצי פנסיון."

מרוקו זנזיבר ושנחאי

"אני חושב שבדצמבר יצאו כנראה עשרות קבוצות מישראל לחגוג בדובאי ובאבו דאבי. ברגע שיהיה חיסון לקורונה יצאו מאות קבוצות לטייל שם.

מהי המדינה הכי קרובה שמזכירה לנו את האמירויות בטיול שלה?

"אני חושב שהכי דומה לה זה מרוקו והסהרה: גמלים ודיונות, שווקים גדולים  ומסגדים. יש מקומות שאני רואה דמיון רב באקזוטיקה שלהם לזנזיבר וטנזניה.

וגם תזכורת לעיר המגדלים המרשימים בשנחאי שבסין שדובאי תזכיר לנו.

ושוב אני חוזר: אבו דאבי היא ירושלים ודובאי היא תל אביב – תזכרו את זה".

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו חדשות נתניה

כבר הורדתם את האפליקציה של חדשות נתניההאפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

להורדה באנדרואיד

להורדה באייפון

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות