fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הנוכל מנתניה: כבר 15 שנה הוא גונב כספים ועוקץ נשים. וכולם פוחדים לדבר

הנוכל הזה, ממשיך לפעול באין מפריע כבר שנים. ואף אחד לא עוצר אותו
אילוסטרציה (PantherMedia)
אילוסטרציה (PantherMedia)

בחודשים האחרונים, החלו להצטבר בחדשות נתניה עדויות. על נוכל מקומי מהעיר, בן 40 פלוס, העובד כעצמאי- בתיקון מזגנים. שישב פעמיים בבית הסוהר לתקופות קצרות, והשתחרר. וכבר  15 שנה גונב כספים מאנשים במרמה. בתחבולות שונות. ובנוסף, גם מתחזה למהנדס חשמל ועוקץ נשים.

רשימת הנפגעים של האיש, ארוכה. וכוללת נפגעים מנתניה, חדרה, רעננה ומודיעין. ואפילו מאילת. אלא שכולם, עד האחרון שבהם, חוששים לדבר נגדו בגלוי. וחלקם, אף לדבר בכלל.

"אני פשוט רוצה לשכוח את כל הרע שהאיש הזה עשה לי, ולהמשיך הלאה". מסביר אחד מהם בראיון לחדשות נתניה.

וחלק מהנפגעים, מעדיפים שלא להפליל את האיש ו"להלשין" למשטרה. והוא, כאמור, ממשיך בינתיים במעשיו.

שבע עדויות, הגיעו לחדשות נתניה. אבל בשל סירובם של הנוגעים בדבר להתראיין בשמם-לא ניתן לחשוף את פרטיו המלאים של האיש. אלא, למרבה הצער, לספר את הסיפור. ולהשאיר את גיבור הסיפור-בצל.

בתקוה שמתישהו, מישהו מהנפגעים האלה-יעשה את המעשה האמיץ וידבר. בגלוי ובלי פחד. והנוכל ישלם על מעשיו.

 

העוקץ: 100 אלף שקלים

תחילתו של הסיפור, לפני חודש וחצי. בשבת בבוקר. כתבת חדשות נתניה, הגיעה אל ביתה של אחת הנפגעות. אי שם בשרון. משפחה קשת יום, המתגוררת בבית קטן ומוזנח. שלא בדיוק ברור מי גר בו ומי סתם אורח. הנפגעת עצמה, בת 40 פלוס, עובדת בטיפול בקשישים. וניכר בה כי חייה מעולם לא היו קלים.

לדבריה, היא הכירה את הנוכל בפייסבוק, לפני כשנה וחצי. אחרי שהשתחרר ממאסר בבית הסוהר. "הוא סיפר לי שנכנס לכלא בגלל מס הכנסה", היא אומרת. "לא ידעתי אז על הנוכלות שלו. הוא סיפר לי על עצמו שהוא חשמלאי וטכנאי מזגנים. בנאדם עם כיפה וציצית, שומר שבת. ואמר לי שיסדר לי מטבח וידאג לי. הוא נראה לי כמו הבנזוג האידאלי".

הם נפגשו בעיקר בדירתו בנתניה. פעם או פעמיים בשבוע. כעבור ארבעה חודשים, היא החליטה להיפרד. כי משהו לא הרגיש לה טוב. אבל הנוכל- בקש שתתן לו הזדמנות נוספת. והיא הסכימה.

היחסים התהדקו והנוכל החליט לשכור את הבית שלידה. כיוון שהיא עצמה, אם חד הורית לשניים, לא רצתה בשלב הזה להכניסו לביתה. "הוא לא קנה לי אף פעם כלום, אפילו לא ליום הולדת וזה היה לי מוזר", היא אומרת. "במיוחד בגלל שאת שכר הדירה, הוא שילם שנה מראש. והיו כל מיני צ'קים שהכניס לכספת, שהייתה אצלו בדירה. וגם כסף מזומן".

עברה חצי שנה. ואז, בקש ממנה אחיה שתשמור עבורו את הכסף שלו. 100,000 שקלים. במזומן. כיוון שלדבריו, לא רצה להשאיר את הכסף ברשותו. והוא היה מיועד לרכישת דירהבמהלך אותו שבוע.

הנפגעת, מצדה, נתנה את הכסף לנוכל. כדי שישים אותו בכספת. ומאז, נעלמו עקבותיו. "הוא שלח לי, בבכי, הודעה. שאחותו התעלפה בבית. ועשו לה החייאה אחרי שקבלה אירוע מוחי. הוא גם שלח לי תמונה שהוא בבית החולים, עם עיניים אדומות. ואחר כך, גילינו שזה בגלל שקבל מכה בעין".

 

הכרנו בבית הכנסת

אדם נוסף שנפגע מהאיש, תושב  בעל עסק תושב רעננה, מספר: " זה היה לפני כשנתיים. נתתי לו על החשבון על מזגנים. ובאמצע העבודה, האיש ברח עם הכסף. לא הגשתי תלונה במשטרה. מה השוטרים היו עושים? מחזירים לי את הכסף? ומדובר רק על 6000 שקלים. ואיזה הוכחות כבר יש לי? הוא עשה את זה. וזהו. הבנאדם הזה הוא אחד הנוכלים הגדולים שהכרתי. ואני מכיר עליו המון סיפורים. הוא גנב, זייף ורימה המון אנשים. וכולם בנתניה יודעים את זה. אני אפילו הייתי אצלו בבית. אנשים מפחדים לדבר ולא הולכים בגללו למשטרה".

בעל עסק נוסף מנתניה, המשווק גופי תאורה, נתקל בנוכל לפני שלוש שנים ונעקץ. והוא מספר לחדשות נתניה: "מדובר בנוכל-שהוא ממש אלוף. אני מתעסק בחשמל ותאורה, ואני גם חוזר בתשובה. והכרתי את הנוכל הזה, בבית הכנסת. הוא סיפר לי, שהוא מהנדס חשמל. וגם מהנדס בודק. אמרתי לעצמי: וואלה, מתאים לי. הוא גם אמר לי אחרי איזה זמן שהוא התגרש, וחבר בעת צרה-לא עוזבים. אז אימא של אישתי שלחה לו אוכל. וגם עשינו לו בייביסיטר מידי פעם. ולימים, הוא אמר לי שהוא המהנדס הבודק של רשת קואופ שופ. וגם הצביע על גי'פ גרנד צ'ירוקי שחנה ברחוב ואמר שזה שלו".

 

הצעה שאי אפשר לסרב לה

וכעבור כמה ימים, הציע הנוכל לבעל העסק מנתניה הצעה מפתה. "הוא אמר שיכניס אותי לעבוד ברשת שהוא עובד בה, בתור ספק. כי צריך שם גופי תאורה. ובקש שאביא לו 300 חתיכות, של גופי תאורה מסויימים. אז שלחתי לו, בהובלה חיצונית. ואז שלחתי עוד. והוא רצה עוד ועוד. ראיתי, שהתיאבון שלו גדול. ואני-איש פשוט. לא מחפש למכור ולמכור. אז אמרתי לו: "עצור".

בעל העסק הנתנייתי, מתקשה לדבר על החלק הזה בעברו. "אני כבר מחקתי את זה", הוא אומר. ואז שולף כרטיס ביקור שהשאיר לו הנוכל. עליו רשום שמו וכן עיסוקו: "מהנדס בודק חשמל".

לדבריו, הוא לא רק נתן לנוכל גופי תאורה. אלא גם כסף מזומן שבקש ממנו. ובסך הכל: 100 אלף שקלים. במזומן ובסחורות. בתמורה להבטחות כי אוטוטו ייכנס לעבוד בעסק הגדול במודיעין והעניינים מתקדמים יפה".

 

אני אעיף אותו מכל המדרגות

אחרי איזה זמן, בישר לו הנוכל שהצ'קים שהכינו עבורו בהנהלת העסק במודיעין, בתמורה לגופי התאורה-מוכנים. והוא החליט לנסוע לשם ולקחת אותם בעצמו. כדי לא להטריח את חברו. ואז התגלתה התרמית.

"כשהגעתי לשם, הוצאתי את כרטיס הביקור של הנוכל. שבו הוא מופיע כמהנדס בודק. ואמרתי שאני עובד איתו ובאתי לקחת את הצ'קים שלי. והם לא ידעו מי זה. והעבירו אותי מבנאדם אחד לשני, אבל אף אחד לא ידע. ואז אמר לי המנהל של הרשת: "אם אני אראה עוד פעם את הבנאדם הזה, אני אעיף אותו מכל המדרגות. כי לא רק שהוא לא מהנדס, הוא אפילו לא יודע לתקן מזגנים. והוא לקח ממני כסף ולא תיקן כלום".

מפה לשם, הבין הנתנייתי שעקצו אותו. "למשטרה-לא הלכתי", הוא אומר. "אבל ניסיתי לפעול בדרכים אחרות ולהביא לו אנשים. אבל הוא לא כיבד אפילו אותם, אז ירדתי מהנושא".

גרושתו של הנוכל, שלפי עדויות נעקצה אף היא-מסרבת לדבר. וכן גם נפגעים נוספים.

ובינתיים, כאמור, יש להניח כי הנתנייתי ממשיך במעלליו.

 

 

 

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות