fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הנחיות ההנדסה לבניה חדשה: תשתית לטעינת רכבים חשמליים ואיסור הסקה בקמיני עץ

אלי דלל, סגן ומ"מ ראש העירייה ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ולבנייה, מקדם שתי הנחיות מרחביות חדשות. אלה יחייבו את היזמים והקבלנים שמגישים בקשות חדשות להיתרי בנייה.
איסור הסקה בעץ. קפל ודלל

הנחיות חדשות בהנדסה לבנייה החדשה: תשתית טעינת רכבים בבניינים חדשים ואיסור הסקה בעץ בקמינים

אלי דלל, סגן ומ"מ ראש העירייה ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ולבנייה, מקדם שתי הנחיות מרחביות חדשות. אלה יחייבו את היזמים והקבלנים שמגישים בקשות חדשות להיתרי בנייה.

תשתית טעינת רכבים בחשמל

ההנחיות שגובשו בשיתוף ארז טל, מהנדס העירייה הן: איסור הסקה בעץ בקמינים בבנייה חדשה. כמו כן חיוב של לפחות 30 אחוז מהחניות במבנים מתוכננים חדשים בתשתית לטעינת רכבים חשמליים.

לבקשת דלל, הכינה עירית גולן-אנגלקו, מנהלת אגף איכות הסביבה, מסמכי מדיניות עירונית רלוונטיים, כדי להסדיר את ההנחיות.

ההנחיות כבר אושרו בישיבה האחרונה של ועדת המשנה, ויאושררו בשבוע הבא על ידי הוועדה המקומית, המורכבת מכלל חברי מועצת העיר.

את הרעיון לאסור הסקת עץ בקמינים בבנייה חדשה העלו חברות מועצת העיר מטעם סיעת "פעימה חדשה" – טלי מולנר  וציפי קפל. קפל הממונה על איכות הסביבה ובתוקף זה העלו  השתיים את הנושא בחודש מרץ השנה.

איסור הסקה בעץ

"שריפת העץ לשם החימום גורמת לפליטה של חלקיקים ומזהמים שונים. חלקם מסרטנים, ועשויה לגרום למחלות נשימתיות ולבביות שונות. בהשוואה לאמצעי הסקה אחרים (גז וחשמל, שכן יותרו לשימוש) זהו האמצעי המזהם ביותר", כתבה גולן-אנגלקו במסמך המדיניות שהכינה.  "מספר רשויות החלו לאחרונה לקדם חקיקת עזר אשר תאסור הפעלת קמינים בתחומן,. חלקן אסר התקנת קמינים בבנייה חדשה במסגרת החלטות ועדות התכנון והבנייה".

קפל: "אני מקבלת בהערכה את המסמך שהוציאה גולן-אנגלקו. לצד החלטה זו, יש מקום לצאת בהסברה לבעלי הקמינים הבנויים הנמצאים כיום בשימוש. כלומר על הוראות התקנה וההפעלה נכונה. וזאת ללא גרימת סבל, נזק בריאותי לשכנים ולסביבה. אני מודה לאלי דלל על קידום הנושא במרחב נתניה".

סגן מ"מ רה"ע ויו"ר ועדת משנה אלי דלל

על פי ההנחיה הנוספת, יידרשו יזמים וקבלנים להקצות לפחות 30 אחוז מהחניות במבנים מתוכננים חדשים, בהם מעל 12 חניות, לתשתית מקדמית לצורך טעינת רכבים חשמליים.

"הצפי הוא שבשנים הקרובות משקי הבית יעברו לתחבורה מוּנַעַת חשמל, יחד עם פתרונות חלופיים נוספים לתחבורה מקיימת", כתבה גולן-אנגלקו, "לאור הבנייה הרבה המקודמת בנתניה וצפי גידול העיר, חיוני לחייב כבר היום את ההכנה לעמדות טעינת רכבים אלו במבני מגורים".

דלל: "עיריית נתניה שותפה בפורום העירוני לבנייה ירוקה של פורום ה-15, ואימצה את התקן הישראלי לבנייה ירוקה, ת"י 5281, כמדיניות עירונית מחייבת. בהתאם לכך, וכדי שנתניה תישאר אחת הערים המובילות בתחום, גיבשנו את ההנחיות המרחביות החדשות".

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות