fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מסלול המשך טכנולוגי לצעירים עם מוגבלות במכללת אורט הרמלין

תכנית לימודית תלת שנתית לצעירים עם מוגבלות בני 18 – 21 שרוצים לרכוש הסמכה מקצועית טכנולוגית בדגש על התנסות בתעסוקה במהלך ההכשרה.
מכללת הרמלין | צילום אבי מדר

מסלול המשך טכנולוגי לתלמידים עם מוגבלות יפתח במכללת אורט הרמלין בשנת הלימודים הקרובה.  לראשונה בנתניה, נפתחת תכנית לחינוך טכנולוגי לצעירים עם מוגבלות בוגרי י"ב.

לחדשות נתניה נמסר שהתכנית היא פרי יוזמה משותפת המתבססת על שיתוף פעולה בין החינוך המיוחד והחינוך הטכנולוגי במשרד החינוך. זה נעשה באמצעות מכללת אורט הרמלין בהובלתה של מנהלת המכללה,  ד"ר אריאל חורין.   כמו כן בשיתוף האגף לחינוך מיוחד במינהל החינוך העירוני ומתי"א נתניה. בשיתוף משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים, ג'וינט ישראל, קרנות הביטוח הלאומי, אלווין ישראל, רשת עתיד ועמותת גוונים.

"מגמה לעתיד" היא תכנית לימודית תלת שנתית לצעירים עם מוגבלות בני 18 – 21 שרוצים לרכוש הסמכה מקצועית טכנולוגית בדגש על התנסות בתעסוקה במהלך ההכשרה.

אסתי יוסף, מנהלת האגף לחינוך מיוחד בעירייה לחדשות נתניה:  "התכנית תארך שלוש שנים. מטרותיה: הן פיתוח מסוגלות תעסוקתית ולימודים לקראת הסמכה. המשתתפים ייהנו ממעטפת עשירה של אנשי מקצוע ומתכנית מגוונת הכוללת לימודים עיוניים. כולל סדנאות, עבודה פרטנית, סיורים, קורסים והתנסות בעבודה. הכנה לשירות משמעותי וסדנאות עם הורים. הלימודים יפתחו בחודש ספטמבר השנה ויוצעו בהן שתי מגמות לימוד טכנולוגיות לבחירה. מערכות תקשוב בהתמחות יישומים גרפיים וכן מגמת מערכות צילום ועריכה.

לתכנית מסלול המשך טכנולוגי. מוזמנים להירשם תלמידים עם צרכים מיוחדים הלומדים השנה בכיתה יב'. כאלה שלמדו בתכנית שילוב, בכיתת חינוך מיוחד או בבית ספר לחינוך מיוחד ועמדו בהצלחה (ציון עובר) בשני מקצועות ליבה. כמו כן יעברו המועמדים תהליכי מיון נוספים.

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר ציינה כי במסגרת מדיניות העירייה בנושא, פועל מינהל החינוך, בראשותה של טובה דולב למען הרחבת המענים לתלמידים עם צרכים מיוחדים בתחום הקוגנטיבי והריגשי וההכנה לחיים עצמאיים. כך למשל נפתחו השנה  3 מוסדות בעיר לתלמידים בעלי זכאות לחינוך מיוחד ובשנה הבאה צפויים להיפתח מסגרות נוספות עפ"י צרכי התלמידים, בדגש על התאמת מסגרות במוסדות החינוך החרדי.

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות