fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יוזמה חדשה: קורקינטים חשמליים שיתופיים בנתניה. וזה לא הולך לקרות השנה

לפי נתוני עמותת אור ירוק, 70 אחוזים מרוכבי הקורקינטים והאופניים החשמליים בנתניה, ללא קסדות. בנתניה מתכוננים לרגולציה
רוכב קורקינט חשמלי נפצע קשה. זירת התאונה | צילום: איחוד הצלה
רוכב קורקינט חשמלי נפצע קשה. זירת התאונה | צילום: איחוד הצלה

 

לאחרונה, מקדם סגן ומ"מ ראש עיריית נתניה, אלי דלל. יוזמה חדשה. של קורקינטים חשמליים בהשכרה, ככלי רכב שיתופיים בחסות העירייה.  ממש כמו בתל אביב. אלא שמנגד, מדובר מדובר במפגע עירוני. שהפך למטרד של ממש בתל אביב. ויש לשער, או אולי לחשוש- שאם יוכנס רשמית לנתניה, יהווה מטרד גם כאן.

רק לפני מספר ימים פורסמה כאן, באתר של חדשות נתניה, כתבה מדאיגה. על נהגת, שממש מול עיניה נכנסו שני רוכבי אופניים חשמליים לתוך צומת מרומזר, באור אדום. ורק בנס, לא אירעה במקום תאונה.

ואם לא די בכך, הרי שעמותת אור ירוק פרסמה אך לפני מספר חודשים נתונים מדאיגים. לפיהם 70% מרוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים בנתניה, לא חבשו קסדה במהלך הרכיבה. בשעת התצפיות שנערכו עליהם בעיר. ועוד:

  • 46% נצפו רוכבים, נצפו על המדרכה. בניגוד לחוק.
  • 12% מהרוכבים הרכיבו נוסע נוסף.
  • 78% מהרוכבים לא צייתו לתמרורים ורמזורים.
  • 13% מהרוכבים התעסקו בטלפון הסלולארי במהלך הרכיבה.

הסדרת הרישוי

אלא שסגן ומ"מ ראש העיר, אלי דלל, לא מתרגש מהנתונים.  ואומר שעדיין רחוקה הדרך, עד שיקרום הפרוייקט עור וגידים.

"רק השבוע, ישבתי עם הנהגת ההורים העירונית בעניין זה", הוא אומר בראיון לחדשות נתניה. "לפני שבע או שמונה שנים, לא הייתה הגבלה של גיל בכלל, על קורקינטים ואופניים חשמליים. ובימים אלה, הנושא הולך ותופס תאוצה. ובמקביל, גם רגולציה. מדובר בכלי שהוא ירוק ומצויין. צריך רק לייצר את התנאים, כדי שהרכיבה עליו- תהיה בטוחה. אני, היום, גם לא קובע אם הכלי הזה יהיה קיים או לא. שהרי הוא קיים ומשתמשים בו. אני בסך הכל רוצה להסדיר את השימוש בכלי הזה, ככלי שיתופי. מדובר בתחבורה ציבורית משלימה. ואני לא רציתי להכניס את השימוש בקורקינטים החשמליים לנתניה, כל עוד אין פתרון לעניין הקסדות. שעכשיו כבר חייבים בחבישתן, על פי חוק. בנוסף, אני מעוניין לבצע הסדרה נאותה של השימוש בהם. ובשנה הקרובה, זה לא יקרה. כי צריך להיות רישוי לכלי הרכב הזה, וגם מספר. כלומר: שתהיה רגולציה. ומדובר בתהליך. וגם צריך שיהיה פיקוח והגבלה של גיל לשימוש בקורקינטים החשמליים. היום, כל אחד יכול לקנות קורקינט. ולרכב עליו, מגיל 16. בקורקונטים השיתופיים, הגבלת הגיל שלנו בנתניה תהיה מגיל 18. וכך צריך להיות.  ובנוסף, היום, גם אין בעיר נתניה מספיק תשתיות לרוכבי אופניים. אנחנו עומדים להגיע, בחמש השנים הקרובות, ל-100 קילומטרים של שבילי אופניים. במסגרת הפרוייקט "מהיר בעיר". ולכן, צריך גם השלמה של התחבורה הציבורית. וכאן בדיוק, נכנסים הקורקינטים החשמליים. אז יש עוד זמן ויש דברים להסדיר. ובסוף-זה יקרה. אנחנו בוחנים את העניין".

 

 

לעדכונים נוספים בחדשות נתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן*

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות