fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפגנת נגני תזמורת נתניה: "את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק" – צפו בקונצרט מחאה

נגני תזמורת נתניה באו ביוזמתם להפגין על כך שעירית נתניה מסרבת להעביר לתזמורת כספים כפי שעשתה בשנים האחרונות.
הפגנת נגני תזמורת נתניה הקאמרית: חשש לסגירתה: "את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק"

ביום שישי הופיעו נגני תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית בקונצרט מיוחד לראש העיריה בפתח ביתה בנתניה. "את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק" "אל תסגרו את תזמורת נתניה" היה כתוב בשלטים. נגני התזמורת באו ביוזמתם להפגין על כך שעירית נתניה מסרבת להעביר לתזמורת כספים כפי שעשתה בשנים האחרונות.

מביתה של ראש העיריה הם המשיכו לקניון עיר ימים: "אנחנו רוצים ליידע את הציבור. אנחנו מאמינים שיש ציבור גדול בנתניה שהתזמורת הזאת חשובה לו". אמר אחד הנגנים.

החוזה בין עירית נתניה והתזמורת הסתיים ביולי 2020 לאחר עשר שנים בהם העבירה העיריה כמיליון שקלים בשנה. מאז יולי מתנהל משא ומתן חדש שטרם נחתם.

זו לא ההפגנה הראשונה של התזמורת

כבר באוגוסט התזמורת הפגינה מול בניין העיריה אז סרבה עיריית נתניה לחתום על חוזה חדש.

בתגובה נמסר אז כי העיריה העבירה הצעה בנוגע לעתיד התזמורת למזכ"לית התנועה הקיבוצית והיא נבחנת.

ובינתיים עירית נתניה והתנועה הקיבוצית טרם הגיעו לחוזה חדש ולא מועברים כספים אליה. אי העברת הכסף בתקופה זאת של הקורונה מונע מהממשלה להעביר לתזמורת את התמיכה. נגני התזמורת עומדים בפני עתיד לא בטוח ומשבר כלכלי עד כדי פירוק התזמורת.

במכתב שהעבירה התזמורת  לנגניה עולה החשש מסגירתה בדיוק בשנת החמישים לפעילותה.

עקב הקיצוצים בתקציבי התזמורת והתמיכה של עיריית נתניה נאלצה התזמורת לבטל את סדרת הקונצרטים. נגניה שעל קונצרטים אלה פרנסתם יצאו למחות על פרנסתם.

הפגנת נגני תזמורת נתניה הקאמרית: חשש לסגירתה: "את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק"

חבר הנהלת תזמורת נתניה עקיבא אלדר: המדינה הייתה צריכה להתייחס אליה כאל תזמורת בעלת מעמד לאומי

עקיבא אלדר תושב נתניה: "התזמורת מציינת השנה 50 שנה לקיומה. לצערנו הרב היא  נקלעה למצב של אי וודאות לגבי המשך פעילותה בעונה ה- 51.  אנחנו לא יודעים מה תהיה החלטת המתקצבים לגבי המשך תקצובה של התזמורת.

הוועד המנהל לקח אחריות ובחר ליידע את כל עובדי התזמורת מבעוד מועד, כדי לאפשר לכולם להיערך בהתאם. יש לנו אחריות על כל עובדי התזמורת וכן אחריות ציבורית כעמותה.

המתקצבים מתבקשים לקבל החלטה סופית עד סוף החודש, ואנחנו עדיין מקווים מאוד שהמתקצבים שלנו יגיעו ביניהם להסכמה שתאפשר את המשך פעילותה של התזמורת היקרה לליבנו.

חבל מאוד שתזמורת מפוארת ומצוינת שמייצגת  את המפעל הציוני, צריכה לעמוד בסיטואציה כזאת. אנחנו התזמורת היחידה בישראל שמגיעה לכל יישובי הפריפריה ומופיעה בשמונה אולמות ברחבי הארץ.

אחרי חמישה עשורים שהתזמורת ממלאה תפקיד היסטורי בחיי התרבות בארץ, המדינה הייתה צריכה להתייחס אליה כאל תזמורת בעלת מעמד לאומי".

להנהלת התזמורת אין קשר להפגנה שנעשתה ביוזמת הנגנים החוששים לסגירתה ולפת לחמם.

גורם בכיר בעירית נתניה אמר: "מבחינת העיריה היתה נכונות להמשיך. בנתניה לא אהבו את ההתנהלות של הנגנים ובעיקר את ההפגנה מול ביתה של ראש העירייה. היה חוזה לעשר שנים ועכשו צריכים לחתום על חוזה חדש ביחד עם הקיבוצים".

תגובת עיריית נתניה תצורף לכתבה כשתתקבל במהלך השבוע.

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות