fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הרומן החדש של אשת האופנובנק

הוא מורה ללשון. דרך פגם בלשון עצמה יש גילוי מפתיע של אבהות
יסמין מרחב ורוני ליבוביץ האופנובנק. צילום יסמין מרחב

תכירו את יסמין מרחב, 62 שהוציאה בחודש שעבר רומן חדש  בשם "משחקי לשון" שעלילתו מתרחשת בנתניה בשנות השבעים.

היא אמא לבת, עברה שלוש מערכות נישואין וכיום נשואה לרוני ליבוביץ המוכר  כ"האופנובנק".

הסופרת  יסמין מרחב, יודעת להקשיב. היא הקשיבה שנים רבות לסיפורים על חייהם של אחרים. בעצמה התנסתה בחוויות רבות. בהם שלושה מעגלי נישואין וילדה אחת. ועתה הכול מתנקז לרומן המתרחש בשנות השבעים של המאה ה-20 ולארבע דמויות – קובי, מלכה, נטע ונעמי.

יסמין מרחב: הספר מבוסס דמויות אמיתיות אך לא אוטוביוגרפי

לחדשות נתניה היא מספרת על ילדותה בעיר: "אני גדלתי בנתניה. למדתי בבתי הספר ביאליק וטשרניחובסקי. בגיל 22 עזבתי את העיר ואמי גרה עדיין בכיכר העצמאות".

כמי שגדלה במרכז העיר נתניה בשנות השבעים היא מזכירה דמויות שרבים מבני העיר זוכרים. "הספר מבוסס על דמויות שהכרתי אבל הוא איננו אוטוביוגרפי".

לקובי בן דרור, כוכב הרומן, היו כוונות טובות. אך לחיים היו כוונות משלהם. איך השתבשו חייו של המורה ללשון.  איך השפיעה הלשון על הנשים בחייו. כל דמות מתארת את הסיפור מנקודת מבטה. מאפשרת לקורא להציץ לחדר המיטות. לחטאים הקטנים והגדולים בחייה, ולעיתים גם לפגוש את העונש.

"שש שנים שאני מתעורר ליד מלכה, באותה דירה בקומת הקרקע בנתניה, ברחוב שאף אחד לא יזכור אם יעבור שם בטעות או שלא. רחוב כזה שלא שייך לצפון היוקרתי של העיר או לדרום המכוסה שיכונים, ואפילו לא למרכז הבורגני, אלא סתם רחוב במקום לא קשור, שיש בו אנשים שאינם קשורים לכלום ושרוב התושבים לא זוכרים את שמו או היכן הוא בדיוק. מתעורר בבניין אפור בן שלוש קומות, שתי כניסות, עם טיח שכבר התקלף, חתולים בחצר ומקלט שממנו נודף ריח טחב ועגלות של תינוקות שגדלו ולמדו כבר לרוץ".

יסמין מרחב היא פרסומאית ותיקה. בעלת משרד הפרסום ״באומן בר ריבנאי אקספרט״. למדה מנהל עסקים ופרסום במכללה למנהל. הספר שלה מספר על קובי בן דרור, מורה בתיכון בנתניה. על מלכה אשתו שהיא בת למשפחת יהלומנים בעלי מלטשה באזור השוק. על תלמידה בתיכון ועל חברת השפחה.

יסמין מרחב. משחקי לשון

למה "משחקי לשון"?

"כי קובי הוא מורה ללשון וגם בהמשך הקורא יבין כי דרך פגם בלשון עצמה יש גילוי מפתיע של אבהות".

גם היום יש לו הארלי דוידסון

רוני ליבוביץ ישב בכלא על 21 מעשי שוד שביצע. אחרי חנינה והתנהגות טובה ישב בפועל שמונה שנים. בכלא הוא הפך למורה שלימד אסירים היסטוריה ואנגלית וכתב עבורם מכתבים. חלק מסיפוריו מהווים השראה לכמה מפרקי הספר שכתבה יסמין אשתו. כיום הוא מרצה מבוקש שמספר איך הוא שרד בכלא. סיפורי אמת ושקר בהקשר לשודים וטיפוסים שהכיר בכלא.

יסמין: "אנחנו חיים יחד מהרגע שיצא מהכלא, 24 שנים ונשואים שמונה שנים. רוני בן 67, יש לו בן בניו יורק ושני נכדים. הוא אימץ את ביתי וכרגע אנחנו מצפים ממנה  לנכד. גם היום יש לו הארלי דוידסון".

ככתבת חדשות נתניה שגדלה בנתניה של שנות השישים ולמדה בתיכון הכי מוכר בעיר בזמנו אני סקרנית לקרוא את התיאורים, לנסות לזהות דמויות ולהנות מהעבר המפואר של נתניה.

לעדכונים נוספים בחדשות נתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות