fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכת דם ופגרי עופות בנחל אלכסנדר מכון השפכים קורס

הרשות הפלשתינית מזרימה לנחלי המועצה האזורית עמק חפר דם ופגרי עופות קיימת סכנת גלישת שפכים ועומס קשה העלול לגרום לזיהום סביבתי קשה
דם ופגרי עופות | נחל אלכסנדר

דם ופגרי עופות בנחל אלכסנדר ומכון השפכים קורס. זה קורה בימים אלה כמו בכל שנה בתקופת הרמאדן כאשר הרשות הפלשתינית מזרימה לנחלי המועצה האזורית עמק חפר שפכי משחטות, דם ופגרי עופות ומכון טיהור השפכים (מט"ש) עומד לפני קריסה. קיימת סכנת גלישת שפכים ועומס קשה העלול לגרום לזיהום סביבתי שיגרום נזק עצום לכל הסביבה, שטחי החקלאות והמגורים ויגיע גם לים.

בגלל הזנחת הממשלה בהקמת מכון טיהור שפכים בעמק חפר נוצר מצב החוזר על עצמו בכל שנה כאשר מכת דם ופגרים בנחל אלכסנדר היא תופעה שחוזרת על עצמה בכל שנה

ניר פפאי סמנכ"ל טבע וסביבה בחברה להגנת הטבע: "הרשויות מתעלמות, אנחנו קוראים לשר אלקין לכנס דיון חרום בנושא. לא יתכן שבשנת 2020 ימשיך דם לזרום ולזהם נחלים במיוחד בימים אלה של קורונה".

במכתב שהופנה אל השר אלקין כותבת ראשת המועצה עמק חפר ד"ר גלית שאול:

"קצת לפני ערב פסח התש"ף,  בעת שאנו מצויים במשבר קשה של קורונה הפוגע בכל תחומי חיינו, אנו מוצאים עצמנו גם מול משבר קשה נוסף: מכת דם ופגרי עופות הזורמים בנחלי עמק חפר אל הים ומציפים את השטחים מסביב. כל אלו מגיעים הישר מהרשות הפלשתינית שמזרימה לנחלי המועצה האזורית עמק חפר  שפכי משחטות, דם, חלקי בהמות ופגרי עופות.

אנו עומדים בפני הפסחא, הרמאדן וחג הקורבן. מה שקורה כעת עלול להיות הפרומו של אסון סביבתי גדול עוד יותר! מכון טיהור השפכים לטיפול בשפכי הפלשתינים שפועל בעמק חפר, עומד לפני קריסה.

נושא המט"ש נמצא בדיונים מול ממשלת ישראל כבר שנים אולם הממשלה לא מסיימת כל זאת לפיתרון נאות של בניית מט"ש אשר יכול להתמודד עם המציאות הקיימת כאן.

מגיפת הקורונה מוכיחה לנו מעל לכל ספק כי מה שמתחיל במחוז אחד קטן יכול להפיל עולם שלם.

אני פונה אליך השר זאב אלקין ומבקשת בכל לשון של בקשה לפעול  מיידית לתקצוב תכנית חירום דחופה ובמקביל, לפעול לתקצוב מט"ש חדיש ומודרני, אשר יקום בהקדם בהיקף המותאם לעומס הקשה המגיע אלינו מהרשות הפלשתינית, כפי שתוכנן כבר לפני שנים רבות. האסון הסביבתי הקשה מאיים על עמק חפר ותושביו. יכול להיות שהרבה מעבר לעמק עצמו, ויהיה בכייה לדורות".

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות