fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ליאיר טייב קרה נס. הוא קיבל תרופה נסיונית נגד קורונה: "אחרי שעתיים הבנתי שאני נשאר בחיים"

"הרופא, פרופסור דרור מבורך, אמר לי שאם לא הייתי מקבל את התרופה בשבת כנראה שביום שלישי כבר לא הייתי בין החיים."
יאיר טייב בבית החולים הדסה. צילום יאיר

יאיר טייב מפקח בניה מכפר יונה, בן 49 ואב לחמש בנות חלה בקורונה. לאחר שמצבו הדרדר הוא הובהל לבית החולים הדסה עין כרם. כשהיה במצב קריטי הציעו לו להשתתף בקבוצת ניסוי ולקבל תרופה ניסיונית נגד קורונה. אחרי ארבע שעות מקבלת התרופה יאיר התיישב על המיטה, נגע בעצמו כדי להאמין שזה מציאותי. כשאחיו שלח לו הודעה בוואטס אפ ושאל לשלומו הוא הפתיע אותו וענה לו בשיחת וידאו. "זה היה כמו לחזור מהעולם הבא". הוא מספר לחדשות נתניה דיגיטל.

ביום שלישי לפני שבועיים בדיוק יאיר הרגיש כאבים ברגליים ותחושה מוזרה בראש. "לא הבנתי מה אני מרגיש. כאילו שמשהו הולך לי בתוך הראש. הבנתי שאני צריך לעשות מיד בדיקת קורונה ואכן נמצאתי חיובי.  הייתי שבוע בבידוד בביתי, הרגשתי ממש לא טוב. החום עלה והיו לי הזיות. שעול מטריד וחזק הציק לי. הובהלתי בניידת של מד"א לבית החולים לניאדו. עשו לי בדיקות ושחררו אותי הביתה ביום ראשון לפני שבוע. בשני בבוקר עלה לי החום, הסטורציה ירדה, השעול היה מטורף והרגשתי שאני נחנק".

יאיר הובהל באמבולנס של מד"א לבית החולים הדסה עין כרם: "קבלתי שם טיפול בנוגדנים. זה לא עזר. המצב שלי הדרדר במהירות והייתי במצב של לקראת הנשמה. בבית החולים ביקשו אישור כדי לתת לי את התרופה הניסיונית. הרופא פרופסור דרור מבורך אמר לי מאוחר יותר שאם לא הייתי מקבל את התרופה בשבת כנראה שביום שלישי כבר לא הייתי בין החיים."

את התרופה הניסיונית נתנו ליאיר בוריד במשך ארבע שעות. "שכבתי במצב קשה במשל ארבע שעות כשאני לבד בחדר. לא פחדתי לרגע מהתרופה. סמכתי על הרופאים. לי לא היה מה להפסיד. אחרי שעתיים הרגשתי משהו מוזר בגוף. בדקתי את עצמי וראיתי שאני יכול להזיז את הרגליים. החום היה עדיין גבוה מאד".

יאיר טייב בהדסה. צילום באדיבות יאיר טייב

יאיר טייב לא חשש מהתרופה הניסיונית

"במצב שבו הייתי הסכמתי שיעשו לי הכל. התבקשתי לחתום על מסמכים והלכתי על זה בלי להסס". אחרי שעתיים של עירוי התרופה בוריד יאיר התחיל להבין שמשהו קורה לגוף שלו: "הבנתי שאני נשאר בחיים. הרגשתי שהעולם מתהפך. יצאתי מסכנת חיים. אחרי 15 דקות ניסיתי להתיישב על המיטה עם הגב אל הקיר. הייתי לבד בחדר. הפסקתי להשתעל. כמה שזה היה טוב – זה היה מפחיד. לא הבנתי מה קורה. ישבתי חצי שעה וחשבתי איך אני מספר על הנס הזה למשפחה".

בני המשפחה של יאיר טייב ראו אותו במצב קריטי ברגע שרק התחיל לקבל את התרופה: "אחי דוד שלח לי הודעה ושאל אותי בוואטס אפ מה קורה. אמרתי לעצמי שאני לא אענה לו מיד אלא אתקשר אליו בוידאו שיראה בעצמו את הנס שקרה לי".

בשיחת הוידאו דוד ראה את אחיו יאיר וחשב שהוא עומד על הרגליים: "אני לא מאמין. איפה אתה?" הוא אמר לי. כשעניתי לו שסיימתי לקבל את התרופה ואני מרגיש טוב – הוא נדבק את הספה וכל המשפחה היתה בהלם. זה היה מרגש".

כל זה קרה בשבת האחרונה בבית החולים הדסה עין כרם. אתמול (יום שלישי) יאיר עזב את בית החולים לביתו בכפר יונה כשהוא נעזר עדיין בחמצן: "עזבתי כשאני הולך על הרגליים. אני מרגיש שקיבלתי תרופת קסמים".

יאיר עשה בדיקת קורונה ויצא שלילי: "הריאות שלי נפגעו. אני נעזר בחמצן אבל לומד ומתרגל להשתחרר מזה".

יאיר טייב והילדות. צילום באדיבות יאיר טייב

הטיפול בתרופה הניסיונית מיועד להינתן לחולה ולמנוע חיבור למכונת הנשמה.

"ביום שישי הגבירו את רמת החמצן שניתן לי וכשהמצב החמיר ונעשה קריטי ושקלו לחבר אותי למכונת הנשמה – קיבלו את האישור לתת לי את התרופה הניסיונית."

ספר איך הרגשת בהדסה לפני שנתנו לך את התרופה.

"אני חושב שלא ישנתי כמה ימים. פחדתי לעצום עיניים שמא לא אתעורר. הצוות שאל אותי כמה פעמים למה אני לא נרדם. היו בסביבתי חולים שמתוך חום גבוה דיברו מתוך הזיות. המשפחה לא היתה איתי, אף אחד לא היה לצידי ופחדתי שכל רגע יקרה לי משהו".

מילת סכום שלך על התרופה.

"התרופה היא המצאה גאונית לפחות כמו החיסון. אני קורא לכולם להתחסן. אני לא הססתי לקחת תרופה בשלבי ניסיון. המחלה קשה שווה להתחסן ולחיות".

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן  *

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות