fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה מדאיג את ההורים כשהילדים הולכים לבית הספר? רופא הילדים עונה

ד"ר שמואל ריגלר: עם תחילת שנת הלימודים כשהילדים פוגשים ילדים, בלי מסכות, שמירת מרחק לא נשמרת הצפי הוא שרמת התחלואה תעלה בימים הקרובים.
ד"ר שמואל ריגלר צילום הכללית

ד"ר שמואל ריגלר רופא ילדים של קופת חולים כללית עונה על שאלות של הורים מודאגים בימי קורונה.

עם תחילת שנת הלימודים כשהילדים פוגשים ילדים, בלי מסכות, שמירת מרחק לא נשמרת הצפי הוא שרמת התחלואה תעלה בימים הקרובים.

ד"ר שמואל ריגלר, מומחה ברפואת ילדים ממרפאת פולג עיר ימים

מה השאלות הכי נשאלות על ידי ההורים בעת הזאת בתקווה להקל קצת על הבלבול והמתח.  ד"ר שמואל ריגלר, מומחה ברפואת ילדים ממרפאת פולג עיר ימים  – נתניה  ורכז רפואת ילדים מחוז שרון שומרון עונה על שאלות של ההורים עם תחילת שנת הלימודים.

מתי להשאיר את הילד בבית?

ככלל חשוב תמיד לזכור שילד חולה נשאר בבית. זה תמיד זה היה נכון, וכעת ההקפדה על כלל זה חשובה עוד יותר.

המדדים שאנו מגדירים לילד חולה הם: חום מעל 38, שיעול, כאבי גרון, שילשולים ודלקות עיניים.

מתי יש צורך בבדיקת קורונה?

ההחלטה על לקיחת משטח לקורונה היא החלטה רפואית בהתאם להנחיות משרד הבריאות ולשיקול דעת הרופא. יש לעדכן את הרופא על תסמינים חשודים לקורונה ועל חשיפה לחולה מאומת.

הילד שלי נמצא חיובי לקורונה, מה עכשיו?

תוצאה חיובית לבדיקת קורונה  תשנה את  מהלך הטיפול, צמצום  החשיפה ובהתאם לסובבים ובעיקר קבוצות בסיכון. במידה והילד נמצא חיובי לקורונה הוא עובר למעקב על ידי הרופא המטפל, באופן טלפוני והמשך הטיפול נקבע על פי מצבו. לשמחתנו לאור הידוע עד כה והניסיון שנצבר תחלואה בקרב ילדים היא קלה ברובה ,ונדירים המקרים המצריכים אשפוז. הילד ובני הבית ישמרו על כללי הבידוד בהתאם להוראות, ובני משפחה נוספים הגרים עם הילד (בדרך כלל הורים ואחים) ישלחו גם הם להידגם לקורונה.

האם ילדים נדבקים בקלות?

הקורונה היא מחלה שאנו לומדים עליה כל הזמן ומהמחקרים האחרונים אנו למדים שילדים נדבקים פחות ביחס לאחוז הנדבקים מכלל האוכלוסייה, ובמידה והם נדבקו רוב הילדים עוברים את המחלה בצורה קלה יותר.

איך להפחית את הסיכון להדבקות בקורונה?

הכללים הפשוטים שכולנו מכירים הם הטובים ביותר למניעת הדבקות:

מסיכה, ריחוק פיסי  ככל האפשר, הימנעות מהתקהלויות ומפגשים רבי משתתפים (מסיבות בבתים ובכלל) , היגיינה עקבית של שטיפת ידיים ושימוש באלכוג'ל. עם ההגעה הביתה מהמסגרת החינוכית יש לשטוף ידיים מיד ואף להחליף בגדים.

לשאלה האם מחלים מקורונה חשוף להדבקות בשנית אין לד"ר שמואל ריגלר תשובה: "איננו יודעים עדין בוודאות אם ניתן להידבק שנית ולכן גם המחלים מקורונה מחויב בשמירת כללי ההתמגנות".

ילדים שחייבים לעטות מסכה במסגרת החינוך הם  ילדים מגיל 6 שנים "זה קשה, אך מחויב לאור הרצון לשמירת בריאותם של הילדים והצוות החינוך".

באיזה מצבים רצוי לבוא למרפאה?

ד"ר שמואל ריגלר: לפני הגעה למרפאה ובעיקר במצב של תסמיני קורונה או חשד לקורונה יש לצור קשר טלפוני או דרך שירותי האון-ליין של כללית. כללית מציעה שירות רופא ילדים און ליין מהשעה 16:00 ועד 23:00 וגם בסופי שבוע, אליו ניתן להתחבר דרך האתר או האפליקציה. כיום גם ניתן לקבוע תור טלפוני/וידאו עם רופא הילדים במרפאה או לשלוח מייל למשרד. הרופא יפעיל שיקול דעת וינחה את ההורים כיצד יש לנהוג ואם יש צורך בבדיקה גופנית במרפאה.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות