fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחלקות: קידום נוער וביקור סדיר במינהל החינוך – אוחדו

מטרת האיחוד היא להמשיך ולצמצם את מימדי הנשירה בעיר. תוך קידום נוער. לתת יד לכל המשפחות, ילדים ובני נוער, עד לסיום מוצלח של לימודיהם והגיוס לצה"ל.
התכנסות ראשונה של עובדי האגף

מחלקות: קידום נוער וביקור סדיר במינהל החינוך – אוחדו. היעד: המשך צמצום מימדי הנשירה ממוסדות החינוך העומדים כיום על 0.6%. כאשר הממוצע הארצי עומד על  – 1.5%. בנתניה נלחמים על כל תלמיד.

מטרת האיחוד היא להמשיך ולצמצם את מימדי הנשירה בעיר. לתת יד לכל המשפחות, ילדים ובני נוער, שצריכים להשתלב בדרך מיטבית במערך החינוכי בעיר. וזאת עד לסיום מוצלח של לימודיהם  וגיוס לצה"ל ובכלל.

האגף מעניק מענה לילדים ונוער המתמודדים עם קשיים בתפקוד היום יומי בבית הספר. ילדים וצעירים שיכולים וצריכים להצליח וזקוקים לליווי נוסף של המערכת.

טובה דולב, ראש מינהל החינוך  ציינה כי מערכת החינוך נלחמת על כל תלמיד בעיר ועושה כל מאמץ כדי לצמצם את מימדי הנשירה ממערכת החינוך.

האגף בראשותו של איתן בר לב  כולל מערך של  קציני ביקור סדיר ועובדי קידום נוער. שעובדים יחד עם  מערך החינוך הפורמאלי ומשולבים בתוכו. תפקידם הוא לאתר וללוות תלמידים בסכנת נשירה ממערכות חינוכיות. וזאת תוך קידום זכותו של כל תלמיד ללמוד במסגרת שתאפשר לו לממש באופן מיטבי את הפוטנציאל האישי שלו .

קידום נוער ומניעת נשירה

בנוסף, האגף כולל רשת של מועדוני נוער, המהווה מוקד משיכה לבני נוער בסיכון ובכלל. המועדונים מהווים מרחב מוגן המאפשר יצירת קשרים איכותיים עם אנשי הצוות ונערים בני גילם.

לדברי בר לב, המועדון מאפשר מקום לפעילות קבוצתית, לשיח אישי ולפעילות חינוכית וערכית.  כל נער ונערה מקבלים במועדון תחושה שהם ראויים לטוב ביותר. שיש מי שמאמין בהם. ביכולות שלהם ובכוחם להשתלב בסביבה חברתית לגיטימית ולמצוא מענה לצרכיהם. המועדונים פועלים לחיזוק תחושת השייכות. הזהות והמסוגלות בקרב באי המועדון. בנוסף לפעילות בתוך המועדון מקיימים עובדי הנוער במקום סיורים בשכונה בה הוא ממוקם. וזאת ליצירת קשר משמעותי עם בני נוער נוספים.

כמו כן, האגף כולל מערך של שלושה מרכזי היל"ה לתלמידים שנשרו ממערכת החינוכית. בהם מקבלים הנערים והנערות הזדמנות נוספת ללמוד ולקבל השכלה של 10-12 שנות לימוד. לכל נערה ונער נבנית תכנית לימודים אישית, המתאימה לרצונותיו/יה וליכולותיו/ה. הלימודים מתקיימים בכל שעות היום. בקבוצות קטנות ובדגש על יחס אישי. בנוסף מתקיימות מגמות שונות. שהן קורסים ייחודיים ברמה מקצועית. מעיצוב שיער דרך תיקון טלפונים ניידים. התקנת מצלמות אבטחה ועוד. מסגרת אחת מיועדת לציבור הכללי. השנייה לנוער מרקע חרדי והשלישית לנערות.  המסגרות גם מלוות את הנערים והנערות במקרה הצורך למציאת מקומות עבודה מתאימים. כמו בחברת בזק ואחרות.

יודגש כי בשנת הלימודים הבאה בכל בתי הספר התיכוניים בעיר ימצא עובד קידום נוער. כאשר תפקידו כאמור לאתר, ליצור קשר וללוות תלמידים ותלמידות. לחזק את המוטיבציה של אותו תלמיד ואת תחושת המסוגלות. כל זה נעשה בתיאום עם בית הספר ובשיתוף פעולה עם המשפחות.

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות