fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדש בעמק חפר. מזמינים נסיעה באוטובוס לתחנות הרכבת, מרכזי תעסוקה – באפליקציה

לאחר 3 חודשי ניסיון יופעל השירות הגמיש באופן בלעדי וללא שירות התחבורה הציבורית הסדירה, הפועלת בלוח זמנים ומסלולים קבועים.
קוויקר תחבורה ציבורית גמישה בעמק חפר

משרד התחבורה וחברת "קווים" יפעילו בשבוע הבא בעמק חפר שירות לתחבורה ציבורית גמישה בשם Quicker. שירות חדש שיאפשר לתושבי האזור להזמין נסיעות באוטובוס, בזמן ובמקום שנוח להם. וזאת תוך חישוב המסלול המהיר והיעיל ביותר, מתחנות האיסוף אל היעד המבוקש.

השירות החדש הוא פרי שיתוף פעולה בין הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה והמועצות האזוריות עמק חפר ולב השרון. המרחב הכפרי מאופיין כיום בתדירות נמוכה של אוטובוסים ובהיענות נמוכה לשימוש בתחבורה ציבורית תוך העדפה לשימוש ברכב פרטי.

השירות צפוי לשרת כ-67 אלף תושבים, המתגוררים באזור. במסגרת השירות, הנוסעים יתבקשו להזמין את הנסיעה מראש באמצעות אפליקציית Moovit. או במוקד השירות הטלפוני *2060. שירות Quicker יאפשר לתושבי עמק חפר להזמין בין היתר נסיעות בשעות הבוקר העמוסות ליעדים מרכזיים באיזור. לתחנת הרכבת חדרה, פארק תעשיות עמק חפר, מרכז אקדמי רופין, תחנה מרכזית נתניה, תחנת רכבת נתניה, צומת השרון ובת חפר.

שרות לתחבורה ציבורית ניתן על פי ביקוש והיצע.

את הנסיעה ניתן להזמין עד 24 שעות מראש. באזורי הביקוש מומלץ להזמין לפחות 3 שעות מראש. השירות ניתן על פי ביקוש והיצע. כך שניתן יהיה להגיע באמצעותו גם ליישובי עמק חפר. ולמעשה לכל יעד בעמק שתבחרו. על פי ההיצע והביקוש, כשבשעות העומס תינתן עדיפות ליעדים המרכזיים.

השירות יופעל בימי ראשון עד חמישי בין השעות 05:30 בבוקר ועד 23:00 בלילה. בימי שישי מהשעה 05:30 בבוקר ועד שעה לפני כניסת השבת.  ובמוצ"ש שעה אחרי צאת השבת ועד 23:00 בלילה. תעריפי הנסיעה יעמדו על 7 שקלים לנסיעה של עד 15 קילומטר ו-10 שקלים מעל 15 קילומטר.

התשלום יתבצע באמצעות כרטיס רב קו או באפליקציות התשלום בתחבורה ציבורית.

המערכת תשלח מסרון עם פרטי הנסיעה המדויקים

כדי להשתמש בשירות על הנוסעים להירשם ל-Quicker באופן חד פעמי דרך אפליקציית Moovit. לאחר הרישום יש לבחור את מועד היציאה או ההגעה הרצויים. המערכת תציע לנוסעים שעה ותחנה לאיסוף תוך התחשבות בעומסי התנועה. האיסוף וההורדה מתחנות אוטובוס מורשות בלבד.

לקראת מועד הנסיעה, המערכת תשלח מסרון עם פרטי הנסיעה המדויקים. ניתן יהיה לעקוב בזמן אמת אחר מיקומו של המיניבוס של Quicker. המיניבוס ימתין לנוסע בתחנה עד דקה בלבד, בכדי לא לעכב את הנוסעים האחרים.

בשלב הראשון יופעל השירות כפיילוט במקביל לשרות הקיים. במטרה לשפר את רמת השירות, להגדיל את מספר הנוסעים ולבחון את שביעות הרצון מהמיזם.  ב-1 בספטמבר, יופעל השירות הגמיש באופן בלעדי וללא שירות התחבורה הציבורית הסדירה, הפועלת בלוח זמנים ומסלולים קבועים.

ד"ר גלית שאול, ראשת מועצת עמק חפר: "אני מאמינה שהשירות החדש מבשר מהפכת תחבורה אמיתית בעמק חפר ובמרחב הכפרי בכלל. מהפכה, שתהפוך את הנגישות של תושבי העמק – בין היישובים ומחוצה להם – להרבה יותר פשוטה, יעילה ומהירה. כזכור, השקנו לפני כשנה את "קווי חפר" שהחל בהצלחה רבה והופסק לצערנו בעקבות הקורונה. השירות החדש של חברת 'קווים' הוא שדרוג של 'קווי חפר'. הוא מבוסס גם על המסקנות שלנו מתקופת הפעלתו. אני מקווה ומאמינה כי ייעשה בקווים שימוש רב. יש לכך חשיבות גם לגבי עתידם. השנה הראשונה מוגדרת כפיילוט, ולאחריה יוחלט אם להמשיך את השירות".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות