fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כתב אישום למיכאל זייצב מנתניה, 23, על סחר בתוכנה פלילית לקבלת כופר

תוכנת הכופר מצפינה קבצים במחשב. כדי לנטרל אותה, צריך הקרבן לשלם כסף. והרבה.
אילוסטרציה (PantherMedia)
אילוסטרציה (PantherMedia)

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, הגישה לפני זמן קצר כתב אישום לבית משפט השלום בנתניה. נגד מיכאל זייצב, תושב העיר, בן 23. בגין סחר בתוכנת כופר (Ransomware) בטלגרם. וכן  בגין עבירות נוספות, של סחר בסמים והחזקת כלים לשם מסחר בסמים. ובנוסף, גם אחזקתם של שטרות מזויפים.

תשלום בביטקוין לשוטר סמוי

כתב האישום נגד מיכאל זייצב, הוגש על ידי עו"ד עמוס איתן. ולפיו, הרי שבמהלך החודשים דצמבר 2020 וינואר 2021, הפעילה יחידת הסייבר בלהב 433 שבמשטרת ישראל שוטר סמוי. שמטרתו הייתה לנהל קשר עם סוחרים בתוכנות כופר, ובתוכנות בלתי-חוקיות אחרות בטלגרם. ובעקבות זאת, נוצר קשר בין השוטר הסמוי לבין הנאשם. ובאמצעותו, למעשה, עלה בידי המשטרה להוכיח שתי מכירות של תוכנת הכופר. בתמורה ל-500 דולר אמריקני לכל עסקה כזאת. התשלום על התוכנות ,הועבר לידי הנאשם בביטקוין. לבקשתו. וזאת, על מנת להסוות את זהותו כמקבל התשלום.

תוכנת הכופר שנמכרה על-ידי הנאשם, אפשרה למעשה ליצור קובץ הצפנה. אשר יישלח לקורבן הפוטנציאלי. ולאחר פתיחת הקובץ, יוצפנו כלל הקבצים במחשבו של הקורבן. עד לקבלת מפתח ההצפנה- מטעמו של התוקף.

התוכנה אפשרה גם לבחור אילו סוגי קבצים יוצפנו במחשבו של הקורבן. ויצרה באופן אוטומטי מכתב כופר, בכל אחת ואחת מתיקיותיו של הקורבן במחשב. במהלך ההתכתבות של השוטר הסמוי עם הנאשם, הבהיר הנאשם לשוטר הסמוי כי התוכנה הנמכרת יכולה להצפין בצורה חזקה, את הקבצים במחשבו של הקורבן. כך שהוא לא יוכל לפתוח את הקבצים, מבלי לקבל את מפתח ההצפנה שלהם. מידי התוקף.

בנוסף לתוכנת הכופר, הציע הנאשם למכירה- סמים. בקבוצות שונות בטלגרם. ובנוסף , גם מכר במספר הזדמנויות קנאביס. והחזיק בביתו סמים, בכמות שלא לצריכה עצמית. ובנוסף, גם כלים המשמשים להכנת סמים מסוכנים ושטרות מזויפים. בהיקף של 6,400 ש"ח.

עם הגשת כתב האישום, הוגשה גם בקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

במחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, מדגישים כי פעילות השוטר הסמוי- הצליחה להאיר בזרקור. על פעילות המכירה והקנייה של תוכנות כופר בטלגרם. פעילות, שחשיפתה קשה באופן מיוחד. לנוכח העובדה, שהחשודים פועלים באמצעים שונים. להסוואת זהותם, וכן להסוואת התשלומים שהם מקבלים, בתמורה לפעילות האסורה.

 

 

 

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות